Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin karpit! Iltalehdessä artikkeli:

Vierailija
17.11.2005 |

uusimpien tutkimusten mukaan karppaaminen lisää sydänkohtauksen riskiä. Että repikää siitä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oletetaan, että ruokavalio perustuu pääsääntöisesti rasvaan...

Haloo, herätys!

=DDDD Siinä on taas joku neropatti.. LOL.. Ei voi ku nauraa...

Joo eli kuten kaikki tietää niin karppaus on sitä että syödään pelkästään voita, öljyä ja esim jouluna kuoritaan kinkun päältä se ihra ja syödään sitä.. ei lihaa ei salaattia pelkkää ihraa xD

Vierailija
2/32 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee paketti voita ja jauhelihaa raakana mieluiten,sitten vedän köntin juustoa öljy snapsin kera ja otan pari pähkinää vielä jos maha kurnii.tätäthän tää karppaus on,eiks niin karpit ;DDD? - karppaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mistähän lähtien virallisterveelliseen ruokavalioon on kuulunut pulla ja ranskalaiset perunat??? Että näyttävät ne karppaajatkin osaavan tuon liioittelun ja yleistyksen jalon taidon.

Vierailija
4/32 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittu juttu!

Vierailija
5/32 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaympyrässä näyttäis olevan ainakin jätskiä ja pullaa, miksi ihmeessä??

Juu ja itse olen ollut jonkunsortin karppi 20 v, eli olen syönyt normaalisti voita, täysmaitoa, lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia, kaikkia kasviksia paitsi hedelmiä vain hyvin vähän, kylmäpuristettua oliiviöljyä ja pieniä määriä täysjyväviljaa. Sokeria jossain juhlissa, esim. pullanviipale kerran-kaksi vuodessa, perunaa tai riisiä ei ollenkaan. Nyt viimeiset 4 v olen ollut kokonaan ilman viljaa ja sokeria.

Ja miten voin? Olen hoikahko vaikka liikun varsin kevyesti (kävelyä, hiihtelyä, joskus pyöräilyä, uintia, joogaa), nukun hyvin, ei tee mieli makeaa, ei ole mitään sairauksia. Flunssan olen sairastanut joskus 5-6 v sitten viimeksi. Mitään lääkkeitä en tarvitse, en edes muista milloin olen viimeksi ottanut särkylääkettä. Moneen vuoteen ei ollut hampaissa reikiä. Olen jo yli 40 v, mutta ihoni on loistavassa kunnossa, en tarvitse mitään ihovoiteita, sama juttu hiusten kanssa. Kolesterolit on hyvät. Olen pirteä ja energinen. Ei tulisi mieleenkään alkaa syömään hiilarihöttöä. Mutta kukin tyylillään, voihan sitä rehkiä kuntosalilla ja laskea kaloreita ja jojottaa painonsa kanssa, jos siitä tykkää.

Vierailija
6/32 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän haittaa siitä on, kun olen jättänyt ruokavaliostani pois valkoisen käsitellyn jauhon (ja tietysti siitä tehdyt tuotteet, kuten valkoinen makaroni, pulla jne), valkoisen käsitellyn sokerin, karkit, sipsit, keksit, roskaruoan yms, ja ottanut tilalle huomattavasti enemmän kasviksia kuin ennen, kohtuudella täysjyväviljaa, kotimaisia marjoja jne.

Kyllä sitä vaan kaupassa näkee niitä virallisterveellisen kannattajia, joiden kärryissä on mm. einesruokaa, sokerisia jogurtteja, pullamössöleipää, muroja, pakastekalapuikkoja ja -ranskalaisia, einespizzaa jne. Niin ja se perinteinen mäyräkoira.

voithan sinä sanoa olevasi karppaaja, mutta vitsi olet.

Vierailija
7/32 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, ei voi muuta sanoa...Ravintoympyrästä kun on aika monenlaisia kuvia, toisissa saattaa olla maitotuotteiden kohdalla jäätelö, toisissa ei. Jäätelö kun katsos on maitotuote. Kuva ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se olisi suositeltava ruoka tai perusta terveelliselle ruokavaliolle. Mutta kyllä virallisterveelliseen varmaan mahtuu joitain ekstraherkkujakin, ihan niin kuin karppaajankin ruokavalioon.

Minun puolestani kukin syököön ihan niin kuin parhaaksi näkee. Tätä muiden jatkuvaa arvostelua vain en ymmärrä.

Vierailija
8/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksia löytyy laidasta laitaan, kunkin mielipiteelle sopiva.

Vierailija
9/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkasi ja vielä tuplana..niin, en siis ole karppaaja mutta muuten vain kriittinen lukija!

Vierailija
10/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en voi laittaa linkkiä. Ostakaa ko. lehti ja lukekaa siitä.

Vierailija
11/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mitään kommentoida, kun ei tutkimuksesta tiedä mitään.

t.ei karppaaja, jota ihmetyttää ap:n kommentti " osta lehti ja lue" jos aikoo saada keskustelua aikaan...

Vierailija
12/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on amerikkalainen tutkimus, niin ainakin minun silmissäni sen arvo laskee. Sieltä kun tuppaa tulemaan vähän kaikenlaisia " tutkimuksia" . Toki hyviä ja asiallisiakin, en minä sitä kiellä. Mutta pääsääntöisesti pidän eurooppalaisia tutkimuksia luotettavimpina, ja sekin riippuu maasta.

Vierailija
13/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oletetaan, että ruokavalio perustuu pääsääntöisesti rasvaan...

Haloo, herätys!

Vierailija
14/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

etä jos vetää napansa täyteen rasvaa niin ei se ainakaan hyväksi voi verisuonille ja sydmelle olla!

Vierailija
15/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lienee sama tutkimus kuin tämä:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4435046.stm

Siis (aloittelevia) ihmisiä seurattiin peräti kaksi viikkoa, vaikka on ihan yleisesti tunnettua, että vähähiilihydraattisella kropan sopeutuminen kestää viikkoja - todella perusteellista tutkimusta.

Vierailija
16/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvää, ettei tuo terveellistä elimistölle olla ketoositilassa. Kun katsoo Atkinsia, niin syöpäänhän sekin kuoli, eikä mikään terveyden perikuvan näköinen ollut koskaan! Kyllä karppaminen muutaman kilon pudottamiseen voi olla ok, mutta pysyvänä elintapana, huh huh!

Vierailija
17/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo Atkinsia, niin syöpäänhän sekin kuoli, eikä mikään terveyden perikuvan näköinen ollut koskaan!

Hän kaatui, löi päänsä, sai aivoverenvuodon, vaipui koomaan ja kuoli tähän vammaan myöhemmin sairaalassa.

Vierailija
18/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa TAPPAA itsensä rasvalla,niin ei voi sitten mitään.....

Vierailija
19/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysjyvävilja, hedelmät, marjat, juurekset) välttäminen on järjenköyhyyttä.

Vierailija
20/32 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisenkin ihmisen pitäisi ymmärtää, että nämähän juuri ovat ovat mainiota karppiruokaa ja (usein ehkä täysjyväviljaa lukuunottamatta) suuri osa vähähiilihydraattista ruokavaliota.

(vihannekset,

täysjyvävilja, hedelmät, marjat, juurekset)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi