Kävin lääkärissä menkkojen jäätyä pois, olen raskaana kuudennella kuulla.. Miten tää on mahdollista?
Menkat tuli, ei ollu pahoinvointia ja luulin että turvotus johtuu jostain ruoka-aina allergiasta.. :(
Oon 18vuotias
Kommentit (32)
...vaikka käyttäisi niitä täsmälleen ohjeen mukaan. Minulla ei ole nyt tässä lukuja, mutta katselin juuri äsken vertailua missä oli eri ehkäisyvalmisteita ja niiden pearl-indeksit (kuinka monta naista tuhannesta tulee raskaaksi vuoden aikana ko. ehkäisyä käyttäessä) oli ilmoitettu erikseen "tyypillisellä käytöllä" ja "ohjeiden mukaisella käytöllä", ja vaikka edellinen oli selvästi suurempi niin ei se toinenkaan nolla ollut.
Olivat jotain sellaista luokkaa noilla yhdistelmäpillereillä kuin 3 (tyypillisesti käytettynä) ja 1 (ohjeen mukaan käytettynä).
MIKÄÄN ehkäisymenetelmä ei ole täysin varma, jos ei munasarjojen tai kohdun poistoa lasketa ehkäisymenetelmäksi.
Jopa raskauden aikana ovat jotkut tulleet raskaaksi (hyvin alkuvaiheessa).
Lapsi liikkuu ja potkii kuitenkin, ei voi olla huomaamatta.
Minulla joku liikkuu ja potkii ja möyryää mahassa harva se päivä, ja ei, en ole raskaana. Että voin kyllä uskoa, ettei asiaa ihan heti pelkästään mahassa tuntuvien liikkeiden takia tiedä.
pahin mitä oon kuullut niin oli synnytyskanavaan koullut vauva. Ja lääkäri oli vaan sanonu, että ihmismieli on ihmeellinne. Jos se sulkee jonku vaihtoehdon pois niin sitä ei sitte ole! eikä tunne! Vaikka vaikea se on uskoa, että pää olis synnytysknavassa eikä muka tuntis mitään, mutta niin vaan oli käyny
miten voi päästä noin pitkälle huomaamatta raskautta. Johan se vauva on isokokoinenkin kuudennella kuulla, potkii ja ties mitä? Saati sitten että pääsee loppuun asti ja oho, meninkin synnyttämään. Mitä hittoa? Ei kai kenenkään maha voi olla NIIN pieni ihan loppuvaiheessa, ettei sitä huomaa?
Mulla on ainakin jatkuvasti niin turvoksissa maha,että voisin olla vaikka kuinka pitkällä raskaana,mutta olisikin pitkällä,about 10 vuotta jo...
Kurssikaverini 90-luvulla oli viimeisillään raskaana ja hänen piti vain pitää farkun nappi auki, sen verran raskaus vaikutti ulkoiseen olemukseen, vatsa oli todella pieni.Hän kuitenkin synnytti reilu 3kg lapsen. Myös äidilläni on ollut esikoista odottaessaan niin pieni vatsa, että kukaan ulkoupolinen,esim. työkaverit eivät tienneet raskaudesta. Lisään vielä, että luokkakaverini sekä äitini olivat kumpikin pienikokoisia ja hoikkia naisia.
niin maha ei kasva suuresti suoraan eteenpäin eikä siitä tule niin iso. onhan näitä aina välillä.
mulla on yksi ystävä, joka oli seitsemännellä kuulla kun tajusi olevansa raskaana, juurikin lapsen liikkeistä. Ihan normaali nuori nainen on siis, ja kertomansa mukaan söi pillereitä. Lapsi on ihan terve, ja vanhemmatkin suhtautuvat yllätyslapseen hienosti!
Olen myös tavannut isän, joka oli kuullut lapsen tulosta samana päivänä kun lapsi syntyi, tapasin siis tämän isän silloin lapsen syntymäpäivänä. Ja kuulemma ei ollut ollut äidilläkään missään tiedossa, mutta en tietysti äitiä nähnyt (lapsen kuvia kylläkin). Mutta häntä en muuten tunne, joten en osaa tarkemmin sanoa mistä on kyse.
Mutta kyllä näitä sattuu, jututtamani gynekologin mukaan useampia lapsia vuodessa syntyy suomessa ilman, että äiti tietää lapsesta ennen synnytystä!
Mutta onnittelut sinne ap:lle lapsesta joka tapauksessa! Olethan ollut jo yhteydessä neuvolaan?
Loppuraskauksia joista ei tuleva äiti ole tietoinen. Syitä on monia; itsepetos&suggestion voima, täydellinen kieltäminen, päihteiden väärinkäyttö, alhainen äo, hyväksikäyttö jne. Pillerit ovat kuitenkin keskimäärin 98% varmoja eli kyllä niitä pilleri ja kierukkaraskauksia sattuu. J
Jos ei tunnista raskauden oireita ja "haluaa" ettei vahinko oke tapahtunut niin aika pitkälle jotkut pääsevät ennenkun oireet "täsmäävät".
lapsi adoptioon, ihmisille jotka ovat vuosikausia yrittänyt lasta turhaan.
Olet kovin nuori vielä ja itse en ikäisenäsi olisi todellakaan ollut valmis äidiksi...
Saisivat olla onnellisia, jos on niin oireeton raskaus ettei moneen kuukauteen huomaa mitään :D Eipä tarvitse elää pää pöntössä monta viikkoa tai jopa kuukautta...
terv. rv 12 ja housut kiristää jo nyt
tuli viikolla 4, 8 ja 12 pientä vuotoa, mitä olisi voinut luulla menkoiksi. Eikä niitä liikeitäkään tunne ensimmäisessä raskaudessa kovin aikaisin. Olisin siis voinut olla helposti viidennellä kuulla ainakin raskaana ennen tietoa, jos en olisi heti tehnyt testiä (oli niin toivottu, eli testailin joka kuukausi) Jos olisin odottanut siis yhdet menkat ennen testiä tai jtn...
joka oli vain viidennellä kuulla. Sillä ei tosin ollut edes ensimmäinen :D