Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riita miehen kanssa. Paha mieli, mies pakenee kotoa :(

Vierailija
18.03.2012 |

Meille tuli tänään riitaa miehen kanssa.

Asumme aviomieheni kanssa tällä hetkellä viikot erillään, ja näemme vain viikonloppuisin.

Heräsin aamulla, ja totesin, että kotona on sotkuista, pitäisi varmaan siivota. Eli lähinä vain totesin, että minun pitäisi, koska olen enemmän kotonamme.

Mies oli tietokoneella, ja menin viereen, josta hän suuttui, koska hänen mielestään urkin hänen pankkitilitietojaan. Miestä harmittaa, kun nyt uudessä työpaikassa palkka on alkuun niin pieni, kun on tottunut isompiin palkkoihin entisessä työssään. Siitä sitten alkoi koko päivän kestänyt kiukuttelu, ja vittuilu.

Halusin näpäyttää miestä, ja mainitsin hänen rahankäytöstään. Viime syksynä mies kulutti reilut 2000 euroa kuussa elämiseen vieraalla paikkakunnalla.

Mies keräsi kamppeensa, ja lähti äsken sinne työpaikkakunnalle. Vaikka itkin, niin hän ei siihen reagoinut mitenkään, lähti vain.

Ei meillä tälläistä joka viikonloppu ole. Tuntuu vain niin pahalta, sillä näemme vasta ensi viikonloppuna seuraavan kerran. Riita jää kaivamaan mieltä, enkä osaa keskittyä mihinkään.

Mitä olette tälläisestä mieltä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin todeta, että aika monella on toinen nainen tai toinen mies, mutta ei kaikilla.

Ja kyllä sitä rahaa palaa jos harrastaa baarissa käyntejä. Meikäläinenkin kävi tosi ahkeraan, mutta ei tarvinnu ite maksella oluita. Aina joku tarjos. Siis näin naisena on aikaa halpaa käydä olusilla :) Monesti siitä työkaverit keljuili. Mulla oli vain miespuolisia työkavereita.

Miesten kämpillä jos aloteltiin iltaa, niin siinä kun vaimot soitteli, niin menivät pihalle vastaamaan puhelimeen ja puhumaan puhelun. Voi vaikka sanoa, että tässä just lenkillä olen.

Monesti just tehdään noin, et saadaan kotona riidan poikanen aikaseks ja hyvä syy sanoa, et lähenkin tästä jo nyt työpaikkakunnalle. Varsinkin jos siellä on joku odottamassa.

Vierailija
22/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut, että yksinolo on mukavampaa kuin valittavan vaimon kanssa.

Enpä ole juuri valittanut mistään.

Mies sen sijaan esim. moitti laittamani ruuan, oli maustettu väärin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisitte sitä lapsen tekoa?

Vierailija
24/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut, että yksinolo on mukavampaa kuin valittavan vaimon kanssa.

Enpä ole juuri valittanut mistään.

Mies sen sijaan esim. moitti laittamani ruuan, oli maustettu väärin.

Ap

Vierailija
25/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuommoisia HYVIN monet miehet on. Otan osaa. Jos nainen haluaa elää rauhallista elämää, se onnistuu useimmiten parhaiten ilman miestä.

t. kaikennähnyt

Vierailija
26/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laista ymmärrän sen sijaan ja itse otetut velat jokainen hoitaa itse.Eipä se sulle kuulu mihin aikuinen rahansa käyttää.

kunhan osallistuu yhteisen elämän rahoittamiseen omalta osaltaan.

Mies vain ei osaa ajatella elämää viikkoa pitemmälle, ja esimerkiksi säästää rahaa pahan päivän varalle. Hän ei arvannut, että uudessä työpaikassa palkka on alussa niin paljon huonompi, kuin edellisessä. Tulee toki nousemaan myöhemmin.

Minä taas säästän koko ajan osan palkastani. Yritämme lasta, ja rahat tulevat tarpeeseen, jos meille tulee perheenlisäystä.

Ap

Vierailija
27/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen voi tietenkin esittää myös toisin päin: miksi mies pilaa viikonloppunsa sinun kaltaisesi naisen kanssa?

Vastausvaihtoehtoja on ainakin kaksi: kumpikaan teistä ei parempaa saa (mikä lienee totuus) tai sitten te rakastatte toisianne niin vimmatusti että ette voi kuvitella elävänne ilman toista. Niin, ja onhan se tietenkin muuten aivan ihana...

Vierailija
28/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö mun jäädä lapsettomaksi sitten? Olen pian jo 31-vuotias, joten haluan todellakin jo lapsen.

Ap

Vierailija
29/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö mun jäädä lapsettomaksi sitten? Olen pian jo 31-vuotias, joten haluan todellakin jo lapsen.

Ap

ziiiisös

Vierailija
30/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilaat viikonloppusi tuollaisen miehen kanssa?

meidän kaikki viikonloput todellakaan ole tälläisiä. Riidat vaan menee "niin yli" toisinaan, ettei niissä ole järjen hiventäkään.

Ap

Vierailija
31/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö mun jäädä lapsettomaksi sitten? Olen pian jo 31-vuotias, joten haluan todellakin jo lapsen. Ap

tai sitten kun olette molemmat aikuistuneet.

Vierailija
32/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vain ei osaa ajatella elämää viikkoa pitemmälle, ja esimerkiksi säästää rahaa pahan päivän varalle. Hän ei arvannut, että uudessä työpaikassa palkka on alussa niin paljon huonompi, kuin edellisessä. Tulee toki nousemaan myöhemmin.

Minä taas säästän koko ajan osan palkastani. Yritämme lasta, ja rahat tulevat tarpeeseen, jos meille tulee perheenlisäystä.

Ap

Nyt ymmärrän mistä mies on v**tuuntunut. Ap nalkuttaa raha-asioista jatkuvasti ja kun mies sattui olemaan koneella maksamassa laskuja, ap tunki viereen. Ilmeisesti oli vähän vähemmän rahaa tilillä, mitä ajatteli.

Vierailija
33/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Nyt ymmärrän mistä mies on v**tuuntunut. Ap nalkuttaa raha-asioista jatkuvasti ja kun mies sattui olemaan koneella maksamassa laskuja, ap tunki viereen. Ilmeisesti oli vähän vähemmän rahaa tilillä, mitä ajatteli.

raha-asioista. En edes tiennyt että mies oli pnakin sivuilla kun menin viereen, ja sain huudot siitä.

Tää rahajuttu ei oikeastaan ole edes tässä mikään olennainen asia, vaan se, että mies kiukuttelee minulle. Ja kun tuklee riitä, hylkää minut lähtemällä pois kotoa.

Ap

Vierailija
34/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan mies petti minua ja sai ihme kilareita ihmeellisistä asioista ja oikein haastoi riitaa lähteäkseen jonnekin, muka lepuuttamaan hermojaan. Ja mekin yritimme vauvaa siihen asti, kunnes kaivoi riitaa ennen eräitä häitä. Lopulta kävi ilmi, että häissä oli hänen toinen naisensa...

Kertaakaan mies ei kehdannut sanoa sivusuhteen aikana, että hän ei haluakaan jatkaa lapsen yrittämistä, koska oikeastaan hän ei ole kauhean onnellinen suhteessamme.

Vierailija
35/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaan olisi nyt mahdollista. En tarkemmin selittele.

Mies sanoi lähtevänsä toiselle paikkakunnalle, koska riitä ei hänen mielestään enää siitä selviäisi.

Mies siis olisi muutenkin mennyt sinne tänä päivänä, mutta paljon myöhemmin.

Ap

Vierailija
36/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaan olisi nyt mahdollista. En tarkemmin selittele.

Mies sanoi lähtevänsä toiselle paikkakunnalle, koska riitä ei hänen mielestään enää siitä selviäisi.

Mies siis olisi muutenkin mennyt sinne tänä päivänä, mutta paljon myöhemmin.

Ap

Vierailija
37/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ku mies tulee kotiin, valitat et on sotkusta. Musta olis ollu kiva et koti olis ollut siisti, olisit vaivautunut tekemään hyvää ruokaa tai aamiaista, eikä skumppakaan olis pahaa tehnyt. Itse panostin aikoinaan viikonloppuihin, ja se kannatti. Harvoin yksi ihminen "sotkee", eli kannattas opetella tässä vaiheessa pitämään koti järjestyksessä, siihen ei paljoa aikaa päivittäin mene. Ja varmasti on viihtyisämpää.

Vierailija
38/38 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut viikot ap yksin, etkä viitsi siivota? Sit ku mies tulee kotiin, valitat et on sotkusta. Musta olis ollu kiva et koti olis ollut siisti, olisit vaivautunut tekemään hyvää ruokaa tai aamiaista, eikä skumppakaan olis pahaa tehnyt. Itse panostin aikoinaan viikonloppuihin, ja se kannatti. Harvoin yksi ihminen "sotkee", eli kannattas opetella tässä vaiheessa pitämään koti järjestyksessä, siihen ei paljoa aikaa päivittäin mene. Ja varmasti on viihtyisämpää.

mutta kyllä minä siivoankin, ja meillä on ihan perussiistiä kotona.

Enkä edelleenkään juuri valita miehelleni.

Ap