Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BMI 50 tuli kutsu ravitsemusterapeutille, mutten taida mennä.

Vierailija
15.03.2012 |

Tiedän kyllä tasan tarkkaan mitä en saisi syödä ja mitä pitäisi syödä.

Ja se oli 4.krs, enhän mä jaksa niin ylös portaita kävellä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
2/23 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutit ovat kyllä ihan hyviä työssään, mutta ei tuollaisella BMI:illä enään pelkät terapiat auta.

Vatsapannat kehiin vaan,tai suolen lyhennys, ei se aina riitä, että kysellään;minkälainenhan ne sinun ruokailurytmisi ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millainen koulutus heillä on? Meidän kunnassa ravitsemisneuvoja antaa ruokapalvelun esimies, jonka tiedän täysin taitamattomaksi tuohon tehtävään.

Vierailija
4/23 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oluttakin pitää jouda kun on kuuma

Vierailija
5/23 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minut, bmi 33, kutsuttaisiin johonkin ravitsemusterapeutille voisin sanoa että kyllä siinä menee yhteiskunnan rahat ihan hukkaan.

SEn sijaan jos minut kutsuttaisiin jonkun kallonkutistajan vastaanotolle joka kertoisi miten eroon mielialasyömisestä ja mistä itsekuria, niin sinne voisin mennä. Tietoa oikeasta ruokavaliosta loppuiäksi kyllä on aivan tarpeeksi.

Minusta ihmisten paino-ongelmia käsitellään aivan väärällä tavalla, en jaksa uskoa että oikeasta ruokavaliosta ei muka ihmiset tietäisi, missä pää pensaassa he muka ovat eläneet. Pää pensaassa varmasti siksi että ei välitetä mitä suuhun laitetaan, tiedon puutteesta tuskin on kysymys kuin hyvin pienellä osalla ihmisiä.

Vierailija
6/23 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravitsemusterapeutilla ennenko pääsee laihdutusleikkausarvioon.

Mutta ei mua taida leikkaus kiinnostaa, siihen kuolee kumminkin.

Mieluummin kuolen läskeihini.

Vierailija
7/23 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millainen koulutus heillä on? Meidän kunnassa ravitsemisneuvoja antaa ruokapalvelun esimies, jonka tiedän täysin taitamattomaksi tuohon tehtävään.

Vierailija
8/23 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitä valelääkäreitäkin ;0/.

Vierailija
9/23 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kiloilla et elä kovin vanhaksi, loppu tulee jo ennen alkavaa keski-ikää ja paljon sairauksia ennen sitä, itsehän valitset.

Vierailija
10/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä muka hait laihdutusleikkaukseen, pääsit, sitten et viitsi mennä sinne terapeutille? Pääseehän sinne hissilläkin.

Vierailija
11/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai jokainen suunnilleen tietää, mitä ja miten pitäisi syödä. Kuitenkin ravitsemusterapeutti antaa ohjeiden lisäksi myös tukea siihen, että pääsisit niihin tavoitteisiin. Hänen kanssaan voi tehdä vaikka viikon ruokalistan, jota on sitten ehkä helpompi noudattaa kuin jos yksin kotona puurtaisi asian kanssa.

Vierailija
12/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalloisessa lihavuudessa, ei enää mitkään esimerkki annosinfot auta.

Kyse on riippuvuudesta, ruuan väärinkäytöstä, liiallisesta, maanisesta herkuttelusta, tai syömishäiriöstä.

Riippuvuus on henkistä, ihminen palkitsee/lohduttaa/lievittää sressiään/ahdistustaan ruuan avulla. Tai viihdyttää itseään, piristää väsymyksessä.

Ihan turhaa mennä tällaiselle henkilölle selittämään lautasmallia, kalorimääriä esimerkkeineen jne.

Olen itse tosi lihava, ja tiedän syyt miksi syön. Olen riippuvainen ruuan tuomasta henkisestä helpotuksesta ja mielihyvästä. Syön stressiin ja ahdistukseen. Olen laihduttanut kymmeniä kiloja, mutta aina ne ovat palanneet. En tiedä mikä minut tervehdyttäisi.

Vierailija
13/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai jokainen suunnilleen tietää, mitä ja miten pitäisi syödä. Kuitenkin ravitsemusterapeutti antaa ohjeiden lisäksi myös tukea siihen, että pääsisit niihin tavoitteisiin. Hänen kanssaan voi tehdä vaikka viikon ruokalistan, jota on sitten ehkä helpompi noudattaa kuin jos yksin kotona puurtaisi asian kanssa.

eli yksin sitä on kotona puurrettava.

Vierailija
14/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oh really..? Olen tuon aiemman kirjoittaja ja käynyt ravintoterapeutilla. Joo, kyllä siinä pitää ihan itse ne ruuat syödä, mutta kuten sanoin, tuolta saa _tukea_.

Vierailija
15/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni tänään ravitsemusneuvojalle meno, bmi 23,4 ja kolesteroli korkea (FH-tauti).

Menen sinne ilolla. Ylipainoa on ja toivottavasti saan siihenkin apua.Jaksan kyllä hyvin sinne mennä, voisin mennä vaikka juosten kun on hyvä kunto.

Kyllä oikeasti joku jolla bmi yli 30n haluaisi sinne mennä ja yrittää edes sitä kautta....

Vierailija
16/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin lähete leikkaukseen viime toukokuussa, heinäkuussa oli ravitsemusterapeutti. Ene laihdutus alkoi heti, marraskuun lopussa leikkaus, siihen mennessä sain painoa pois 33kg nyt on painoa poissa 50kg. Lähtöpaino oli 170kg ja en ole katunut leikkausta ikinä, jaksan liikkua ja olen oikea himokuntoilija ja käyn lisäksi töissä. Viime kesänä en voinut kävellä kunnolla ja nyt menen ja kovaa :)

Suosittelen kyllä leikkausta, minä sain uuden elämän.

Vierailija
17/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin lähete leikkaukseen viime toukokuussa, heinäkuussa oli ravitsemusterapeutti. Ene laihdutus alkoi heti, marraskuun lopussa leikkaus, siihen mennessä sain painoa pois 33kg nyt on painoa poissa 50kg. Lähtöpaino oli 170kg ja en ole katunut leikkausta ikinä, jaksan liikkua ja olen oikea himokuntoilija ja käyn lisäksi töissä. Viime kesänä en voinut kävellä kunnolla ja nyt menen ja kovaa :) Suosittelen kyllä leikkausta, minä sain uuden elämän.

Mahtavaa! Todella hienoa, että leikkauksesta oli hyötyä, ja olet kutistunut. Kerrotko vielä alku-BMI:n?

Miksi pääsit leikkaukseen, kun ene tai vlcd laihdutti noin paljon? Eikö ne katsoneet, että sen jatkaminen olisi riittänyt?

Onko sulla tavoitepainoa, vai menetkö päivän kerrallaan?

Vierailija
18/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi piti saada alle 50. Tuo määrä olisi jossain vaiheessa tullut takaisin, ja enellä testattiin miten pystyy leikkauksen syämään tasaisesti ja ja pienennettiin esim. maksan rasvaa.

Vierailija
19/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippuu painoa vuoden aika vielä 40kg, siitä jos sitten vielä 10kg, kuivankesän oravaksi en halua :)

Vierailija
20/23 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtö bmi oli 59 ja risat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi