Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen elintaso lapsella pitää olla jos lähivanhempi saa 450€/kk lapsesta?

Vierailija
17.03.2012 |

Missä tuo raha näkyy ja missä sen pitäisi näkyä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelut jossa lapsen elämä muutetaan rahaksi ja sitten kinataan siitä kenen kuuluu maksaa ja kuka kärsii vääryyttä:((( Kateutta, kaunaa yms. Täytyy olla tosi köyhä tai todella pikkusieluinen jaksaakseen vatvoa lapsensa elatuseuroja. Sen ymmärrän jos rahaa on vähän niin joka eurosta pitää saivarrella, mutta kun usein motiivina tuntuu olevan ihme katkeruus ja vertailu. Mä en ole ikinä edes ajatellut mitä mun lasteni "elatus" maksaa. Olen heidät halunnut ja rakastan heitä, rahani menevät ihan tavalliseen elämään; välillä rahaa on enemmän välillä vähemmän. Mutta en todellakaan ole laskenut mitä he mulle maksavat, ihan kuin joku kauppatavara.

Vierailija
42/49 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 290e ja perusosa sisältää siis ruuan, vaatteet, vähäiset lääkemenot(ei reseptilääkkeet)hygieniamenot, harrastusmenot.

Ja tuohon päälle siis vielä lasketaan lapsen asumiskulut, sähkö, reseptilääkkeet.

Joten 450e/kk on lapsen elintaso aika niukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin miehet ovat kamalia näissä jutuissa, laskelmoivia ja pihejä. Omaan harrastukseen laitetaan jopa tonni kuukaudessa, mutta lapsen kuluja ei otettaisi huomioon millään.

450€ on aika pieni summa, toki riittävä jos lapsi asuu toisen vanhempansa kanssa esim. kaupungin vuokra-asunnossa. Todelliset kulut lapselle lasketaan niin, että mm. vuokra jaetaan asukkaiden määrällä ja usein käy niin, että jo tässä vaiheessa "suuri" elatusapua onkin jo huvennut...siihen päälle ruoka, vaatteet, lääkkeet, virkistys, opiskelu...miehillä ei ole useinkaan ole mitään käsitystä siitä, miten paljon lapsi kuluttaa jo pakollisiin menoihinsa.

Vierailija
44/49 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsilisä ei tule sossusta, siksi sitä ei lasketa tuossa mukaan.

Vierailija
45/49 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu ja sen "laskelmat" on hyvinkin kiinteästi ihmis-elämään kuuluva instanssi..että on se koti ja kauppa ja pankki ja sossu. Mun tuttavapiirissä kenelläkään ei ole mitään tekemistä sossun kanssa, enkä minäkään ole ikinä ajatellut et sossu kuuluisi mun elämään. Olenko jotenkin outo? Vai onko täällä jotain erityisen sossu-aktiivista ryhmää? En ole koskaan ollut sossun kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
46/49 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu että miehesi maksoi enemmän sinun ollessa hoitovapaalla,sillä kun kysyin täältä elatusmaksun alentamista jos mieheni jää hoitovapaalle niin se olikin tahallinen tulojen alentaminen.

Ymmärsitköhän oikein? Siis minun mieheni (- ei siis ex-mieheni eli lapsen isä -) maksoi silloin enemmän pojan (ei siis hänen poikansa vaan poikapuolen) kuluja tietty enemmän, kun minun tuloni olivat huonot.

Vierailija
47/49 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu että miehesi maksoi enemmän sinun ollessa hoitovapaalla,sillä kun kysyin täältä elatusmaksun alentamista jos mieheni jää hoitovapaalle niin se olikin tahallinen tulojen alentaminen.

Ymmärsitköhän oikein? Siis minun mieheni (- ei siis ex-mieheni eli lapsen isä -) maksoi silloin enemmän pojan (ei siis hänen poikansa vaan poikapuolen) kuluja tietty enemmän, kun minun tuloni olivat huonot.

ymmärtää ihan oikein tätäkään,poikapuolen?

Vierailija
48/49 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten äläpä jaa väärää tietoa.

Mutta lapsilisä ei tule sossusta, siksi sitä ei lasketa tuossa mukaan.

Vierailija
49/49 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä summista, jotta voi ohjata työssään kohtaamiaan ihmisiä sinne sossun luukulle. Kaikki kun eivät ole tietoisia oikeuksistaan ja omassakin työsssä olen huomaanut, että sitten ottavat esim pikavippejä yms.

Päiväkodissa olen töissä.

sossu ja sen "laskelmat" on hyvinkin kiinteästi ihmis-elämään kuuluva instanssi..että on se koti ja kauppa ja pankki ja sossu. Mun tuttavapiirissä kenelläkään ei ole mitään tekemistä sossun kanssa, enkä minäkään ole ikinä ajatellut et sossu kuuluisi mun elämään. Olenko jotenkin outo? Vai onko täällä jotain erityisen sossu-aktiivista ryhmää? En ole koskaan ollut sossun kanssa missään tekemisissä.