Taas tätä, mies on niin idiootti, en jaksa...
Tai no ei ehkä idiootti, mutta saatanan huonomuistinen.
Ja mä olen sitten koko ajan kiukkunen ja vittuuntunut, ku koko ajan pitää muistuttaa ja jankata samanlailla asioita ku 3v. lapselle.
Enkä kyllä millään pysty vaan alistumaan kohtalooni, kun kyse on kuitenkin aivan aikuisesta, yli 40.tä miehestä, vai joko sillä on vanhuuden muistisairaudet alkanut?
Ja sen lisäksi, että ei muista, ni ei keskity mihinkään. Ei osaa kuunnella, yli puolet menee aina ohi ja lapsikin saa monta kertaa pyytää isiä, varsinkin, jos telkkari on auki.
Ja mitään selitystä en saa, kun yritän ottaa selvää, mistä vois johtua; no ku nyt en muista, tai en kuullu...
En tiedä, onko ero sit edessä, koska itse olen kyllästynyt olemaan kiukkunen ja en osaa enään muuten tähän "ongelmaan" suhtautua. Siis miehellehhän tämä ei ole ongelma, tietenkään.
Miten te muut jaksatte? Jos nyt tälläistä muilla mahdollisesti on.
Ja oletteko te perheessä se, joka pitää rattaat pyörimässä ja huolehditte, että kaikki on hoidettu ajallaan?
Ois vaan niin ihanaa, että tietäis asioiden, joista on vaikka viime viikolla puhuttu, ni hoituvan, mutta ei, kyllä ne on jo unohdettu.
Kommentit (9)
oletko ajatellut, että hänellä voisi olla jotain keskittymishäiriötä?
mutta ei kai sitten kuitenkaan...
Ei auta kirjottaa, ku unohtaa laput, tai sit unohtaa kattoo kännystä, vaikka olisi hälytyski.
Niin pitäs vaan antaa olla, mutta kun lapsikin jo minusta kärsii isinsä kontaktimuudesta, vai mitenkä ton nyt ilmasis?
Ja jos hoitasin vaan omat ja lapsen asiat, ni musta ois jo melkeen sama, ku ei asuttaskaan yhessä.
-Ap
Ja vaikka toinen vaikuttais kuuntelevan ni sit huomaa seuraavana päivänä et ei sittenkaan...
niin mun ADHD mieheltä :)
Sympatiat APlle, ei se aina helppoa ole.
ADHD?
Miten muuten oireilee, milloin todettu?
Jotenkin ehkä helpottas, jos oliski joku diagnoosi...
Tai sit ei, en tiedä.
Kiitos.
-Ap
pysy mielessä, enkä täysin uskalla luottaa että esim. maanantaina sovittu asia pitää vielä perjantaina. Siispä kirjaan kalenteriin ja muistutan, jos tarvitsee. Kalenteri on vielä jääkaapin vieressä, niin varmasti huomaa :D
Kyllä muakin silti ärsyttää olla se pyörittävä voima, vaikka mies osallistuukin kodinhoitoon jne. Tätäkin tosin tapahtuu useimmiten vain, jos pyydän, esim lakanoita mies ei ikinä tajuaisi itse vaihtaa, koska hänen mielestään se ei ole tarpeellista. Lasten asiat mies sentään jotenkuten muistaa, synttärit sun muut tärkeät. Tosin saas nähdä kuin käy kun lapset ovat kouluikäisiä, tuskin muistaa mitään joulujuhlia tai vastaavia.
ADHD?
Miten muuten oireilee, milloin todettu?
Jotenkin ehkä helpottas, jos oliski joku diagnoosi...
Tai sit ei, en tiedä.
Kiitos.
-Ap
just toi että ei kuuntele jos on keskittynyt johonkin (esim. telkka) mutta ei tee sitä tahallaan. Myös antaa automaattisia vastauksia kuten "joo" ja ei silti yhtään tiedä että mistä puhun :D
Jättää helposti maitopurkit pöydälle ja oikeastaan mitä vaan mikä kuuluu jääkaappiin. Usein laittaa niitä poiskin mutta jos keskittyminen pomppaa maidon laittamisesta kahviin johonkin muuhun niin se maito todellakin jää pöydälle.
Avaimet ja puhelin on usein hukassa.
ADHD on todettu lapsena, mutta lääkityksen mies aloitti vasta aikuisiällä.
Lääkityksellä mies on _paljon_ järjestelmällisempi ja muistaa asiat paremmin. Olin jo miehen kanssa ennen sitä lääkitystä ja välillä homma meni tosi kaoottiseksi, itsellä sellainen olo että kävelen miehen perässä ja korjaan kaikkea mitä se ehtii sotkemaan. Ei oo kovin hyvä jos alkaa tuntea itsensä miehensä äidiksi..
Myös yksi peruspiireitä on se että on joku asia mistä ADHDta sairastava on erittäin kiinnostunut ja myös todella hyvä siinä, esim. tietokone. Keskittyminen voi silloin olla huippuluokkaa, kun taas toisissa asioissa ei ollenkaan.
Kannattaa tehdä netissä jotain näitä suuntaa-antavia testejä, ja jos tuntuu siltä että miehellä voi jotain olla (ADHD/ADD jne..) niin ottakaa ihmeessä yhteyttä lääkäriin tai työterveyteen.
-ADHD miehen vaimo
Kysyt mitä vaan vuoden kana ja kukko urheilutuloksia, ni tulee ku apteekin hyllyltä.
Menemme tekemään testejä, kiitos.
-Ap
hoida itse kaikki ne sinun elämääsi vaikuttavat asiat ja anna miehen unohtaa omansa. Liika holhoaminen ja nalkutus passivoi miehen entisestään, että ehkä hänen täytyy unohtaa jotain itselleen tärkeää että oppii.