Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä harmittaa laittaa lapsi kyläkouluun :(

Vierailija
16.03.2012 |

Olen aina pitänyt kyläkouluista, isompi lapsi on siellä, mutta pienemmän puolesta harmittaa. Aloittaa syksyllä koulun ja luokalle tulee 3 oppilasta, 2 tyttöä ja meidän poika. Jotenkin tuntuu, että ei löydä sieltä kavereita. Vielä käy eskaria muualla ja siellä on 20 lasta luokalla. Ei ole vielä tajunnut mikä muutos tulee.

Voisin tietysti ilmoittaa toiseen kouluun, mutta jouduittaisiin itse kuljettamaan ja matkaa on yli 15km. Ja onko siinä järkeä kun isompi lapsista käy kyläkoulua. Nyt saa taksikyydin tähän toiseen kouluun, sinnekin matkaa 8km.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivasi yksinäisyys. Sisko oli, mutta ei mulla ikinä ollut bestistä. Kyllä mua harmitti ja harmittaa vieläkin. Yläasteella sain sitten kavereita, mutta ei ole lapsuudenystäviä.

Vierailija
2/5 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään haluaisi lastani kyläkouluun, vaikka toki niissä varmasti puolensakin on, mutta juuri tuo kavereitten vähyys arveluttaa.

Toisaalta en kyllä mihinkään maalle muuttaisikaan, missä olis kyläkouluja. Että sikäli oma valintanne, kun asutte siellä "hevonkuusessa" :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on luokallaan ainoa poika. Emme koe sitä ongelmaksi, koska ylemmillä luokilla on poikia.

Kyläkoulussa kun ollaan kavereita vaikkei samalla luokalla oltaisikkaan. Hyvin poika on viihtynyt ja kavereita saanut.

Vierailija
4/5 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia on, että teet sitten minkä valinnan tahansa, asennoidu siihen niin, että se on hyvä valinta. Kun olet itsevarma asian suhteen ja näytät sen lapselle, niin lapsellakin on kaikki ookoo. Auta lasta näkemään asioiden myönteiset puolet. Kaikesta löytyy aina jotain positiivista.

Vierailija
5/5 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaahan tästä toki jo on yli 20 vuotta, ja ajat ja ihmiset ovat muuttuneet, mutta..

Olin ensimmäisellä luokalla ainoa tyttö. Ujo lapsi joka ei ollut koskaan ollut päivähoidossa mummolaa kauempana. Mutta sain kavereita ja ujoudesta huolimatta ei tarvinnut olla yksin, koko koulu touhusi keskenään ja ketään ei jätetty yksin.

Lämmöllä muistelen vieläkin sitä yhteisöllisyyttä ja saman köyden vetämistä. Kiusaaminen tuli kuvaan vasta yläasteella isossa koulussa. Onneksi sielläkin oli niitä hyviä ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme