Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä äitisi tekemää ruokaa inhosit eniten lapsena?

Vierailija
17.03.2012 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA sitä tehtiin aina 10 l kattilallinen, jota syötiin useampi päivä.

Vierailija
22/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhonnut mitään äitini laittamaa ruokaa. Kaikki olivat ihania, kotitekoisia ruokia - stroganiffia, lihakeittoa, lihapullia jne... .I

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini laittoi ehkä joskus kesäkeittoa, verilettuja ei koskaan. Mykyrokkaa kylläkin laittoi, vaikka sitä itse karjaisena inhosikin. Laittoi vain isäni mieliksi, ja voi yööööööökk niitä päiviä. Jos joku haluaa reseptin, niin voin toki etsiä sen, tuskin teillekään maistuisi :D

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/179416/Yl%C3%A4savolainen%20myk…

Vierailija
24/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eniten vihasin itse tehtyä maksalaatikkoa, silakkalaatikkoa, maksapihvejä, sekahedelmäkiisseliä, raparperi- ja karviaiskiisseliä jne.

Vierailija
25/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi muistan inhonneeni sienikastiketta, kesäkeittoa, suklaakiisseliä sekä marjakiisseliä jäätelön kanssa.

Hassua, luulin olleeni aina aika kaikkiruokainen. - Kuitenkin marjakiisseli on näistä ainut jota olen koskaan omille lapsilleni tarjonnutkaan. Mutta siihen ei todellakaan sotketa jäätelöä sekaan. :)

Vierailija
26/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini laittoi ehkä joskus kesäkeittoa, verilettuja ei koskaan. Mykyrokkaa kylläkin laittoi, vaikka sitä itse karjaisena inhosikin. Laittoi vain isäni mieliksi, ja voi yööööööökk niitä päiviä. Jos joku haluaa reseptin, niin voin toki etsiä sen, tuskin teillekään maistuisi :D

<a href="http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/179416/Yl%C3%A4savolainen%20myk…" alt="http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/179416/Yl%C3%A4savolainen%20myk…">http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/179416/Yl%C3%A4savolainen%20myk…;

teenpä heti huomenna! :DD

ei vaan, tökkäisi tuohon sydämeen ja munuaisten laittoon!! :DD

uh,muistan kun exanoppi tarjos lehmän kieltä,niin tuli ekaa kertaa kiellettyä syömästä..

minkä ikänen muuten olet?

Vierailija
27/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli tosi hyvää, mutta yhtä inhosin: kotletteja. Mun sisarukset kuitenkin rakasti niitä joten niitä aina välillä syötiin, ja aina oli pakko maistaa.

Vierailija
28/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin kiitollisia kun saatiin ruokaa..

alkoholisti vanhemmat niin en paljoa muista.

Vierailija
29/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä savossa aikanaan oli tää mykyrokka suuri herkku. Äitini oli karjalainen, eikä todellakaan tykännyt, mutta laittoi isäni mieliksi. Tämä resepti, jonka laitoin Kotikokista, on aika nykyaikainen. Ei siihen aikaan olutta siellä ollut, eikä ainakaan olisi ruoanlaitossa käytetty. <

Perinteisempiä reseptejä varmasti löytyy sille, ketä kiinnostaa. Haulla "mykyrokka", ne on jopa tuotakin ankeampia, ihraakin oli jossain ja varmaan siinäkin, mitä jouduin syömään :D

Vierailija
30/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janssonin kiusaus. Yök! Ei nyt muita ainakaan äkkiseltään tule mieleen, sillä tuo peittoaa kaikki.

Vierailija
31/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä savossa aikanaan oli tää mykyrokka suuri herkku. Äitini oli karjalainen, eikä todellakaan tykännyt, mutta laittoi isäni mieliksi. Tämä resepti, jonka laitoin Kotikokista, on aika nykyaikainen. Ei siihen aikaan olutta siellä ollut, eikä ainakaan olisi ruoanlaitossa käytetty. <

Perinteisempiä reseptejä varmasti löytyy sille, ketä kiinnostaa. Haulla "mykyrokka", ne on jopa tuotakin ankeampia, ihraakin oli jossain ja varmaan siinäkin, mitä jouduin syömään :D

että olet ns. vanhempaa kaarttia eli vanhempi minua! :D olen itse -78 syntynyt.

kiitos että jaoit kokemuksei ja reseptin! :) oliko isäsi pojanmaalta? muistelisin että olisi siellä perinneruokaa?

Vierailija
32/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä savossa aikanaan oli tää mykyrokka suuri herkku. Äitini oli karjalainen, eikä todellakaan tykännyt, mutta laittoi isäni mieliksi. Tämä resepti, jonka laitoin Kotikokista, on aika nykyaikainen. Ei siihen aikaan olutta siellä ollut, eikä ainakaan olisi ruoanlaitossa käytetty. &lt;

että olet ns. vanhempaa kaarttia eli vanhempi minua! :D olen itse -78 syntynyt.

kiitos että jaoit kokemuksei ja reseptin! :) oliko isäsi pojanmaalta? muistelisin että olisi siellä perinneruokaa?

sanoitkin että savossa tapahtu..ohi siis..

Vierailija
33/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitän edellistä vastaajaa mielenkiinnosta reseptiäni kohtaan ;) - ja muille edellisille vastaajille sen verran, että esim, kotletit ja janssonin kiusaus ovat mun mielestä tosi herkkuja, joten näin erilaisia me ihmiset vaan ollaan :D

Vierailija
34/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiehuvaan veteen laitetaan suolaa ja sitten graham- tai ruisjauhoja vain keitetään. Tuota saattoi olla kolmekin päivää peräkkäin. Silloin jätin ruuan syömättä.

Kesäkeitto ei ollut hyvää. Makaronivellistä tykkäsin, mutta siinäkin yökötti se pinnalle tuleva liisteröity maitoklimppi, mikä oli aina pakko syödä.

Kaaliruokien hajuakin inhosin. Nyt aikuisena jopa pidän kaaliruuista, mutta vain itse tekemistäni.

Vierailija
35/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini ei sallinut ruuan jättämistä lautaselle, joten saattoi mennä kaksikin tuntia ennen kuin sain lautasen tyhjäksi ja sain poistua ruokapöydästä

Vierailija
36/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein kunnolla, koska tykkäsin melkein kaikista ruuista. Mannapuurosta en tykännyt, muistelen, että tämä liittyy jotenkin oksennustautiin... Koulussa opin siitä tykkäämään, koska se tarjottiin mehukeiton kanssa. Vähän vanhempana äiti alkoi laittaa kanankoipia riisipedillä, ja niitä inhosin, koska mun mielestä kanankoipien liha oli vastenmielistä sen rasvan takia, ja tuossa ruuassa se rasva imeytyi myös riisiin. Ajatus tuosta ruuasta puistattaa vieläkin!

Vierailija
37/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini ei sallinut ruuan jättämistä lautaselle, joten saattoi mennä kaksikin tuntia ennen kuin sain lautasen tyhjäksi ja sain poistua ruokapöydästä

unohtui tosiaan, kiitos. Olen tuo mykyrokkaa syönyt kirjoittaja. Onneks äiti ei koskaan laittanut munuaisruokaa. Menee vähän alkuperäisen kysymyksen ohi, mutta siis siihen aikaan tavallinen kouluruoka oli munuaisrisotto. Sanottiin sitä kusisiivilärisotoksi. Siis keitettyä puuroriisiä, jossa ui ja likosi keitettyjä munuaisenpaloja. Hyi yök, koko koulun käytävä haisi virtsalle, kun sitä keitettiin. Ja oli vieläpä pakko syödä siellä koulussa silloin, jälki-istunnon uhalla ;( :(

Vierailija
38/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä inhosin luultavasti siksi, että sitä oli jatkuvasti ruokana. Äitini ilmeisesti ajatteli, että muita ruokia ei ole olemassa, kun aina oli ruokana sianlihakastiketta ja keitettyjä perunoita.

Vierailija
39/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nykyään tykkään molemmista!

Vierailija
40/41 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhosin jo molempie hajua