Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jään kotiäidiksi kun lapsi yli 3v.

Vierailija
19.03.2012 |

Miten suhtaudut ihmiseen joka kertoo jäävänsä kotiäidiksi? Olen aivan ymmälläni ihmisten ilmeistä ja suhtautumisesta kun töihin paluu kyselyihin olen vastannut jättäväni työn ja hoitavani lasta kotona.

Mieheni on yrittäjä ja rahallisesti minulla ei ole tarvetta käydä töissä ja jos haluan joskus myöhemmin palata työelämään voin työskenellä mieheni yrityksessä kotoa käsin. Tällä hetkellä haluan hoitaa lastamme kotona ja jos meidän ei tarvitse luopua mistään tai kiristää vyötä tämän päätökseni takia, miksi en niin tekisi ja mitä niin pahaa asiassa on....

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D itsellesi. Mihin kouluikäinen lapsi tarvitsee kotiäitiä? = ei mihinkään. Sen sijaan nämä äipät kertovat että on kiva puuhailla kaikkea kivaa itsekseen = ei käydä töissä = laiskotella. Simppeliä kun sitä katsoo ei-hormonihuuruisin silmin.

Edelleen on täysin oikein että yhteiskunta ei maksa heille senttiäkään. Päin vastoin, ruoskaa pitäisi tarjota että palaisivat työelämään antamaan yhteiskunnalle jotain, eikä vain ottamaan.

Vierailija
2/22 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleminen on hyvä juttu. Minullakin olisi ollut mahdollisuus siihen mutta minua alkoi huolettaaan kuinka pärjään eläkeikäisenä kun en ole juurikaan ollut työelämässä mukana (lyhyitä sijaisuuksia). Niin aloitin yrittäjänä kun lapsi täytti kolme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas pienempikin lapsi talossa mutta jonkun aikaa olin kotiäitinä kun nuorinkin oli koulussa ja kyllä puuhaa riitti.

Kotitöissä menee aikaa jos ne tekee kunnolla, esim eineksiä ei käytetä eikä leivonnaisia juurikaan valmiina osteta. Liikuntaharrastus vie myös oman aikansa ja on myös mukava laittautua nätiksi miestä varten;D

En silti koe itseäni lusmuksi koska elän miehen rahoilla, en verovaroilla esim työttömänä, JA teen myös hyväntekeväisyystyötä eli esim ulkoilutan niitä mummoja jotka ei ilman vapaaehtoista ulkoiluttajaa pääsisi ollenkaan ulos.

Vierailija
4/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus? Monella kun ei ole samaan mahdollisuutta. Itse olen harkinnut samaa, tosin meillä kolme lasta, joista kaksi sitten jo koulussa. Mies ei tykkää ajatuksesta (=luulee ettei pärjätä yhdellä palkalla) mutta saa luvan tottua.

Vierailija
5/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin kehuisin sinua. Itse olen kotiäiti, ollut jo 13v ja jatkan edelleen.

Vierailija
6/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten ihmettelevät, että eikö sinulla ole halua kehittää itseäsi henkisesti (ts. olla töissä).

Minä olen alkanut kallistua sen kannalle, että yli 3-vuotiaan on melkein parempi olla päiväkodissa kuin kotona. Elävänä esimerkkinä tästä on miehen 4,5v lapsi, joka on ollut ikänsä kotihoidossa. Lapsi on jotenkin ihan onneton kaikissa normaaleissa asioissa, ei ole kavereita vaikka selvästi niitä kaipaa, ei osaa odottaa omaa vuoroa, ei "osaa" pukea, ei osaa leikkiä.

Vierailija
7/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihmiset on sulle kateellisia, koska on se varmaan monen haave mutta taloudellisesti mahdotonta. Mun miehellä on yritys mutta tällä hetkellä kun olen hoitovapaalla kaikki menee mitä tulee, eli just ja just voitais pelkällä miehen palkalla kitkutella.

Eri asia sitten kun meillä ei ole enää asuntolainaa, joka toivottavasti on totta piankin...

Vierailija
8/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin. Ja mitä vanhemmiksi lapset tulevat, sitä "ilkeimmiksi" ihmisten kommentit käyvät. Mun mies on myös yrittäjä eikä rahallisesti tarvitse käydä töissä eikä mulla ole tarvetta töihin menoon muutenkaan. Tykkään touhuilla kotona, kesällä mökillä, olla lasten kanssa eikä ole oikein koskaan kiirekään.

Ihmiset paheksuvat tälläistä elämäntapaa. Monilla taitaa olla kateuttakin, mutta monet ihmiset ovat hirveitä suorittajia eivätkä kykene olemaan kotona kunnolla edes sitä 9 kuukautta.

Vierailija
9/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt kotiäidiksi vuoden alusta, poikani täyttäessä 3. Velkaa ei ole ja rahat riittävät tarpeelliseen.

Vanhemmat ihmiset kiittelevät päätöstäni jäädä lapsen kanssa kotiin, nuorempien kauhistellessa.

Jokainen eläköön tyylillään, kaikkia kun ei koskaan voi miellyttää. Sydämessäni tiedän tehneen itseni ja perheeni kannalta ainoan oikean valinnan.

Vierailija
10/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan lähinnä ihmettelen mitä nää kotiäidit tekee. Jos lapset on jo koulussa, niin mitä helkuttia siellä kotona on tekemistä??? Sehän on kyätännössä sitä, että nianen on lomalla jatkuvasti. En ymmärrä mitä ihminen saa jatkuvasta joutenolosta. Siivouksiin ja ruuan laittoon ei voi mennä koko päivää. En ole kateellinen mutta hämmentynyt

Vierailija
11/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti minulla ei ole kantaa siihen suuntaan eikä toiseen, jääkö joku nainen kotiäidiksi vai ei. Ei ole minun asiani.

Omalla kohdalla kotiäitiys ei tulisi kuuloonkaan, olen liian urakeskeinen ihminen ja pimahtaisin neljän seinän sisällä lapsen kanssa. En silti ajattele, että muut olisivat samanlaisia.

Jos joku suhtautuu sinuun oudosti, todennäköisesti kyse on siitä että tuo ihminen ei osaa nähdä muiden ihmisten valintojen tarkoituksenmukaisuutta.

Sellaisia ihmisiä itseasiassa on olemassa todella paljon: jos heille itselleen ei joku asia sovi, niin ei voida mitenkään nähdä että toiselle se voi olla nappivalinta.

Onnittelut sinulle teidän mukavan kuuloisesta elämäntilanteesta!

Vierailija
12/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan lähinnä ihmettelen mitä nää kotiäidit tekee. Jos lapset on jo koulussa, niin mitä helkuttia siellä kotona on tekemistä??? Sehän on kyätännössä sitä, että nianen on lomalla jatkuvasti. En ymmärrä mitä ihminen saa jatkuvasta joutenolosta. Siivouksiin ja ruuan laittoon ei voi mennä koko päivää. En ole kateellinen mutta hämmentynyt

6v asti ihan ok olla kotiäitinä, mutta mitä sen jälkeen? Joo, on kivaa olla kotona kun lapsi tulee koulusta, mutta eikö se aika käy pitkäksi? Kuka jaksaa siivota ja tehdä ruokaa vuodesta toiseen, vailla mitään älyllisiä haasteita? Ei ihan mene mun päähän.

t. 3 vuotta kotiäitinä

Vierailija
13/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kotiäiti, meillä kolme lasta joista vanhin nyt 4v ja toiveissa olisi olla kotona niin pitkään kuin mahdollista. olet vielä onnekas, kun sinulla on taloudellisesti paremmat lähtökohdat kotona olemiseen kuin meillä, mutta yritetään säästää kaikesta mahdollisesta juuri sen vuoksi, ettei lapsia tarvitsisi vielä viedä hoitoon.

Luulen, että ihmisten huono suhtautuminen kotiäitiyteen on osaksi kateutta mutta myös omaa saamattomuutta. Siis ei vaan viitsitä hoitaa lapsia kotona. Meillä tälläkin hetkellä naapurissa äiti vauvan kanssa kotona ja 2v isosisko on hoidossa joka päivä. Toiseen naapuriin odotetaan myös vauvaa ja niin vaan sielläkin muut lapset jatkavat normaalisti hoidossa.

Vierailija
14/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ihmisten huono suhtautuminen kotiäitiyteen on osaksi kateutta mutta myös omaa saamattomuutta. Siis ei vaan viitsitä hoitaa lapsia kotona. Meillä tälläkin hetkellä naapurissa äiti vauvan kanssa kotona ja 2v isosisko on hoidossa joka päivä. Toiseen naapuriin odotetaan myös vauvaa ja niin vaan sielläkin muut lapset jatkavat normaalisti hoidossa.

Voin kertoa sinulle että ei ole kateutta eikä saamattomuutta se että kaikki eivät jää kotiäideiksi.

Koitapas nyt kotiäiti siellä keksiä muuta mietittävää kuin muiden ihmisten ratkaisut. Vai onko ympyrät sinulla todella noin pienet?

Vierailija
15/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus? Monella kun ei ole samaan mahdollisuutta. Itse olen harkinnut samaa, tosin meillä kolme lasta, joista kaksi sitten jo koulussa. Mies ei tykkää ajatuksesta (=luulee ettei pärjätä yhdellä palkalla) mutta saa luvan tottua.

Heh, eli heittäydyt elätiksi ja rahan kotiin kantava mies saa luvan tottua? Anna kun arvaan niin perus nykyfemakon tapaan odotat että mies vielä hoitaa 50,0 % kotitöistä ja antaa sinulle taskurahaa omiin menoihin. Saa luvan tottua? Onnea teidän parisuhteelle, katso ettei käy niin että olet kohta kolmen lapsen työtön YH, jota kukaan ota töihin kun CV:ssä on kymmenen vuoden aukko ja mies lähti nuoremman ja täysjärkisemmän matkaan.

Vierailija
16/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa sinulle että ei ole kateutta eikä saamattomuutta se että kaikki eivät jää kotiäideiksi.

Koitapas nyt kotiäiti siellä keksiä muuta mietittävää kuin muiden ihmisten ratkaisut. Vai onko ympyrät sinulla todella noin pienet?

Älä nyt, anna toisen nyt nostaa vähän itseään jalustalle ja kertoa miten paljon parempi ihminen hän on ja miten omat valinnat ovat niitä ainoita oikeita...

Vierailija
17/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidettavaksi kelpaa pelkkä vauva.

Vierailija
18/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuolle edelliselle kateelliselle: nämä päätökset ovat kyllä yleensä yhdessä tehtyjä, meillä ainakin mies on varmaan vielä tyytyväisempi kuin minä. Cv:stä ei tarvitse huolta kantaa, vaikka jäisin yh:ksi, sijoituksillani pystyisin elämään ihan kelvollisesti. En ole urasuuntautunut ihminen ja eikö ole vain solidaarista jättää työpaikka sitä enemmän tarvitsevalle? Ja täytyypä sanoa, että kyllä lasten kaverit näyttävät pitävän siitä myös, että koulun jälkeen voi mennä jonnekin, missä on aikuinen kotona.

Vierailija
19/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla rahaa ja motivaatiota. Kulttuurissamme vain arvostetaan luterilaista kärsimysmentaliteettia ja työssäkäyntiä, lasten ja kodin hoitaminen ei ole arvokasta. Olen kohdannut ihan suoraa paheksuntaa varsinkin miehen suvusta, hyväksyjiä on paaaaaaljon vähemmän.

Tärkeintä on niellä paha mielensä kommenteista ja keskittyä siihen, että uskoo tekevänsä itse oikein ja päätös on miehen kanssa katsottu tärkeäksi. Samaan hengenvetoon täytyy sanoa, että ei sitten pidä mollata niitäkään, jotka haluavat käydä töissä ja ovat väsyneitäkin siksi. Ihmiset tekevät valintansa omista lähtökohdistaan ja pakonkin edessä.

Töissä olen ollut vuosikausia teinistä alkaen, nyt kotona 6 vuotta.

Vierailija
20/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko yhtään viestiä? Äitihän jää kotiäidiksi, mutta

hoidettavaksi kelpaa pelkkä vauva.

ja ihmettelen edelleen, miten pienet kuviot sinulla ovat kun naapureiden ratkaisut noin kovasti herättävät mielipiteitä?

Eikö sinulla ole omia asioita mietittävänä vai mistä on kyse?

PS. Jos oikeasti tunnet huolta siitä että toinen lapsi jatkaa hoidossa ja äiti hoitaa vaan vauvaa kotona, niin syy ratkaisulle voi olla että hoidossa käyvää lasta ei haluta erottaa tutuista ympyröistä ja kavereista.

Sinä valitset kotiäitiyden ja odotat ihmisten ymmärtävän valintaasi. Kuitenkin itse tuomitset naapurisi valinnan. Kannattaisiko maailman parantaminen aloittaa itsestäsi?