14v syö e-pillereitä? Eihän tuon ikäisen pitäisi olla edes vielä sukupuoliyhteydessä
Kommentit (52)
Mitä pahaa siitä seuraa, jos tyttö ja poika ihastuvat molemminpuolisesti ja viettävät aikaa yhdessä? Miten tykkääminen voi vahingoittaa?
12v deittailu ei ole minusta vielä mitään seurustelua ellei mennä sänkyyn.
Mitä pahaa siitä seuraa, jos tyttö ja poika ihastuvat molemminpuolisesti ja viettävät aikaa yhdessä? Miten tykkääminen voi vahingoittaa?
enkä ole ihan varma miten suhtautuisin jos hän alkaisi ns seurustelemaan jonkun kanssa. Mielestäni lapseni on ihan liian nuori.
"yhdessä olemiseksi" sitäkin aikaa, kun sänkypuuhia ei vielä ole. Seurustelin ihan taatusti ekan poikakaverini kanssa puoli vuotta, vaikka emme menneetkään koskettelua pitemmälle.
"yhdessä olemiseksi" sitäkin aikaa, kun sänkypuuhia ei vielä ole. Seurustelin ihan taatusti ekan poikakaverini kanssa puoli vuotta, vaikka emme menneetkään koskettelua pitemmälle.
Onneksi en ole ainoa ns. tiukkapipo täällä.
Ja 12v koskettelevat toisiaan? Ei hitto, ihan liian nuoria pussailemaan tms.
Samaa mieltä, miksi et ottanut yhteyttä lastensuojeluun?
11 veelle... Nuorin jolle oon työssäni nähnyt reseptin...
tuon ikäinen jos on ollut jo sukupuoliyhteydessä niin on lastensuojelun asiakas.
kuukautiskipuihin. Muistatko vielä kipuliaat tulvat...
yleisemmin tyttöjen ongelma koska aloittavat nussimisen keskimäärin parikin vuotta poikia aiemmin. Jotenkin outoa.
Silti jotkut on. Eli parempi pillerit kuin abortti.
niin hain pillerit 14-vuotiaana alunperin akneen ja siitä muutama viikko eteenpäin tapasin mieheni ja yhdessä ollaan edelleen, kohta 13 vuotta jo.
T. Tuon tk-ketjun aloittaja.
vanhemmat kuvittelevat, että ovat onnistuneet kasvatustyössään erityisen hyvin ja lapsi on ikäisekseen jo tooosi kypsä ja valmis mm. sukupuolisuhteeseen. Tosiasiassa tuollaisessa tilanteessa, ja jos se vielä tapahtuu vanhempien hyväksynnällä, on kyllä epäonnistuttu rankasti. 14v on vielä normaalissa perheessä täysin lapsi.
että puistattaa katsoa tilanteita, jossa joku 20-25 v kundi hakee pörisevällä autollaan 14v pimua ja vanhemmat hymisevät vieressä. Lapsen tekeminen pitäisi laittaa luvanvaraiseksi. Sen verran välinpitämätöntä porukkaa löytyy.
vanhemmat kuvittelevat, että ovat onnistuneet kasvatustyössään erityisen hyvin ja lapsi on ikäisekseen jo tooosi kypsä ja valmis mm. sukupuolisuhteeseen. Tosiasiassa tuollaisessa tilanteessa, ja jos se vielä tapahtuu vanhempien hyväksynnällä, on kyllä epäonnistuttu rankasti. 14v on vielä normaalissa perheessä täysin lapsi.
tuttavapiirissä yksi äiti muutama vuosi sitten kun olin heillä kylässä alkoi kahden kesken kehua tytärtään tyyliin "arvaaas ku meidän miia on kypsä ikäisekseen ja vastuullinen,se alko nyt käyttää pillereitä!" ja samaan hengenetoon että hänenhän pitää ne maksaa, ei olis niihin varaa (on työtön yh.) tyttö oli sillon 13 vuotias.
hyvä, että ehkäisee.
Onneksi mun lapsi ei ole noin ajoissa :D vaikka siis monessa muussa asiassa on ollut.
Ihan itse sain hoitaa senkin asian, vanhemmat ei minusta huolehtineet millään tasolla. Eivät tienneet edes että kuukautiset oli jo alkaneet. Seurustelin vuoden vanhemman pojan kanssa. Seurustelu oli varmaan vaan hellyyden ja hyväksynnän hakemista, kotona en niitä koskaan saanut.
Mutta en kadu, rakastin poikaa ja hän oli kiltti, oltiin 3 vuotta yhdessä ja asuttiinkin jonkin aikaa yhdessä. Sain häneltä sitä rakkautta mitä kovasti kaipasin.
niin. tarviiko tota edes miettiä.
Jos tytöt ovat tuossa iässä jo kypsiä sukupuolisuhteeseen, niin eikö sitten ole ihan loogista, että joissakin maissa tytöt naitetaan jo tuossa iässä ja heillä aletaan silloin teettää lapsiakin?
Toisaalta 14-vuotias tyttö ei ole vielä edes fyysisesti täysin aikuinen, vaikka voisikin tulla raskaaksi. Aivojenkin kehitys on vielä kesken ainakin 5-6 vuotta.
Muistan, että olin itsekin tuossa iässä, 14-vuotiaana, hyvin kiinnostunut pojista ja seurustelusta. Olin kuitenkin semmoinen uneksija, että aloitin seurustelun vasta kolmekymppisenä.
Kun katson omaa 14-vuotiastani, niin hänhän on ihan lapsen näköinen vielä.
Ei kai voi muuta sanoa kuin että meitä on moneksi.
Siis 41:lle? En ymmärrä tota antamis- ja saamiskäsitystä. Haluttiin molemmat yhtä paljon. En luovuttanut hänelle siinä yhtään mitään, elettiin yhdessä suhdetta eteenpäin. Tosi kummallinen maailmankuva sulla.
41