Aloitan ensimmäisen oikean työni. Bruttotuloni kuukaudessa 3395 euroa.
19-30v kotiäitiyttä ja opiskelua. Ei edes kesätyötaustaa, ei minkäänlaista työkokemusta.
Ensimmäinen bruttopalkkani, siis säännöllinen kuukausipalkkani on 3395 euroa. Minusta se tuntuu ihan käsittämättömältä. Tähän astinen elämäni on ollut pelkillä tuilla elämistä. Äitiyspäivärahoja, kotihoidontukia, opintotukia. Minua jotenkin jopa hävettää saada noin paljon rahaa siitä työstä, jota teen. Kun mies on elättänyt perhettä 12v, tämä kaikki raha tulee ihan ylimääräisenä talouteen. Asuntolainaakin on maksettu miehen tuloilla.
Elintaso varmasti nousee, eikä ongelmia rahan kuluttamiseen ole. Kestää kuitenkin varmasti pitkään tottua siihen, että saan palkkaa.
Kommentit (26)
Otahan palkkataulukko käteen. Peruspalkka aineenopettajalla 2900+risat, jos virkatunnit täynnä tai muuta ekstraa ? ikälisät, helposti vähintään 3500.
Olen itsekin ei-akateeminen (sh) ja samaa on suurin osa tuttavapiiristänikin mutta silti en tiedä lähipiirissä edes ainutta naista joka EI tienaisi yli 3000 euroa kk. Useimmat tienaa lähelle 4000 euroa kk ja ne jotka tekee 3- tai 5-vuorotyötä tienaa yleensä reilusti YLI 4000 euroa kk.
Olen ollut työelämässä 5 vuotta ja oma peruspalkkani on reilut 3400 e/kk. Vuorolisien kanssa palkka nousee lähes joka kuukausi yli 4000 euron.olen katsonut, että minun alani palkat lähtevät alle 2000 eurosta+hlökohtaiset lisät. Olen vielä opiskelija, mutta peruspalkat näyttävät olevan valtion hommissa jopa 1800+lisät aloittaessa. Opiskelen maisteritason tutkintoa.
Ei se ap:n vika ole.
Olen itsekin ei-akateeminen (sh) ja samaa on suurin osa tuttavapiiristänikin mutta silti en tiedä lähipiirissä edes ainutta naista joka EI tienaisi yli 3000 euroa kk. Useimmat tienaa lähelle 4000 euroa kk ja ne jotka tekee 3- tai 5-vuorotyötä tienaa yleensä reilusti YLI 4000 euroa kk.
Olen ollut työelämässä 5 vuotta ja oma peruspalkkani on reilut 3400 e/kk. Vuorolisien kanssa palkka nousee lähes joka kuukausi yli 4000 euron.olen katsonut, että minun alani palkat lähtevät alle 2000 eurosta+hlökohtaiset lisät. Olen vielä opiskelija, mutta peruspalkat näyttävät olevan valtion hommissa jopa 1800+lisät aloittaessa. Opiskelen maisteritason tutkintoa.
Ei se ap:n vika ole.
palkasta.. On tässä muitakin työllistymismahdollisuuksia kuin valtio. Mutta näin esimerkkinä sanoin..
Olen ollut työelämässä 5 vuotta ja oma peruspalkkani on reilut 3400 e/kk. Vuorolisien kanssa palkka nousee lähes joka kuukausi yli 4000 euron.
samaa unta???
Olen ollut työelämässä 5 vuotta ja oma peruspalkkani on reilut 3400 e/kk. Vuorolisien kanssa palkka nousee lähes joka kuukausi yli 4000 euron.
olen katsonut, että minun alani palkat lähtevät alle 2000 eurosta+hlökohtaiset lisät. Olen vielä opiskelija, mutta peruspalkat näyttävät olevan valtion hommissa jopa 1800+lisät aloittaessa. Opiskelen maisteritason tutkintoa.