Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas nyt, mistä saisin helpoimmin keskusteluapua.

Vierailija
16.03.2012 |

Olen hetkittäin hyvinkin ahdistunut. Tuntuu, että kannatan yksin perheen henkistä tasapainoa, tasapainottelen itse siinä välissä niin, että kaikilla olisi mahdollisimman hyvä olla. On taloudellisia huolia, terveyshuolia, parisuhdehuolia, erittäin vaikea teini-ikäinen, jonka asioiden kanssa kuluu sekä aikaa että henkisiä voimavaroja (teini saa ulkopuolista keskusteluapua, mutta se ei vielä ainakaan tuo minulle mitään helpotusta huoleen). Lapsia on 3, joten muitakin lapsia on huomioitavana ja riittämättömyyden tunne on valtava. Huomaan, että "otan" kaiken huolen itselleni ja minun on vaikea jakaa sitä esim. miehen kanssa. Ehkä se johtuu siitä, että parisuhde on ollut syvässä kuopassa ja nyt vasta ollaan nousemassa pikkuhiljaa sieltä ylös.

Minulla on jokunen ystävä, jolle voin onneksi puhua, mutta ei heitäkään voi loputtomiin kuormittaa. Uskon, että ulkopuolisesta keskustelukaverista olisi minulle apua, jotta jaksaisin puolestani auttaa esim. teiniä ja olla läsnä muulle perheelle. Mutta mikä on se oikea taho? Olen hiukan arka menemään tk:hon tämän asian tiimoilta, koska asumme pienellä paikkakunnalla ja tuntuu, että tunnen sieltä henkilökunnasta suurimman osan. Pienellä paikkakunnalla ei myöskään ole yksityisiä palveluja tarjolla ja sekä budjetti että rajallinen aika tekevät sen, että en oikein voi alkaa käydä missään kauempana tämän asian takia. Onko olemassa esim puhelinpalveluita, joissa voisi puhua ammattilaisen kanssa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin on varmaan lähiseurakunnallasi ja sieltä vastaa todennäköisesti kirkon sosiaalityöntekijä (ei siis mikään hengellinen työntekijä, vaan sosiaalityöntekijä).

Mielenterveysseuralla on myös.

Mll:llä on.

tuosta linkistä löytyy paljon kaikenlaista, suuntautuvat eri tavoin - paljon on tietysti väkivallan uhreille tarkoitettuja, mutta on "normaalimpiinkin huoliin" tarkoitettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko minusta mitään keskustelunapua ja tuossa tapauksessasi ei ole edes tarjolla varsinaista vertaistukea.

Minulla on puhelinnumero, joka ei ole salainen ja sähköpostiosoitteenkin voi saada, johon kirjoittaa.

Soittele vaan jos haluat jutella ja keventää sydäntäsi. Täällä toimii JUTTUTUPA ja minulla on aikaa. Luuri käteen vaan.

Vierailija
4/4 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy vilkaista myös oman srk:n mahd sosiaalityöntekijä!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi