Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käy sääliksi ystävän lainatilanne

Vierailija
18.03.2012 |

Heillä on 2 lasta ja ottivat miehensä kanssa 1800000 euron asuntolainan. Nettotulot heillä on 2500-2700 euroa, ovat itse kertoneet. Ei varmasti käy hyvin tuossa hommassa :( nainen on osa-aikatyössä eikä kuulemma aiokaan mennä kokopäivätöihin eikä niitä kyllä oisikaan nyt tarjolla...ystävänä en kuitenkaan käynyt arvostelemaan kun omaa unelmaansa toteuttavat.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on 2 lasta ja ottivat miehensä kanssa 1800000 euron asuntolainan. Nettotulot heillä on 2500-2700 euroa, ovat itse kertoneet. Ei varmasti käy hyvin tuossa hommassa :( nainen on osa-aikatyössä eikä kuulemma aiokaan mennä kokopäivätöihin eikä niitä kyllä oisikaan nyt tarjolla...ystävänä en kuitenkaan käynyt arvostelemaan kun omaa unelmaansa toteuttavat.

Siitä kertoo sekin, että sun piti tulla tänne erikseen mainostamaan ystäväsi lainatilannetta.

Vierailija
2/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noilla tuloilla saa miljoonan lainaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noilla tuloilla saa miljoonan lainaa..

voihan vakuutena olla paljon muutakin, esim. perintö tulossa

Vierailija
4/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tulossa perintöä kun molemmilta on toinen vanhempi kuollut ja elossa olevat ovat pienituloisia ja vielä asuntolainaisia. tiedän kun jutellaan avoimesti kaikesta.

siis lainaa 180000 euroa tietenkin. oikeasti olen tosi onnellinen heidän puolestaan mutta hirvittää kun korot on nousemassa ja lainakuluihin menee varmasti tosi paljon + vielä muut...

Vierailija
5/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siinä todellinen ystävä.

Hmpphh!

Vierailija
6/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tulossa perintöä kun molemmilta on toinen vanhempi kuollut ja elossa olevat ovat pienituloisia ja vielä asuntolainaisia. tiedän kun jutellaan avoimesti kaikesta.

siis lainaa 180000 euroa tietenkin. oikeasti olen tosi onnellinen heidän puolestaan mutta hirvittää kun korot on nousemassa ja lainakuluihin menee varmasti tosi paljon + vielä muut...

Ei me kerrota kenellekään.

Korot eivät muuten ole nousemassa.

Muutenkaan sun ei tarvitse huolehtia ystäväsi asioista, sinähän et ole maksajan paikalla.

Vierailija
7/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoa, että homma menee vituiksi. Oksettava ystävä olet.

Miltä osin sinun persettä kaivaa heidän tekemiset ja asuntoasiat. Varmasti ovat miettineet itse asiansa , eikä pankkikaan jaa rahaa.

Hanki oma elämä ja anna toiseten elää omaansa. Senkin vahingoniloinen akka!

Vierailija
8/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa pitkiä maksuaikoja, korkokattoa sekä kaikenlaisia lisäturvia. Eiköhän aikuiset ihmiset ja pankki osaa laskea sen, että paljonko lainaa voi ottaa..

Vierailija
10/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla kyllä vakituiset työt, tulot 2000-2100 bruttona molemmilla. Lainaan otettiin vakuutus. Ei ilman lainaa moni taloa rakenna, ja rakentaminen maksaa koko ajan enemmän, vaikka ei mitään luksuslinnaa tekisikään.

Vierailija
11/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me puhutaan tosi avoimesti kaikesta. ovat kertoneet tulot, lainan määrän, kuukausierän, laina-ajan, sen että oli hankala saada noin isoa lainaa. korkokatto heillä on mutta kyllä mä sen verran seuraan markkinoita että nyt on korot tosi, tosi alhaalla niin kyllä ne nousee..

Vierailija
12/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot ovat ennätysalhaalla, samoin marginaalit, lainaan voi tosiaan sopia pidemmänkin maksuajan ja maksuturvaa, ja sitten maksaa lainaa nopeammin pois, jos tilanne sallii. Hittojako sitä tässä tilanteessa nysväämään, kun saa halvalla kämppiä ja lainaa. :)

Vierailija
13/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

180 000 lainaa ja kaksi keskituloista maksajaa. Eihän tossa ole mitään ihmeellistä. Millaisia lainoja sä luulet ihmisillä yleensä olevan?

Vierailija
14/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se lyhennys on kuussa? Minkäikäiset lapset?

Vierailija
15/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me puhutaan tosi avoimesti kaikesta. ovat kertoneet tulot, lainan määrän, kuukausierän, laina-ajan, sen että oli hankala saada noin isoa lainaa. korkokatto heillä on mutta kyllä mä sen verran seuraan markkinoita että nyt on korot tosi, tosi alhaalla niin kyllä ne nousee..

eikö sulla olis mitään omia murheita mitä murehtia?

Ystäväsi varmasti on tiennyt mitä tekee lainan ottaessaan.

Vierailija
16/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n maiden taloudet ovat niin kuralla etteivät kestä koronnousua. Jos jostain syystä eivät selviä veloista, voivat aina myydä asunnon. Ja jos jäävät silti tappiolle, ei velkoja tarvitse maksella maailman tappiin (15 vuodessa vanhenevat) ja jos ei ole tuloja, ei ulosottokaan onnistu.

Paras ratkaisu on kuitenkin sanoa tuossa tapauksessa Suomelle hyvästit ja aloittaa alusta jossain toisessa maassa. Näin monet kaavailevatkin - ainakin puheiden perusteella.

Vierailija
17/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähemmän tuloja ja neljä lasta. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
18/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

180 000 lainaa ja kaksi keskituloista maksajaa. Eihän tossa ole mitään ihmeellistä. Millaisia lainoja sä luulet ihmisillä yleensä olevan?

kun olisivatkin keskituloisia mutta miehen bruttopalkka 2000 euroa ja naisen palkka on 10 euroa/ tunti ja saattaa tehdä vaan 40 tuntia kuussa ja loput saa työttömyyspäivärahana. tosi hurjalta yhtälöltä kuulostaa vaikka tietenkin toivon että kaikki menisi hyvin!!!lapset on aika pieniä, en halua tarkasti sanoa.

Vierailija
19/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla samanlainen laina ja en tiennyt olevani kurimuksessa, itseasiassa pärjään tosi hyvin vaikka korko nousisi kuuteen prosenttiin

Vierailija
20/37 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla samanlainen laina ja en tiennyt olevani kurimuksessa, itseasiassa pärjään tosi hyvin vaikka korko nousisi kuuteen prosenttiin

Sulla? pikkasen eri asia kuin 4 hengen perheellä, eihän yhdellä hengellä mene elämiseen juuri minkään vertaa!

ja jos lainaa enemmän, tuloja vähemmän ja 4 lasta niin kuulostaa järkyttävältä. toivottavasti tilanne on väliaikainen, esim. äiti kotona hoitamassa lapsia tms!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän