Eka ultra/alkion koko ei vastaa viikkoja?
Kävin tänään (yksityisellä) ensimmäisessä ultrassa, ja raskausviikkoja piti olla viimeisimpien kuukautisten alkamispäivästä laskettuna 7+1, mutta alkio vastasi vain viikkoja 5+6 eikä löytynyt selkeää sydämen sykettä. Lääkäri sanoi että tule aikaisintaan viikon päästä uuteen ultraan, koska sydämen syke ei välttämättä näy noin aikaisessa vaiheessa, mutta mietin että voiko kyseessä olla muu kuin keskeytynyt keskenmeno? Koska tasan kahden viikon päästä viimeisten kuukautisteni alkamispäivästä tunsin ovulaatiokipua (alavatsaani aina pistää kun minulla on ovulaatio), ja siitä tasan kahden viikon päästä tein positiivisen raskaustestin, eli onko edes mahdollista että hedelmöittyminen olisi tapahtunut paljon myöhemmin? Eihän raskaustesti olisi silloin näyttänyt positiivista jo tasan neljän viikon päästä kuukautisten alkamispäivästä?
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta, eli onko minulla mitään toivoa että raskausviikkoja voisi olla oikeasti noin vähän sen sijaan että alkio olisi kuollut tuolloin viikolla 5+6? Minulla on jo yksi keskenmeno takana (silloin vuosin verta, nyt en ole vuotanut yhtään), ja pelottaa kamalasti että tämäkin raskaus epäonnistui. :(
Kommentit (3)
Eli kuukautiskiertokin määrää nuita viikkoja enempi. Ja mulla oli menkoista laskettu rv7+6 mutta ultras viikot muuttui rv6+3. Ja mulla siis oli 34pv:n kierto. Ja musta ennen rv6, sydämmen syke ei vielä näy.
Eli tuo viikkojen muuttuminen on ihan täysin normaalia, eikä siitä kannata huolestua :)
Minulla on kuukautiskierto 28 päivää, ja tosiaan tunnen aina pistävänä kipuna alavatsassa ovulaation eli tiedän milloin hedelmöittyminen on tapahtunut. Ja eihän hedelmöittyminen ole edes voinut tapahtua jostain syystä myöhemmin, kerta tasan neljän viikkoa kuukautisten alkamisesta tein jo positiivisen raskaustestin? Muutenhan testi ei olisi vielä näyttänyt plussaa? Onko ainoa toivoni että ultrassa olisi tapahtunut jokin mittausvirhe tms? Minulla on ensi viikolla seuraava ultra, olen jo henkisesti varautunut siihen että kyseessä on pakostikin keskeytynyt keskenmeno. :(
Kävin kuukautisten mukaan rv 9+3 ensineuvolassa, jossa terkkari ultrasi. Ultrassa ei näkynyt MITÄÄN! Terkkari väläytteli mahdollisuutta joko varhaisemmista viikoista tai sitten ns. tuulimunaraskaudesta, jossa alkiota ei ole alunperinkään ollut ja joka menee yleensä spontaanisti kesken 12 viikkoon mennessä. Loppuviikolla varattiin lääkärille aika, lääkäri ultraisi alakautta ja tarkistaisi tilanteen ja määräisi jatkosta. Terkkari oli melko varma tuulimunadiagnoosista. Tässä aikojen välissä tuli hieman tuhruvuotoakin, joten olin jo aivan varma, että kesken on menossa.
Rv 9+6 lääkärinaika ja alakautta ultraten näkyi kuin näkyikin pienenpieni papu ja syke. Mittausten mukaan viikkoja olikin vain n. 7+2 ja tästä syystä aiemmassa ultrassa ei vielä näkynyt mitään vatsanpeitteiden läpi. Ilmeisesti sydänkin alkaa sykkiä vasta tuossa tienoilla, joten onneksi syke jo näkyi, niin ei tullut lisäharmia siitä....
Tsemppiä! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.