Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOLINTUSET TORSTAIHIN

17.11.2005 |

huomenta kaikille. en nähnyt pinoa joten avaan nyt sit sen.

kyllä voi olla ihana ilma pihalla kun on pakkasta 7 astetta ja lumi maassa.

esikoinen on hoidossa papan luona ja saa kerrankin aamulla vaan löhöillä.

joku kyseli eilen et onko joululahjoja jo hankittu?

mulla on jo pieni pino odottamas paketointia. vähän vielä ostelen ja sitten käytän yhden illan paketoimiseen että saan niistä kauniita.

omaan napaan sen verran et kp on 20/26-28 mutta oireita ei ole ollenkaan. jos ei sitä oteta huomioon että valkovuoto on ollu kirkkaan sijasta sellaista valkoista vaikkei ole tulehdusta.

kuinka moni muuten testaa lähiaikoina?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kone on ihan jumissa,mulla menee herne nenään tän kanssa,kun ei meinaa päästä mihinkään...Josko nyt onnistais...

Pubu: Enhän minä nyt tokikaan loukkaannu :D Vanhin on 6,5v ja nuorin 5,5kk. Loput siltä väliltä :)

Joululahjoja on täälläkin hommailtu pikkuhiljaa,huomenissa olis tarkotus katsoa vielä kummilapsille jotain. Sittenpä ne alkavatkin olla kasassa. Jouluihminen henkeen ja vereen,niinpä Jouluvalojakin oon laittanut pikkuhiljaa iltoja valaisemaan :D Pipareita olis tarkotus viikonvaihtees leipoa,kun vietetään kavereitten kanssa pikkujoulua.

Oireita pukkaa päälle koko ajan ja hypistelen malttamattomana tuota testipakkausta,jonka posti toi...kun nyt muutaman päivän malttais oottaa,niin ei tarvis niin montaa testiä sit tehdä...aiemminkin ihmeen myöhään on vasta testeissä mitään näkynyt,vaikka oireita on ollut vaikka muille jakaa. Vessassa saa rampata alvariinsa, alamasua juilii ja nipistelee just niinku pitäiskin :D Oletetusta ovulaatiosta on nyt reilu viikko,että kyllä tämä tästä pikkuhiljaa...

Tarukohan se kyseli siitä kiinnittymisestä,olikohan se nyt 5-7 pv hedelmöityksestä,kun se tapahtuu... Herkimmät testit näyttää alkaneen raskauden 7-10 pv hedelmöityksestä. Korjatkaa toki,jos puhun soopaa.

Katotaas saanko tän viä lähetettyä. Mä hakkaan tän koneen,jos en saa!

Vierailija
2/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän alkaa jo osalla elokuisilla olla jännät paikat.Itsellä menossa kp 12/27-28 eli touhupäivät käsillä. Itse testailen joulukuun 3-4 pvä jos menkkoja ei kuulu.Onkos muuten toisia jotka samaan aikaan meinasi testailla? En uskalla toivoa liikoja etten korkealta tippuisi, tuo keskenmeno sai melko varovaiseksi joka suhteessa.Menkat olivat melko oudot ja niukat kun vuoti niukasti kolmepäivää ja sitten toiset mokomat tuhrutti ruskeaa tuhrua mutta vain pyyhittäessä,kun yleensä vuodan viikon ja runsaasti ja kun ei ollut minkäänlaista kipua.Ah kun olisi kuukautiset aina tuollaiset.Tällähetkellä päällä antipioottikuuri kun hammaslääkärissä tehtiin leukaluun restaatio niin neljä tikkiä suussa.Nyt jo melko hyvänä on kun maanantaina oli operaatio.Eihän lääkekuuri vaikuta ovikseen mitenkään?Tietääkö kukaan?Mutta tässäpä kuulumiset sitten olivat.Paljon plussa onnea testaileville!Täällä peukutan teidän puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitampa kuulumisia meiltäkin. Ulkona on todella upea ilma, jes!

Missäspäin on jo lunta? Taru ainakin mainitsi jo lunta, mutta täällä Porissa ei lunta oo vielä valaisemassa ;(.

Joululahjoista oli puhetta... Mulla ei oo ainoatakaan vielä, harmi. No, viikonloppu on vapaa joten silloin ois tarkoitus useita lahjoja hoitaa, jos vaan löytyy.

Sitten ihan omaa napaa. Kp nyt 23/26... jännittää aivan sikana. Tuntemuksia mulla on....mahaa juilii oudosti,valkovuoto on aikaslailla ja paksuhkoa valkoista ja monia muita vastaavia =D Eilen jopa töissä yhden miehen partaveden haju sai mut voimaan pahoin?! En vain uskalla antaa itselleni lupaa muuta kuin toivoa, etten sitten tädin jyräämänä, aivan sorru jo epätoivoon. Eilen tilasin 3kpl liuskatestejä, joten sunnuntaina taidan ekan testata, jos siis tulevat perjantaihin menessä. Muuten menee maanantaihin, jollei sit täti kurvaa paikallle.

Nyt täytyy lopettaa, kun töihin tarttee lähtee, puuh!

Sanna kera nukkuvan Valtterin, joka tarttis kuitenkin viedä hoitoon, kääk...

Vierailija
4/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervehdys vanhoille kamuille; M-H, pubu ja Babyunelma! Te olitte ainakin kanssani kuumeilemassa tuolla heinäsirkoissakin. Mukava " nähdä" tuttuja! Tää jokakuinen pudotus listalta tuntuu välillä vähän ikävältä. Just kun ehtii vähän tutustua ihmisiin, niin kohta jo pitää vaihtaa ryhmää. Toki aina muutama tulee onneksi mukaankin, mutta näin pitempään yrittäneenä sellanen pitempiaikanen porukka olis kuiteski ehkä kivempi. Mut katotaan nyt, varmaan aineski tämän kierron nyt kuumeilen täällä, ja mietin sit, mihin lennähdän.

Lääkäriaikaa nyt siis oottelen, ja pääsyä verikokeisiin, kun neuvolassa epäilivät, että mulla olis korkeella prolaktiini-hormooni, ja se sit jarruttais raskaaks tulemista. Mut eiks sillon yleensä myös kierron pituus pitäis olla epäsäännöllinen? Mulla se on kuiteski se 26 päivää mut maitoa tulee edelleen, vaikka imetyksen lopettamisesta alkaa kohta olla jo vuoden päivät. Onko kellään kokemusta? Lääkäriaika on vasta joulu- tai tammikuussa, joten tässä odotellessa kerkiää miettiä näitä asioita aika paljon.. En vielä halua lapsettomuus-puolellekaan siirtyä, kun en koe vielä oikein sinnekään kuuluvani. Ja kun meillä se yksi lapsikin jo on. Eli täällä vauvakuumeosastolla pyörin varmaan jatkossakin, jos te minut täällä vain pidätte:)

Jees, elikkä tänään olis kp 5/26. Onneks on ees aika lyhyt tuo kierto, niin oikeestaan on aina joka toiselle viikolle jotain jännitettävää joko ovulaation tai menkkojen merkeissä..

Eipä tässä sitten sen ihmeempiä, kaikille elolintusille mukavaa päivän jatkoa ja muistakaahan kirjotella ahkerasti kuulumisia että saadaan pinot pidettyä virkeinä! Ja plussatuulia tietysti puhaltelen jokaiselle!

Vierailija
5/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt istahdan hyvillä mielin koneenääreen ja vietän åidin " omaa aikaa" . Aamulla pojan kanssa saatiin siivoiltua -minä imuroin ja järjestin ja poika nyki imurin johtoa irti pistokkeesta ja levitteli tavaroita pitkin lattioita. Poika tuntui olevan työnjakoon tyytyväinen =)

Sinulla Hönttä ei taida olla tekemisen puutetta :) Minusta tuntuu välillä että meidän kaveri pyörittää äitiä ihan 6-0 ja kaikkialle ehtii kun silmä vähän välttää. Päiväkodissa sanoivat samaa joten taitaa meidän poika olla energinen pakkaus (niin ja pitkä on myös eli yltää oven kahvoihin, pöydiltä kurkottelee tavaroita jne)

Ja asiasta seitsemänten..

Osaako kukaan sanoa näyttääkö ruoka-aine-allergia-testit-mitä ne nyt onkaan vuoden ikäisellä lapsella oikein? Olen vaan jostain kuullut että pienille lapsille ei yleensä testejä tehtäisi koska vastaukset eivät olisi luotettavia. Mahtaako olla totta?

Kp 7/30... ja aika ei kulu millään.

Vierailija
6/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

s@nde kyseli et missä päin olen ku on lunta me asutaan 40km porista vaasan suuntaan eli ei pitkäl porista.

äsken oli pakko olla pihalla maleksimas ku on niin ihana päivä.

pakkasta hieman ja aurinko paistaa...

meil näyttää olevan myös tuo vuoto saman laista ku mullaki tulee se vähän valkoisen värisenä. yritän olla ensiviikkoon testaamatta niin ei sit tule pettymyksiä.

mites muut meinaa joulua viettää? oletteko kotosalla?

meillä mennään papan luokse johon on matkaa vain viisi kilometria.

siellä olen joka joulu ollu ja on siis jo perinne.

Vierailija
7/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat on kyllä kaupan hyllyllä vielä meillä.. joka vuosi aina tulee mieleen sitten vähän ennen joulua, että ensi vuonna kyllä olen viisas ja ostan ne jo syksyllä... mutta tässä taas mennään. Ehkä se kuuluu se joulua edeltävä kiire siihen meidän jouluun jo niin vahvasti, että ei sitä voi enää muuttaa. Jouluaattona sitten huokastaan ja nautitaan. Pipareita pitää leipoa kyllä pojan kanssa tässä lähiaikoina :)

Jouluvaloja huomasin joillekin naapureille jo ilmestyneen meidänkin naapuristoon. Itse ajattelin ripustaa valot valmiiksi ja sitten sytyttää, kun siltä tuntuu - synkkää kyllä on, valoa kaipaan.

Täällä 25/28-29, että jaiks.. mutta en kyllä mitään oireita tunne, ellei näitä mahan nippailuja ja rintojen tuntemuksia, joita keksimällä keksin lasketa. Sitten jos ei nyt tärppää, niin pidän itseäni lähes sekopäänä ja koitan seuraavassa kierrossa muistaa sen. Kyllä esikoisesta tiesin hyvin vahvasti, että raskaana ollaan. Toivottavasti raskauden alut ovat erilaisia tai muuten ei kyllä päästy odottelemaan vielä :( Viikonloppuna tai alkuviikosta odotellaan ilmoitusta suuntaan tai toiseen -jänskää.

Onneksi nuo " miljoonat" pikkujoulut viimeistään saavat suupielet ylöspäin, jos ei vauvauutiset löydä meille ensi viikolla.

Työt jatkuu vielä (vauva-lehden sivut kokoajan auki.... :)!)

Vierailija
8/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille mukaan, parvi senkin kasvaa ja komistuu, hieno homma! =)

Mä tein siis eilen jo ekan negatestin ja nyt yritän malttaa seuraavan tekoa tuonne viikonloppuun. Kp nyt 27/33, tuo vaan kun ei kovin tarkka tuo kieron pituus, kun kierrot ovat synnytyksen jälkeen lyhentyneet pikkuhiljaa,( 50/35/33) joten nythän täti vois siis periaatteesssa ilmestyä jo viikonloppuna, jos huonosti käy.

Oon tietty kans kehitelly jo mukavia oireita! Eilen hais pakokaasu ihan tolkuttoman pahalle, se oli viime raskaudessakin aika alku vaiheessa tosi etosa haju. Samoin tankkaaminen ei meinannu onnistua millään. hmm.. sitäpä pitäskin nyt mennä koittamaan! ;)Masua nippailee, kainaloita särkee eikä tupakkikaan maistu. Joo-o, helposti näitä tulee kyllä keksittyä, jos minkäkinlaista..

Pubu kyseli lasten allergioista. En oo mikään asiantuntija, mutta allergialääkäri sanoi tuttavalleni, että vauvoille tulee usein esim iho-oireita uusista ruoka-aineista, mutta ne eivät useimmiten kuitenkaan tarkoita allergiaa.

Ja useimmat vauvaikäisten ja lasten yliherkkyydet kun itsestään häviävät joten siksi niitä testejä ei kai kovin helposti tehdä. Eri asia lienee, jos on selvät esim maitoallergian oireet tms joista lapsi selvästi kärsii, oksentaa ja ripuloi usein ym.

Mutta kyllähän sitä kannattaa aina lääkäriltä kysyä, jos mieltä vaivaa!

Joulunvietosta! Me täällä jännätään saadaanko ukko jouluksi kotiin vai ei. Hänellä ois just sillon työtörni, mutta yleensä joka joulu laiva seisoo turussa ja he pääsevät kotiin viettämään pyhiä. tänä vuonna vaan, kun on niin vähän noita pyhiä niin saattaapi olla, että laiva pysyykin liikenteessä. Ikävä juttu, mutta selvinnee vasta kun ukko seuraavan kerran menee töihin.

No onneks mamma ja pappa ainakin tulee meille joten ei tarvi olla kolmestaan pikkulikkojen kanssa.

Nyt pitää lopettaa jaarittelu ja mennä tekemään väliin jotain ns järkevääkin.. ;)

Hauskaa päiväää kaikille!

Vierailija
9/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika kävi tänään verikokeissa ja häneltä otettiin joku ruoka-aine ryhmä (oliko keliakia, soija, maito jne). Ainoa syy tähän on huonosti toimiva vatsa. Toimii kyllä lähes päivittäin mutta ensimmänen satsi tulee yleensä itkun kanssa ja seuraava satsi haisee kamalalta (no joo siis haiseehan se aina mutta pojalla¨se HAISEE). Mitään iho oireita ei ole, kuiva ihoinen kyllä on. Luumut ja kumppanit on kokeiltu.

Ajattelin vaan että onko edes mahdollista et testeissä jotain näkyisi. No kahden viikon päästä ollaan viisaampia.

Vierailija
10/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kanssa puistosta kotiuduttu, poika päikkäreillä, ruoka tehty ja koti siivottu. Nyt omaa aikaa tietokoneella ja missäs muuallakaan kun vauvalehden sivuilla.

Joululahjat meillä on vielä hankkimatta, eikä edes mitään aavistusta mitä ostan kenellekkään. Lähdetään 9.11 tallinnaan ja ajattelin sieltä lahjoja ostella.

Jouluna ollaan ihan vaan kotona oman perheen kesken. Jouluaattona käydään varmaan päivällä mun vanhemmilla ja viedään lahjoja niille. En vielä ole joulu paljon suunnitellut. Pitääpä suunnittelut aloittaa. Tänään ois tehny mieli ostaa kaupasta joulutorttuihin ja pipareihin ainekset, mutta ajattelin et teen niitä vasta viikonloppuna.

Nyt mulla on kp24/28 ja jännittää. Mitään tuntemuksia ei ole. Ajattelen koko ajan etten kuitenkaan voi olla raskaana, ei sitten oo niin kova pettymys jos täti pyyhältää paikalle.

Allergiatesteistä: Meijän pojalle tehtiin allergiatestit (pricktesti) kun poitsulla oli ikää 5kk.ta. Niistä löytyi kananmuna ja koira allergia. Molemmat allergiat ovat nyt parin kuukauden sisällä hävinneet. Ne testit ei välttämättä näin pienillä lapsilla näytä oikein. Voivat näyttää ettei mitään allergioita ole ja silti jostain tietystä ruoka-aineesta iho ärtyy. Ja usein allergiat mitä pienenä todetaan ovat hävinneet ekojen elinvuosien aikana. Meillä allergiat näkyivät voimakkaina iho oireina kasvojen alueella. Tulipas sekava sepustus.

Paljon ++++++++++ säteitä kaikille+++++++++++++

Öttis

Vierailija
11/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhaltakaa niitä lumihiukkasia tänne eteläänkin :)

Voisi jo lumi tulla kun on niin pimiääkin. Onneksi pakastui niin ei ole niin kuraista.

Joululahjoja ei ole vielä ostettu ja ne jää sitten tuonne joulukuun puolelle. Eikä muutenkaan osteta kuin lapsille. Kotiin ostetaan miehen kanssa jotain yhdessä ja taitaa olla uuden kahvinkeittimen aika :)

Juu siis kp18/33-34 ja ovisviiva taas oikein haalea. Kyllä harmittaa kun en aloittanut sittenkään aikaisemmin testaamista :(

Elikkä jos ovis olikin silloin kun nyt aavistelen, niin viikon päästä alkaisi olla menkkojen aika, jos nyt ei mitään supermyöhäistä ovista ilmaannu.

Tikutan tuonne kp22 asti ja katson mitä tapahtuu.

Vierailija
12/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on porukka innostunu kirjottelemaan.Voi kun tänne Helsinkiinki tulis lunta pian.yhden ainoan joululahjan oon vasta ostanu ja muutaman pienen tehny.Kyllä se lumi tekis ton joulufiiliksen ihan eritavalla.Eilen käytiin ostaa uudet jouluvalot ja laitan ne ikkunaan kunhan saan ikkunat pestyä.

Taru:Olitko se sinä joka kysy että testaako joku 3-4 joulukuuta.Mä testailen niihin aikoihin.Nyt menossa kp15/27-31 ja ovikset tässä kierrossa mitä ilmeisemmin oli jo (testien mukaan).Plussia odotellen!!!

Vierailija
13/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika laiska kirjoittelemaan ainakin viel ennen ovisaikoja eli seuraavat pari viikkoa, mut innostunen sitten taas uudestaan kun piina alkaa jos vain on touhuilut osuneet kohdalleen ja on edes teoreettiset mahdollisuudet raskauteen.

Lueskelen kyllä täällä taustalla joka päivä pinot ja tsemppailen mielessäni kaikkia joilla on h-hetket kulloinkin käsillä.

Ja tosiaan...kummilasten joululahjat on ostettu hyvissä ajoin, mut muuten ei ole lahjoista vielä pienintäkään ajatusta.

babyunelma 2/28-30

Vierailija
14/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumpan jälkeen on niin vetelä olo ja voimat pois et on pakko istua vähän aikaa ja kertoa kuulumisia. Kiva lukea näin paljon elolintusten

kuulumisia. Onhan meitä kertynyt aikamoinen pino. Jännä alkaa seurata kuis moni lopulta päätyy odotuspuolelle.

Itellä vasta niin alkutekijöissä tämä touhu et on aikaa seurata mielenkiinnolla muiden jännittämistä. Ja sekös nostaa omaa vauvakuumetta. Niinku tuol odotuspuolella seurailin pari viikkoa sitten

lokakuisten viimeisiä odottajia ja sieltä kyllä kuume tarttui. Olihan se jännityssarjaa ihan tosissaan. Taisivat kaikki omansa viimein saada ulos. Jospa meistäkin mahdollisimman moni jännittäis sitä sit ens elokuussa.

On kyllä ollut ihana kun on tullut lunta. Lapset on aivan mielissään ja ovat jopa oma-alotteisesti lähteneet ulos. Toivottavasti nyt pysyis jo.

Ois niin kiva itekkin ulkoilla kun ei ois niin märkää. Tulis enemmän vauvankin kans ulkoiltua jos sekin parantuis sit viimein kun sais raitista

ilmaa. Ei ollut raukan korvat parantuneet ja lääkäri ihmetteli et eikö

tosiaankaan ole mitään vaivaa. Poika on kyllä niin ihanan reipas ollut kun parani viimein siitä kamalasta yskästä. On äitikin jaksanut paremmin. Mutta uusi kuurihan siitä tuli. Ei nyt mitään kierrettä alkais.

Nyt 5 vuotias sai raivarin, pitää lähtä sovittelemaan. Sitä tämä elämä kyllä tuntuu olleen viimeisen kuukauden. 3 vuotias on meillä niin mieletön härnään toisia et ei vois pahempaa olla. Nauraa vaan ja nauttii

kun saa toisia kiusata. ARGH!!

PLUSSATUULIA!!!!

Vierailija
15/15 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Minäkin ajattelin testailla siinä joulukuun alussa. Siinä mielessä samantapainen tilanne kuin Tarilla, että minullakin oli km 10/05. Menkat on tulleet sen jälkeen ja kovasti haaveilen että plussa tulisi ja kaikki menisi tällä kertaa hyvin. Yritän palauttaa itseäni maan pinnalle ja olla toivomatta liikoja, mutta aina vaan ennen nukahtamista illalla/yöllä vauvakuumeilut pyörii mielessä... Saa nähdä onko minulla jouluna pikku salaisuus vai ei. Onnea matkaan kaikille kuumeilijoille!