Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sinun kipeänä ollut ekaluokkalainen läksyt OPELTA???

Vierailija
18.03.2012 |

Meidän kokemukset espoolaisesta koulusta: Yhdeltä opettajalta sa tiedot läksyistä wilman kautta tai jopa vastauksena tekstiviestiin, mutta toinen opettaja ei kerro läksyjä vaan neuvoo ekaluokkalaista kysymään läksyt toisilta oppilailta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope laittoi ne lapulle ja kaveri toi meille.

Vierailija
2/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läksyt joko sisarusten välityksellä tai sähköpostilla. Mutta se on vaatinut sen, että mä olen ottanut ensin yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun soitan. Kotonahan opella ei läksytietoa ole, toisin kuin muilla oppilailla.

Vierailija
4/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemassa opelta läksyt, merkkasi kirjaan tai lapulle jos kirja ei ollut koululla.

Nyt kolmannella lapsi ja ope ei anna mitään, kavereilta on kysyttävä vaan

Vierailija
5/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on ihan opekohtainen asia. vaikka samassa koulussa ovatkin.

Yhden ope on sellainen, joka sanoi vanhempain illassa että läksyt selvitetään luokkakavereilta.

Vierailija
6/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä, että ovat edenneet eri nopeuksilla esim. matikassa tai äikässä. Läksyjä on silloin vaikea kysyä toiselta oppilaalta ainakaan kaikissa aineissa.

Vierailija
7/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyllä viikon sairaana ja minä kävin pari kertaa koululla sen viikon aikana. Hain kirjat ja sain opettajalta tiedon, että miten etenvät ja mitä olisi hyvä tehdä kotona. Lapsi oli siis niin sairas, ettei mitenkään pystynyt tekemään kaikki annettuja tehtäviä ja opettaja halusi itse päättää, mitkä olivat tärkeimpiä. Kavereilla oli kaikilla ihan eri läksyt, joten eipä olisi minun lapseni paljon hyödyttänyt tehdä niitä.

Vierailija
8/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes ajatellut, että kysyisin opettajalta. Tämähän on vanha käytäntö ja näin toimittiin jo munkin kouluaikana.

Pidemmän poissaolon kanssa kaveri kertoi puhelimessa ja lopulta äitinsä tuli jatkamaan kertomusta, kun alkoi mennä vaikeaksi.

t: ope aikuispuolella

Vierailija
9/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes ajatellut, että kysyisin opettajalta. Tämähän on vanha käytäntö ja näin toimittiin jo munkin kouluaikana.

Pidemmän poissaolon kanssa kaveri kertoi puhelimessa ja lopulta äitinsä tuli jatkamaan kertomusta, kun alkoi mennä vaikeaksi.

t: ope aikuispuolella

Entä jos ei ole kavereita?

Vierailija
10/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsia ja vanhempia ohjeistettiin heti koulun alussa.

Hankaluutena on yleensä lapsien muistaa mitä koulussa on tehty, koska kirjat eivät välttämättä edes ole heillä kotona, mutta sairaan pitää tehdä ne tunnillakin tehdyt tehtävät. Pitkän sairauden aikana pitää myös kysellä tehtäviä joka päivä, koska eihän kukaan muista viikontakaisia tehtäviä.

Meidän poika ei edes kysy läksyjä _kaverilta_ vaan eräältä luokan pojalta, jolla on tunnetusti hyvä muisti tehtävien suhteen (osaa kertoa että tunnilla tehtiin sivut 56-57 äikän kirjasta ilman että kirja on kotona) ja hänellä myös on yleensä samat läksyt kuin meidän pojalla.

Vierailija
11/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän ekaluokkalaisella ole varmaan edes kenenkään puhelinnumeroa. Ei täällä päin ole kaikilla kännyköitä. Sitäpaitsi oppilailla on eri läksyt riippuen oppimistasoista....

Yleensä ope pyytämättä antaa tai sitten itse kysyn niitä Wilman kautta. Päivän parin poissaolosta ei vielä niin väliä ole.

Vierailija
12/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyt saa opelta. Olen saattanut laittaa sähköpostia opelle, että tulen hakemaan kirjoja pulpetista ja jos laittaisi mukaan lapun jossa sen päivän tehtävät on.. Joskus ope laittaa vain viestiä, että läksyistä ei kannata murehtia vaan kouluun tultuaan saa toiset kyllä kiinni.

Kolmasluokkalaisenkin ope laittaa usein läksyt sähköpostitse kun ilmoitan poissaolosta, usein kaveritkin soittavat vielä illalla ja kertovat mitä ovat tehneet (ja lapsi saa tietää läksyt kahteen kertaan).

Vierailija
13/13 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope on merkannut ne tunneilla tehdyt sivut kirjaan yleensä rastilla ja on tehty ne sitten jälkikäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme