♥~*~Joulutähtösten torstai~*~♥
Kommentit (24)
Tämäkin mammalomalainen raahautuu nyt varmaan ekaa kertaa täältä kotikoneelta nettiin katsastelemaan kuulumisia... Musta on tullut ihan toivoton netinvieroksuja nyt mammalomalla kotona. Töissä jouduin aina oleen nenä kiinni monitorissa, niin kyllä tämä koneeton elo on ihanaa. :) Ja vielä ihanempaa on sitten aina tulla kattoon, että mitä meille jouluisille kuuluu! Paksusti siis voidaan ja hyvä niin!!! :)
Tsemppiä ja voimia KÄRYlle, tosi ikävä juttu tuo ystäväsi pois meno. Otan osaa!
Sitä oltiin jo aloitettu ritiäis-nimiäiskeskustelu. Hauskaa, mekin ollaan niistä miehen kanssa keskusteltu " vähän" . Siis samaan tyyliin meillä kuin teillä Ghiaggio..!!! (Tulikohan tuo nikki oikein..??) Mä en kuulu kirkkoon, oon oikein tyypillinen ateisti, joka on käynyt et-tuntinsa ja välttänyt ihan periaatteestakin ristimästä käsiään kirkossa, kun se on just sitä " jeesustelua" ja tapauskovaisuutta. Anteeksi pyydän heti niiltä, joita loukkaan, mutta en sitä tapaa ymmärrä etenkin kun ja jos kristillisyys on vain sitä että ollaan tavan vuoksi. Mieheni siis kuuluu tähän tapauskovaisten jeesustelevaan porukkaaan, jonka mielestä lapsi kuuluu kastaa ettei siitä tule pakana. Höh ja pöh. Kerran kun taas tätä mielipidettä olin aikani kuunnellut, tokaisin takaisin, että eipä sillä pakanuudella varmaan nyt enää paljon ole väliä, kun hänestä tulee joka tapauksessa äpärä, kun emme ole naimisissa. Menipä mies siitä hiljaiseksi. Se oli ilkeästi sanottu, myönnetään, ja en edes oikeasti ajattele niin mutta rupesi se " jeesusteleminen" ja kristillisen kasvatuksen nimissä moralisoiminen rasittamaan. Itse asiassa välillä tuntuu, että minulla on kristilliset opit paremmin mielessä kuin miehellä vaikka tälläinen pakana olenkin! Iloinen pakana! :)
Mutta voipi siis olla että meille on ristiäiset tulossa vaikka tuleva äiti ei kuulu kirkkoon... Saas nähdä että miten mies meinaa löytää papin, kun tällä paikkakunnalla papit ei meninaa edes kastaa lapsia, jos vanhemmat eivät ole aviossa vaikka kirkkoon kuuluisivatkin..??!! Me ollaan siis ihan " maalta" . ;) Seurakunnasta löytyy jopa sellainen pappi joka avoimesti vastustaa naispappeutta, mikä on laitonta tämä tasa-arvon aikana. Näistä syistä en edes tähän seurakuntaan viitsi liittyä, kun en moisesta touhusta lainkaan pidä. Ja tuleva vauva tulee eroamaan kirkosta kasteen jälkeen, kun äiti on näin vastarannan kiiski! Heh.
Muuten masussa voidaan hyvin. Aika jyske aina välillä käy ja vatsanahka on hellänä. Meillä on kans ollut synnytysvalmennusta jo kaksi kertaa, mutta mun mielestä on aika myöhään!! Vielä on toiset kaksi jäljellä. Sairaalaankin mennään tutustuun 1.12. eli meidän laskettuun aikaan on kokomaista 15 päivää silloin. Saas nähdä, että keritäänkö tutustumaan ennen tosi toimia! Viimeksi valmennuksessa katsottiin synnytysvideo, ja mä luonnollisesti synnytin sitten sen koko seuraavan yön. ;( Yleisesti ottaen tapaamiset ovat valmennuksen puitteissa olleet aika ankeita, kun tuntuu ettei siellä kukaan muu puhu kuin se th. Mä nyt hölöttäisinkin kaikkea, mutta kun en sitten kehtaa ja viitsi ihan yksinäni. Pitävät ihan hulluna ulkopaikkakuntalaisena vielä..! (Olen muuttanut tänne n. 4 vuotta takaperin). No, meillä päin puhutaan enemmän. Onneksi viimeksi siellä oli toinen puheliaampi, myös ulkopaikkakunatlainen pariskunta, ja ne oli puheliaampia. Kaippa mäkin siis vielä vauhtiin pääsen... :) Voikaahan hyvin!
t. haisuli ja masuasukki 35+6, huomenna 36!
Pinoudunpa taas pitkästä aikaa, joka päivä kyllä käyn lukemassa moneen kertaan teitin jutut.
KÄRY voimahalauksia ja osanottoni.
Minun ystäväni menee huomenna lääkäriin kuulemaan tuloksia otetuista koepaloista, häneltä poistettiin luomi joku aika sitten missä oli melanooma.Toivottavasti eiole levinnyt.
TANSKU kyllä se muutto siitä menee, minä kans hermoilin samoilla viikoilla tuon muuton kans. Mutta meillä sattui niin hyvät muuttokaverit ettei ollut hätäpäivää. Kaks kaveriani siivosi jopa meidän vanhan asunnon paremmin kuin minäkoskaan ;)
Tänään kävin taas äitipolilla, kohdunsuu auki sormelle " kauttaaltaan" ja kaulaa kaks senttiä jäljellä. Lääkäri sanoi että voi tulla piankin muttei usko ainakaan menevän yli lasketun. Ja vauvan pää on tosi alhaalla ainakin omasta mielestä. Turvotukset on ihan kamalat, yks aamu oli sääressä pieni reikä ja vuosi nestettä kait nämä jalat puhekaa ennen kuin vaavi tulee maailmaan.
Tikru Olen minäkin miettinyt ristiäisiä, kotona varmaan pidetään kun on kerran tämä uusi koti ja tilaa nyt. Etunimi on valmiina tytölle sekä pojalle.Kummiasia on ihan vaiheessa kun ei tiedä ketä pyytäis. Meillä tulee ihan vaan molempien perheet ja kummit.
Nyt lähden katsoon salkkareita ja Kotikatua
Terveisin Liili & " Viivi" 38+ YES!
Kary (sorry, multa puuttuu tasta nappaimistosta a pisteiden kera) - Otan osaa, tsemppia ja jaksamista sulle!!!!!!!!!!!!!
Tumble & Wriggler
Kärylle osannotto! Kovin kävi nopeaan, mietin eilen vielä, että saatte kuitenkin hyvästellä yms. mutta niin ei kai sitten ihan mennyt?
Tänne ei taaskaan erikoista. Hyvin rauhallista ja vointi mainio. Yö nyt oli taas.. Miksi tuo kurkku on tuollanen ilkimys, pitää yöllä vihotella ja päivät rauhassa. Sitten kun se täysikuu mollottaa niin unenpäästä ei tahdo saada millään kiinni kun on saanut röörit ryittyä auki..
En jaksanut raahautua tänään kirkolle, huomenna pakko kauppaan mennä, haen kyllä sellaset tropit että! Tosin valinnanvaraa ei taida olla paljonkaan..
Narnian lapselle tuleekin hieno syntymäpäivä.. Mulla on itelläni sillon se vyöhyketerapeuttikäynti kun ekan kerran yrittää laittaa synnytyksen käyntiin(..), enpä usko, että vielä lähtee mutta kyllähän äiskälle nimpparilahjaksi vauva aina kelpaisi!
Ristiäisä pohti Tikru ja muut vanavedessä..
Meillä menee varmaan kuten edellisilläkin, kotona pidetään ja ite leivon ja on on tädit tuonu aina jotain kuivakakkuja yms. Tosin saas nähdä kuinka mahdutaan kun edellisten ristiäiset on olleet kesäaikaan niin ovet vaan auki ja tilaa on ollut. Nyt ei oikeen taida porukka käydä kun pikasesti tupakalla.. Ei meillä ole ollut paljon porukkaa, vanhemmat ja sisarukset, kummit ja minun isänpuolen tädit ja sedät.
Nimiähän pyörittelen mielessäni, ukko ei ala millekään, sitten kuulemma vasta mietitään kun vauva on maailmassa ja näkee mikä nimi passaa.. saisi kyllä alkaa kaavailla jotain kun tytön nimen kanssa käytiin niin tahtojen taistelu kun vaan voi, ristiäisaamuna vasta saatiin päätettyä........Meillä kun on se ongelma, että molemmilla paljon tuttuja ja aina jostain nimistä tulee joku tylsä tyyppi mieleen tai sitten jollain läheisellä on samanniminen eikä Voi laittaa samaa nimeä..
Kummeistakaan ei olla keskusteltu, se on tuo ukon logiikka sellasta..On minulla mielessä jo ihan ok kummit, kaksi niistä ukko luultavasti kelpuuttaa, pariskunnasta jota mietin, en tiedä meneekö läpi..
Vitsi kun tuli tänään postissa aivan yli-ihana hoitolaukku, huuto.netistä huusin, ihan uusi, Ameriikasta.. Söde. Ennen ei minulla sellaista ole ollutkaan kuin hoitolaukku, joku kassi vaan tupattu täyteen vaippoja ja vaatetta.. oishan sitä niinkin pärjätty mutta meikäläiselle on alkanut vanhemmuuttaan tulla kaikenlaisia kotkotuksia..
Amerikasta tulikin mieleen kun poikahan lukee konelehtiä jatkuvasti. Amerikassahan kaikki on isompaa, koneet, pellot yms. Kerran se sitten ulkona näki ison muurahaisen, huusi, että " tuu äiti kattoon , täällä on Amerikan kusiainen!" .....
loppuun vielä, että aina kanntaa valittaa jos ei ole tyytyväinen johonkin ostamaansa tms.. Laitoin tuossa yhtenä iltana aikasta kärkevän palautteen Vauva-lehteen siitä kantoliinasta.. kun toukokuussa tilasin eikä liinaa kuulu.(arvaatte varmaan, että se tuli tietysti seuraavana päivänä... Meikän tuuri).. Hävetti pirusti enkä meinannut kehdata lukea vastausta kun tänään oli tullut.. Luin kuitenkin niin hyvityksenä kun jouduin näin kauan odottaa liinaa, saan kaksi lehteä kaupan päälle.. en nyt hirveitä Vauva-lehdestä perusta, kaksplussassa on paljon enemmän lukemista, tosin Vuavassakin toisinaan paljon asiaa, nyt oli aika nopsaan luettu taas..
Kerran ostin ukolle kalsarit ja luikku kun on, otin kapeaa mitoitusta. paskatne menny sille päälle, ei alkuunkaan. Lähetin tehtaalle ja tilalle tuli-kahdet kalsarit!
Juu mutta nyt lahjan " lahjan suu taas suppuun" ennekun ihan höpöttelyksi menee..
Palataan!!
Lahja rv 35+6