Millaista narsistin kanssa on sitten PARHAIMMILLAAN?
Kun ihmettelen niin monen jäävän alistavaan suhteeseen, niin pakko kai sellaisella on joku kompensaattorikin olla? Onko hyviä puolia? jos, millaisia ja miten hän sen tekee? Millaista on siis narsistin kanssa oleminen noin muuten jos kaikkia pyskohommaa ei oteta huomioon?
Kommentit (26)
no se on varakas, menestyvä, palvoo maata jalkojesi alla kunhan olet sellainen kuin hän tahtoo
Tiedän tapauksen, perheen, jossa isä on aika lailla narsisti. Osaa kuitenkin olla tosi hauska ja rento ja antelias ja loistoseuraa. Perhe tykkää hänestä kovasti siksi. Tämän vuoksi esim. väkivallan uhka on pieni juttu, mikä tuntuu ulkopuolisesta aika uskomattomalta. On hyvin dominoiva luonne, johon pätee tosi hyvin tämä "on mahtava, KUNHAN OLET SELLAINEN KUIN HÄN TAHTOO". Poikkipuolista sanaa ei auta sanoa, vaan kaikki hommat kulkee hänen pillinsä mukaan. Hän on kuitenkin noin keskimäärin ilmeisesti sellainen suht "reilu hallitsija", eli suo alamaisilleen paljon hyvää ja hyvin hyvin harvoin on hankala. Mutta tämä tietenkin osittain johtuu juuri tuosta, että alamaiset ovat kuuliaisia ja näin ansaitsevat sen kaiken hyvän. 7
mun mielestä kuvaat muuten vain dominoivaa tyyppiä. Narsisti on käsittääkseni sellainen että vaikka teet kaiken kuten hän haluaa, mikään ei kelpaa vaan hän löytää aiheen rangaista vääristä teoista ja vääristä tunteista jne.
Sitten kun kyllästyt ja aiot tehdä lopun hän joko antaa jotain hyvää että muistat miksi rakastuit häneen ja jäät taas vaikka päätit jo lähteä. Tai joissain tapauksissa siinä vaiheessa alkaa uhkailu.
Joo, no sen takia sanoinkin "aika lailla" narsisti, ehkä huono ilmaus mutta tarkoitin siis sillä sellaista ei niin ehdotonta tulkintaa. Melko lailla olis ollut parempi sana. Ja tosiaan mielestäni koko sana on kärsinyt inflaation.
Mutta kuten sanoin niin en usko muutenkaan siihen, että narsismi olisi jokin joko-tai -juttu. Minusta silloin keskitytään usein epäoleellisuuksiin, jos aletaan pyöritellä sitä kysymystä, onko joku narsisti vai ei. Oleellista on se, miten tuhoavaa se käytös on, ei se miten sitä nimitetään.
Lisäksi tuossakin kyllä oli tuttua, mm. tuo hyvittely. Mutta totta, että pesunkestävä tapaus olisi varmasti isomman osan ajasta hirveä. Pahempiakin voisi siis olla, mutta minusta ei ole niin oleellista pohtia kuka on narsisti ja kuka ei. Olen huomannut, että jotkut jopa pitävät riippuvuuksissaan sitä keinona roikkua hirviömiehessä. "Kun en voi olla varma onko hän narsisti." Se on outoa, keskitytään siihen käsitteeseen enemmän kuin itse asiaan.
7
Ihastuttiin ja rakastuttiin todella nopeasti, mutta onneksi mulla on erityislapsi, niin yhteen muuttaminen ei tapahtunut nopeasti, kuten muuten olisi. Eroa tein tästä miehestä 6 vuotta, se on helevetin pitkä aika, uhakiluja, vakuutteluja ja ihan kaikkea siinä ajassa tuli koettua.
Lopulta pelkäsin jo ihan kaikkea, otin lapseni ja vaihdoin paikkakuntaa. Ja mitäs sitten kävi, täällä uudella paikkakunnalla olen exän autoa nähnyt milloin missäkin tässä lähistöllä. Eli se edelleen käy kyttäämässä.
No, puoli vuotta sitten se soitti ja kertoi surullisia uutisia, sai kenkää töistä ja siksi asuntokin lähtee alta... ja arvaatteko lopputuloksen? Se asuu tässä meidän lähellä... HUOH!
Olis ehkä pitänyt muuttaa yhteen ja olla sitä, mitä se olis halunnut.
mies on valtavan intensiivinen esim. sängyssä. Kun hän koskettaa, tuntuu ettei muuta maailmaa ole ja hän keskittyy täysillä. Kenenkään muun kanssa ei ole ollut tällaista. Toisaalta miehessä on outo puoli joka saa hänet yhtäkkiä suuttumaan pikkujutuista aika ylimitoitetusti.
Ei miehen käsissä eroa ole vaan ehkä muussa.Mutta mies kuin mies.Ei se ole niin ihmeellistä.Mä taidan hakea vain sitä rakkauden tunnetta en mitään hekumaa sängyssä,ehkä enemmän julkinen tunteiden näyttäminen on siistimpää kuin tuntikausien pano jossain hotellihuoneessa.
mies on valtavan intensiivinen esim. sängyssä. Kun hän koskettaa, tuntuu ettei muuta maailmaa ole ja hän keskittyy täysillä. Kenenkään muun kanssa ei ole ollut tällaista. Toisaalta miehessä on outo puoli joka saa hänet yhtäkkiä suuttumaan pikkujutuista aika ylimitoitetusti.
Ei miehen käsissä eroa ole vaan ehkä muussa.Mutta mies kuin mies.Ei se ole niin ihmeellistä.Mä taidan hakea vain sitä rakkauden tunnetta en mitään hekumaa sängyssä,ehkä enemmän julkinen tunteiden näyttäminen on siistimpää kuin tuntikausien pano jossain hotellihuoneessa.
Vai provosoiduitko jos et ole itse kokenut huumaavaa rakastumista...
tottakai haluaa pitää perheen kasassa.Niin tein minäkin.Kaiken mahdollisen.Vasta hakkaamisen alettua uudelleen vetäydyin kuoreen ja tein pesäeron.Mies sekosi mutta syö itsekseen salassa jotain ihmetabuja,näytti mulle kerran jotain purkkeja ja tiedän kyllä hänen olevan hieman sekopää.Mutta liekö Prisicilla Presley ollut fiksu aikoinaan kun Elvis muuttui vihamieliksesi että oli pakko erota.Minusta vihamielisyys,väkivalta on merkkejä juosta pois.Luovuttaa vaikka se sattuu niin lopulta kaikki on paremmin näin.