Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sallittua maksaa täyttä palkkaa osa-aikatyötä tekevälle?

Vierailija
19.03.2012 |

Sen enempää yksityiskohtiin menemättä onko ihan laillista ja mahdollista maksaa kokonaista säännöllistä kuukausipalkkaa henkilölle, joka on töissä vain ja ainoastaan kaksi päivää viikossa?

Kyse ei ole työstä, jonka voisi tehdä "nopeasti", eli tekisikin viiden päivän työt niinä kahtena päivänä. Työaika myös tunneissa vain sen 20% kokonaistyöajasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TES määrää vain palkan alarajan, aina saa maksaa enemmän, jos haluaa.

Vierailija
2/6 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteessa siihen, mitä muut tienaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu tekemään 100% töitä saadakseen saman palkan niin ne suuttuu kyllä pian jos saavat tietää.

Vierailija
4/6 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu tekemään 100% töitä saadakseen saman palkan niin ne suuttuu kyllä pian jos saavat tietää.

Mutta miten nää luulen et Ap on se joka tekee täyttä tuntia samalla palkalla kuin joku työkaveri.

Vierailija
5/6 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ihan hölmö olo. Muut todellakin joutuvat tekemään ne loputkin työpäivät saadakseen saman palkan kuin minä. Tai itse asiassa saan jopa korkeampaa palkkaa kuin he.

Hain osa-aikaista työtä ja sain paikan kahdesta eri firmasta. Sanoin tilanteen heille ja että valinta on vaikea. Toinen firma sitten tarjoutui maksamaan täyden palkan kahdesta työpäivästä. En heti edes tajunnut, mutta näin he ehdottivat.

Firma on kuitenkin ihan arvostettu alalla, mutta minulla alkoi heti kaikenlaiset epäilykset nousta pintaan. Miksi ihmeessä he maksavat täyden palkan, kun muut tekevät saman palkan eteen enemmän töitä? Epäreilua heitä kohtaan, mutta en kai minäkään nyt rahasta kieltäydy.

Voiko tässä olla jotain vilunkipeliä, jota en ymmärrä? Vai todellakin vain haluavat minut siihen firmaan töihin??? Mitä, jos joku joskus tarkastaa työmäärät ja näkee, että saan koko palkan kahdesta työpäivästä? Olenko osallistunut johonkin huijaukseen?

ap

Vierailija
6/6 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään täytyy kuitenkin maksaa TES-määräysten verran

Tarkoitatko siis että tekisit osa-aikatyötä, mutta saisit kuitekin palkkaa kokoaikatyöstä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme