Jumalauta en jaksa miehen kännistä mongerrusta
Hermot menee. Känni ukolla sen tasoinen, ettei sanoja saa suustaan ja huudattaa ihme paskabiisejä/urheiluselostuksia tietokoneelta. Kunpa sammuis pian.
Hyvää Juhannusta!
Kommentit (68)
Alkoholisti on alkoholisti vaikka hoitaisi ( vielä) työnsä. Oli työ ihan mitä tahansa, vaikka lääkäri.Aivot vaativat aina enemmän juotavaa...siitä se alamäki alkaa..Alkoholistiksi tullaan vain juomalla.
Puolison isä kuoli alkoholiin ja suku on hyvinkin mukiinmenevää, joten ihmettelen että jaksaa noinkin isolla tarmolla nykiä viinasta kitusiinsa. Luulis että joku itsesuojeluvaisto heräis, mutta ehkä kokee että juhannuksena voi nykiä to-pe-la täyslaidallisen.
Ja nukahti tunti sitten, mikä rauha :D Hyvää Juhannus-yön jatkoa kaikille ja kiitos seurasta ja vastauksista, oli antoisaa lukea :) Jaksamisia kaikille, joilla alkoholi varjostaa arkea tai viikonloppua ja toivon ettei asiat kellään karkaa pahemmiksi!
t. ap
mIinttää ihnnnmeen monhnhhegerrussstaaa?
Oli aikaisemmin tuttu tilanne tuo umpikännissä mongertava mies, vaan eipä enää... :)
Voin suositella muillekin että teette kompromissin ukkonne kanssa... lupaatte että ette enää valita kunhan kokeilevat sitä uutta lääkettä ja takaan että kaikki ovat tyytyväisiä... :) Tossa muuten muiden kokemuksia lääkkeestä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11504591
On surullista kuinka Suomessa ajatellaan, että on jotenkin normaalia mongertaa kaksi iltaa viikossa umpikännissä. Maailmanlaajuisesti katsottuna Suomi on täynnä alkoholiongelmaisia perheitä. Itse olen sellaisessa kasvanut ja halveksin isäpuoltani tänäkin päivänä, sillä äitini katselee tuota mongerrusta edelleen, hoitaa ja hyysää, korjaa krapula-oksennuksia. Mutta jos joku valitsee elämän alkoholistin rinnalla ja pakottaa lapsensa elämään samalla tavalla, ei oikeasti rakasta itseään eikä lapsiaan tarpeeksi, vaan asettaa alkoholistin tarpeet ykköseksi ja sitä voisi psykologin kanssa pohtia, että miksi näin on ?
Varmaan raskasta seurattavaa. Meillä miehelle ei alkoholi ole koskaan maistunut ja olen tottunut varsin rauhalliseen pyhien viettoon, itseasiassa jo lapsuudenkodissa. Vaikea olisi kuvitella muunlaista menoa ympärillään, ainakaan pidempään. Sopiva määrä lienee sellainen iloinen juttu, liika taas liikaa kuten kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää Juhannusta sinnekin!
Mun ukkoni sammui jo. Mua kans ärsyttää se känninen mongerrus. Taisi viimeiset sanat olla ennen sammahdusta: "kyllä sä voit tupakalle mennä Taina". Se vaan että mun nimi ei ole Taina ja mä en ole koskaan polttanut tupakkaa. Mielenkiintoista.
Oletko tarkistanut miehen puhelimesta tekstiviestit?
Meillä juonut koko juhannuksen...
Juhannuksen jälkeen laitat kova kovaa vasten, ei tuo voi jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti, että joku jaksaa stressata jostain TÖLKISTÄ muutamana päivänä. Mun puolesta saisi juoda yhden tölkin vaikka vuoden jokaisena päivänä, eihän siitä tule edes känniin. Mutta kun tuo juo viikonloppuisin parina päivänä kunnes sammuu :( Aamulla sitten oksentaa ja valittaa, mutta aloittaa tasoittavien juomisen heti kun pysyy sisällä.
On alkoholisti ja humalahakuinen.
Täällä on kiukkuisia akkoja. Juokaa itsenne samaan kuntoon niin pystytte kommunikoimaan miestenne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ALOITUS ON VUODELTA 2013!
Olen jo ainakin viidesää ketjussa sanonut: ÄLÄ KITISE! Ite olet ukkosi valinnut!
Lapset kyllä tajuavat, että isä on alkoholisti, vaikkei äiti tajuaisi. Ap on ilmeisesti itsekin perhehelvettilapsi, joka on päättänyt sinnikkäästi jatkaa sukupolvien ketjua.
Työholismia viikolla, alkoholismia viikonloppuna. Mies ei ole läsnä elämässään ikinä ja luultavasti noin painaa alas jotain hoitamatonta traumaa, jota ei aio hoitaa koskaan.
Jokos ne aloittelijoitten ukkelit on heränneet jatkamaan juhannuksen viettoa?
Ei ole mongertavaa miestä enää. Totta on se, että kun lähdin ja jäi yksin pullojensa kanssa, tajusi että henki tässä lähtee, niin loppuelämänsä oli raitis. Ehdittiin olla vielä hyviä ystäviä. Eli hyysääminen ei auta.
Ensimmäinen juhannukseni omassa kodissa. Oli ihanaa herätä, kun koti ei haise vanhalle viinalle ja pierulle. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ukkoni sammui jo. Mua kans ärsyttää se känninen mongerrus. Taisi viimeiset sanat olla ennen sammahdusta: "kyllä sä voit tupakalle mennä Taina". Se vaan että mun nimi ei ole Taina ja mä en ole koskaan polttanut tupakkaa. Mielenkiintoista.
Oletko tarkistanut miehen puhelimesta tekstiviestit?
Nostit sitten vuoden 2013 ketjun?
Oma mieheni on, harvinaista kyllä, selvinpäin (tosin vielä harvinaisempaa taitaa olla se, että minäkin olen...).
Minusta on vain huvittavaa kuunnella kännisen mongerrusta. Pääsee sitten seuraavana päivänä veetuilemaan, kaikella rakkaudella tietenkin :D Tosin sama kyllä tapahtuu toisinkin päin.
Välillä miehelle tulee kausia, että juo joka viikonloppu, sitten saattaa taas mennä vuosikin ettei ota muutamaa kaljaa enempää. Tuurijuoppo siis.