Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HAAHUT varaslähtö viikonloppuun 46***

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin vastausta kysymyksiisi: endometrium tarkoittaa kohdun limakalvoa, ektopia puolestaan sitä, että esim. kudos on tavanomaisesta poikkeavassa paikassa... Mitä siinä ennen ektopiaa luki? Voisi kenties tarkoittaa epäilemääsi limakalvoa kohdun suulla? Kannattaa soittaa polille ja kysyä itseä mietityttävät asiat.

Toivottavasti tulee pian lunta ja aurinkokin saisi paistaa, jotta ei olisi niin pimeää. Koita jaksaa päivä kerrallaan! *halaa*

Palaan myöhemmin kirjoittamaan lisää, nyt pitää kiirehtiä puhelimeen...

masunasu

Vierailija
22/44 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swehina: hieno homma että menkat alkoi. Mutta ikävää, että muuten tuntuu kurjalta! Niin kuin moni on jo kommentoinutkin, niin irtiotto tekisi varmasti hyvää.. Olisiko teillä mahdollisuus mennä kahdestaan? Puhumallahan ne asiat yleensä selviää, kun ei toinen voi millään tietää omia ajatuksia jos niitä ei kerro.. ;) Ja jos ne ajatukset sais kerrottua silleen rakentavassa hengessä eikä syyttävässä, mikä on usein paljon helpompaa. Tarkoitan rakentavalla siis sitä, että esim kertois että minä haluaisin että olisit enemmän meidän/minun kanssani, mulla on sua ja meidän yhteisiä hetkiä ikävä eikä niin että kun sä et oo enää ikinä meidän kanssa.. No joo tuo oli siis vaan esimerkki.. Ootko sä katellu uutta työpaikkaa, jos inhoat työtäsi? Nimittäin mä oon kyllä sitä mieltä, että koska työssä viettää niin paljon aikaa niin kyllä siitä täytyy tykätä, muuten sitä tuloo hulluks.. Jos inhosi on siis jatkuvaa, varmaan jokainen kyllästyy joskus työhönsä.. Tai sitte jos ois mahdollista tehdä jonkin aikaa lyhennettyä työaikaa sekin voisi helpottaa..??

Sartsu ja Zilla pahoittelut keskenmenosta minunkin puolestani. Ja tervetuloa joukkoomme. Hyvä kuitenkin sartsu että hcg oli jo poistunut ja pääsettä uuteen yritykseen, toivottavasti heti tärppäis. :)

Purre pahoittelut tädin tulosta. :( Toivottavasti se pienokainen teillekin suotas mahdollisimman pian! Tiedän kyllä miten sitä turhautuu noihin jokakuukautisiin pettymyksiin. Toivottavasti tauko auttaa asiaa.

Titi toivottavasti nuo olisi kiinnittymisestä johtuvia oireita! Voi kun sun stressitön kuukausi olisikin tuottanut iloisia uutisia!! Peukutusta bbbbbb ja +++++++++++säteitä sinne.

Samoin Niamey, Wmb ja kaksonen peukut on pystyssä teillekin! Voi että kun teillä kaikilla olisi tärppi käynyt! Antas vähän toivoa, on jotenkin ollut tylsä kuukausi kun ei vielä ole tainnut tulla yhtään plussaa, ainoastaan uusia haahuja ja ex-haahuja, jotka ovat tänne palanneet..

Katria saadaan ainakin jännätä sunnuntaina! Vaikka tuloksesta oonkin jo melkein varma.. :)

Voi ulriina tosi kurjaa ettei ovista oo tapahtunut. Toivottavasti saat gyneltä oikein hyvän sotasuunnitelman joka tepsii. ;)

Porkkana kiva kuulla susta ja että tunnut olevan jo pirteämpi.

Oma napa: kp 6/24-27, joten ensi viikosta päästään uuteen yritykseen.. Tosin yritän olla ottamatta siitä stressiä, viime kierrossa alkoi nimittäin kyllä vähän jo tympimään mullakin (jotkut muutkin on kirjoitellut että maistuu välillä puulta) ja ajattelin jos pystyis olemaan tjot periaatteella niinkuin mieskin (no joopa joo varmasti pystynkin ;)).. Isäntä kävi tänään maksamassa asuntolainan lopun pois ja osti samalla reissulla kuohuviiniä, että saadaan sitä sillä tänään juhlistaa, joten kiva ilta luultavasti tulossa.

Tsemppiä kaikille! Ja hyvää viikonloppua! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi75: peukutuksia ja toivotaan, että kipuilusi johtuisi siitä ittestään... jännittävät ajat sulla menossa!

Ulriinalle: toivottavasti menkat alkaisivat mahdollisimman pian ja pääsisitte

sotasuunnitelmaa laatimaan..

Katri72: testaa ihmeessä, kyllä kuulostaa todella lupaavilta noi sun oireet ja varsinkin kun kierto on jo noin pitkällä eikä tätiä ole näkynyt!!

kaksoselle: peukut on pystyssä myös sinulle, häädetään täti sieltäkin suunnalta.

Porkkanalle voimia ja rutistuksia!!

Sanille onnea tähän kiertoon.. olisipa onnekas!

Neronja ja Nonna, mitä kuuluu??

ON: nyt menossa kp24/27. Valkkaria lorahtelee, mutta se on merkki yleensä saapuvista mensuista, joillakin on lorahdellut vaikka on ollut raskaanakin, joten.. rinnat on ihan normaalit ja ei ole nippaillut mistään. Jos jotain tästä kierrosta jäi mieleen, oli ainakin selvääkin selvemmät ovistuntemukset. Ei voinut jäädä huomaamatta.. ainahan sitä ihmettä toivoo, mutta on tässä aika realistiksi kuumeiluvuosien aikana tullut ja jonkin verran oppinut omaa kehoaan lukemaan. Jostakin sen on vain silloin kahtena kertana aavistanut, että on raskaana.. ei sitä sanoin osaa selittää :)

Juups, nyt siis ei siltä tunnu.. vaikka niin kovasti toivoisikin.

Mutta voikaahan hyvin t. wbm, joka ihmettelee sään yhtäkkistä kylmenemistä.. joko se talvi tulisi, ihan aikuisten oikeesti? (olisipa kiva)

Vierailija
24/44 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tsempityksestä. Selkä on entistä kipeempi ja säteilee tuohon lonkkaan. Oikein harmitti, kun jouduin eilen illalla ottamaan Panacodin joka on kolmiolla varustettu. Oli niin kovat kivut etten olisi pystynyt muuten nukkumaan. Taitaa olla kaikke muuta kun raskausoiretta, sillä vihlova kipu oikein puolen pakaran päällä ja häntäluussa vei jalat alta eilen. Sielä sitä sitten polvilleni putosin kodinhoitohuoneessa eilen illalla ja huutelin miestä avuksi, että pääsin sieltä ylös. Taitaa olla jotain iskiasta tai muuten vaan joku hermo litistyksissä joka aiheuttaa tuota kovaa kipua. Ei oikein pysty olemaan mitenkään päin. Sitä surinkin jo eilen miehelle kun se melkein pakotti ottamaan sen kolmiolääkkeen kun itkeä tihrustin sitä kovaa kipua, että mitä jos on tärppi käynyt ja mä vedän tämmösiä myrkkyjä. No mies oli sitä mieltä, että riski on nyt otettava, koska en olis päässyt sängystä aamulla mihinkään jos en olis sitä tehnyt. Kyllä tämäkin päivä yhtä tuskaa on ollut ja hissukseen on pitänyt mennä. Nyt illalla ihmettelin, kun tekee huonoa...no luultavasti se johtuu siitä, että olen ollut mitä ihmeellisemmissä kyyryasennoissa, niin olisko se sen aiheuttanut. Mua kuitenkin vaivas se niin hirveesti, että mitä jos testissä näkyykin jo jotain ja joudun vielä ottamaan lääkettä tähän kipuun, niin kun kerran noita Aconeita tuola kaapissa nyt on, niin tein yhden puolitetun testin. Tyhmäähän se oli heti alkuunsa masentaa ittensä kun tietää, että olin raskaana tai en, niin se ei luultavasti mitenkään päin olis voinut siinä vielä näkyä edes haileena viivana? Vai olisko? Mulla on molemmissa raskauksissa Apteekin testillä näkynyt selkeä, vaikkakin haalea viiva heti samana päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa, mutta Acon10:sta ei ole kokemusta. No luulen kuitenkin, että ei kellään taida näin ajoissa näkyä, vaikka ovis olis ollut vko sitten? No tulipahan otettua iteltä luulot pois heti alkuunsa. Ei kyllä kauheesti mitään raskausoireita ole...ei tuntemuksia rinnoissa tms....h******nmoinen selkä- ja lonkkasärky vaan. ;-( No ensi viikon lopullahan sen sitten varmasti näkee kiipiikö täti kylään. = /

Vähän on fiilis, että tulossa on. Kyllä sen jotenkin eritavalla tuntee/ vaistoo kun on raskaana. Ainakin itestä tuntuu sille.

Katri72: Sen on takuulla oltava " sitä itteensä" ...tai sitten sulla täytyy noittein oireitten perusteella olla kaikki hormoonit päälaellaan. =) Jänskättää ihan sun puolesta, vaikka olen kans aika varma, että sieltä plussa pläjähtää. =)

Sartsa: Kiva, että Tampereen suunnaltakin on täällä jengiä. =) Toivottavasti päästään pikaisesti tuonne ex-haahujen puolelle. Kerroit, että olet malttamaton luonne. Lue toi mun teksti yläpuolelta ja totea sama asia musta. ;-) Tekeekö kukaan pöllö testiä vko oviksen jälkeen???? paitsi minä joka olen toivoton hätähousu! =D

Kaikille muillekkin haahusiskoille hyvää alkanutta vkonloppua. Olen taas luritellut tänne vaikka mitä. Annan vähän toisillekkin tilaa. =)

titi75

Vierailija
25/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin vielä näkyis jos vaikka tärppi ois käynytkin. Jos noin viikko sitten on ollut ovis, niin sehän on vasta kiinnittynyt tai vasta kiinnittymässä, joten ei varmaan vielä ole hcg:tä tarpeeksi.. Että älä vielä menetä toivoasi. Ja äläkä sitä panacodin ottamistakaan sure, koska alussahan alkio jakaantuu jakaantumistaan ja jos sen (lääkkeen) takia jotain vahinkoa tulee niin alkio korjaa ite ittensä, joten alussa siinä vaiheessa kun ei vielä tiedä olevansa raskaana ei pitäs vahinkoa sattua vaikka nauttiskin jotain semmoista mistä haittaa vauvalle olis myöhemmässä vaiheessa.. Toivottavasti selkäsärkysi/pakarasärkysi paranisi pian, nimittäin kokemuksesta tiedän miten kurjaa se on! Selkää osaa arvostaa vasta sitten kun se on kipeä..

Wbm sori viimeisessä viestissäni on tullut näköjään virhe sun nikin kohdalla! Kiitos sinullekin tsempityksestä. :)

Vierailija
26/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin niissä lopuissa verikokeissa. Sen prolaktiinin takia yritin ottaa rauhallisesti, mutta ei se kovin helppoa ollut. Ensin tyttöjen pukeminen kiireellä täällä kotona (en viitsinyt puhua anopille menostani mitään, kun sillä on perjantai aina erityinen leipomis- ja ruuanlaittopäivä). Sitten kun tultiin sairaalalle, jouduin pyörimään parkkipaikalla ja etsimään tyhjää parkkiruutua. Lopulta kun sellaisen löysin, aloin sompailla siellä ahtaudessa ja eikös oman auton keula pyyhkäissyt toisen auton keulaa (onneksi kumpaankaan ei tullut mitään jälkeä, ilmeisesti puskurit suojasi). Huokaisin kyllä helpotuksesta, kun auto oli lopulta parkissa.

Sitten siellä labrassa kuopus pelkäsi, että siellä tehdäänkin hänelle jotain ja tuli jännityksestä kakkahätä ;-) ja toistakin pissatti. No, ei muuta kuin kaikkia viemään vessaan. Ja aina kun pääsin istumaan ja yritin rauhoittua, jo tuli labrasta joku kyselemään. Ykskin luuli, että olen tulossa jota kuta tytöistä käyttämään ja että hänelle on laitettu emla ja siinä sitten selitin, että itse olen tulossa ja prolaktiinin takia yritän tässä rauhoittua. No eipä mennyt kauankaan, kun toinen tuli kyselemään.

Huh helpotus, onneks ne kokeet on nyt otettu. Otti varmaan 9 putkiloa verta. Paastosokerikin oli määrätty otettavaksi, mutta kukaan ei ollut puhunut mulle, että pitäis mennä syömättä ja juomatta. Niinpä hoitaja muutti kokeen sitten tavalliseksi sokeriksi.

Mulla on merkkejä oviksesta. Viikolla tuli paksumpaa limaa, sit se oheni ja muuttui aika " näkymättömäksi" . Eilen alkoi lievästi tuntua alamahassa ja tänään tuntuu jo selvästi. Eilen puuhasteltiin ekaa kertaa piiiiiiitkään aikaan. Ajattelin, että p*skaaks tässä ehkäisyjä tms. miettimään. Keskenmeno näkyy tulevan tekipähän niin tai näin, joten tuntuu, että ihan turhaa ruveta kovin syvällisesti miettimään. Mullahan se vuoto runsastui 5.11. ja näyttäisi siltä, että se päivä olis aika tarkkaan kp1, kun laskee näihin ovistuntemuksiin.

Tikkuja en ole käyttänyt. Välillä tulee mieleen, että pitäiskö tsekata ihan uteliaisuuttaan, mitä ne näyttää, mutta vielä en ainakaan ole tikutellut. Kysyin muuten polilla käydessäni, että pitäiskö meidän pitää nyt yritystaukoa (lähinnä siis ajatuksena, että pitäiskö odottaa ne verikokeitten tulokset), niin sanoi, etteivät he voi sellaista meille määrätä. Mullehan on varattu poliaika 2.1.06 eli silloin menen tuloksia kuulemaan.

Sartsu oli ainakin uusi täällä. Pahoittelut km:si johdosta, samoin muillekin uusille, jos joku vielä oli.

Wbm:lle, katrille ja ketä muita piinailijoita vielä olikaan, tosi paljon peukutuksia plussan puolesta!!!! Mitenkähän Nonnan stressitön kierto on sujunut??? Toivottavasti plussa on paukahtanut ruutuun ja tuletkin kertomaan meille, että sulla onkin jo rv5+ tai jotain menossa ;-)!!! Itsehän aina mietiskelen sellaista, että pitäisinkin palstataukoa ja tulisin sitten kertomaan, että kävin alkuraskauden ultrassa ja sikiö ja syke näkyi ja viikkoja 7+ ;-). En vaan sitten malta kuitenkaan jäädä kokonaan tauolle, kun te ootte kuitenkin ainoita, joilla näistä omista henk.koht. asioista kuten oviksesta ja piinailusta voi puhua.

Porkkanalle edelleen tsempitykset! Toivottavasti saat pian mielenrauhan ja elämä alkaa sujua kivasti ja uusi ja kestävä plussakin sitten tulee, verikokeitten jälkeen.

Tsemppiä myös kaikille muillekin haahuille! Olette ajatuksissani.

neronja n. kp15/28

Vierailija
27/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

LT: Vaaka näytti tänä aamuna 69 kg. Aika mahtavaa, kun kilomäärä alkaa vuosien vuosien tauon jälkeen 6:lla :-). Varsinaisesti en ole kyllä enää laihduttanut eli en siis saanut kuitenkaan aloitettua sitä pisteiden laskua. Toisaalta en ole kuitenkaan varsinaisesti retkahtanutkaan, luojan kiitos. Toivottavasti tällainen järkevä tahti pysyisi päällä jatkossakin. Saa nähdä, mitä tuo lähestyvä joulu saa sitten aikaan...

Vierailija
28/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tainnu viimeks muistaa laittakaan. Eli jäi vähän mietityttämään yks asia vielä. Viimesen keskenmenon ekalla käynnillä, lääkäri oli kirjottanu, että papa otettu vuosi sitten ja ollut puhdas. Ja että, seuraavalla kontrollikäynnillä voisi papa-näytteen ottaa. Mut kukaan ei tosiaankaan oo mulle puhunu mistään papan ottamisesta, eikä sitä otettu missään vaiheessa raskautta. Hmmmm....

Noh, vielä pitää melkein kuukausi odotella, ennenku näistä pääsee kysymään. Se soittoaika lääkärille on vasta tammikuun lopussa. Bläääh.

Voishan sitä tietty tosta papasta kysellä ihan tavan. terveskeskuslekurilta sitte kun tässä viimeistään parin viikon päästä menen lapsien korvia näyttämään.

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!!

-Porkkana-

ps. kahden viikon päästä mun vauvani täyttää 2 vuotta!!!!! *snif*

Vierailija
29/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkana05:

ps. kahden viikon päästä mun vauvani täyttää 2 vuotta!!!!! *snif*

Mun " vauvani" täyttää 1,5 vk päästä jo 3 vuotta. Siitä muistuikin taas mieleeni, että kohta saan viimeisen kotihoidontuen. Sit kai täytyy lähteä sinne työkkäriin. Olen noista työkkäriasioista aivan pihalla, kun olen siellä viimeksi käynyt ehkä 1998.

Porkkana, täytyypä kysyä sinulta, millainen sinun jousimies-" vauvasi" on luonteeltaan? Meidän jousimiestyttö on aina ollut hirveän kiltti ja rauhallinen (vaikka osaa tietysti olla vilkaskin, mutta tosi helppo lapsi joka tapauksessa) ja todella kova nukkumaan (siis nukahtaa helposti, nukkuu rauhallisesti ja pitkään; syntymästään lähtien on ollut kova nukkumaan). Olishan se ihanaa, jos olis murkkuikäisenäkin yhtä helppo, mutta jotenkin epäilen. Mulla on jousimiehestä sellainen kuva, että ovat aika meneviä tapauksia, lähtevät kotoa jo nuorena ja matkustelevat mielellään ulkomailla. Mietin jo nyt, että kuinkahan aikaisin oma pikkuiseni liihottaa jonnekin ulkomaille... Se se vasta oliskin jos kaikki kolme tyttöä lähtis yhdessä. Voi sitä äidin ikävää, jos niin kävisi. No, myönnän, vähän liian aikaista pohtia tällaisia ;-).

LT: Ehkä oli vähän liioiteltua sanoa edellisessä viestissä, että vuosien ja vuosien jälkeen paino alkaa 6:lla. Aloin odottaa esikoista 1997 vuoden lopulla. Silloin painoin 65 tai 66 kg. Toista kun aloin odottaa 1999, painoinkin jo 70. Mutta kuitenkin ei siitä sitten kuitenkaan ole kuin n. 7 vuotta ;-).

Ja tosiaan, hyvää viikonloppua kaikille haahuille!

Vierailija
30/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on vierähtänyt niin nopeasti etten ole ehtinyt edes koneelle. Olen lähinnät siivoillut tässä kotosalla... Eilen oltiin sitten illalla kaupungilla juhlistamassa tämän päiväisiä synttäreitäni! Eli nyt se sitten tapahtuu; 50. ikävuosi on lähempänä kuin syntymä ;)...

Olisi nyt niin paljon kommentoitavaa, että yritän parhaani mukaan muistella mitä tarkoitan noilla paperille tekemilläni muistiinpanoilla...

Eli

Kidelma; Ihanaa, että sikiö oli sittekin elossa! Oikein tosi tosi paljon onnea!!!! Ja rutkasti sitä vauvaliimaa ja tarrasukkia!!!

Rosmariini; siitä lääkekuurista, ehkä voisit todellakin oottaa ne menkat ennen kuurin aloittamista, jos ne ovat kerran kohta puoliin alkamassa. Ja jos eivät alakkaan, niin soittelet sitten lekuriin, että mitä kannattaisi tehdä...

Katri72; vieläkö olet malttanut olla testaamatta? Plussaonnea oikein kovasti!!!

Lauris; sinäkö olit toinen kuka suunnitteli testaavana huomenna? Plussaonnea sullekin oikein kovasti!

Swehina; onnea kropan toimimisesta! Toivottavasti vatsahaavakin paranisi nopeasti. Ehkä joku pieni irtiotto arjesta tekisi ihan hyvää. Itsekin huomaan kuinka hyvällä tuulella olen tänään vaikka oltiin miehen kanssa ilman lapsia pelkästään eilis ilta. Toivottavasti saisit jostakin piristystä!

Sartsu ja Zilla76; pahoittelut keskenmenoista ja tervetuloa joukkoomme! Toivottavasti pääsisitte pian siirtymään tuonne ex-haahuihin!

Porkkana; Itsekin olen joskus miettinyt tota ehkäisyjuttua. Tuntuu niin hölmöltä käyttää sitä kumia, kun kumminkin itse sen lapsen haluaisi (ja ilmeisesti nyt sitten kumminkin mieskin :)). Välillä sitä jo miettii uhmakkaasti, että nyt lopetan koko seurannan ja heitän kumit menemään. Mutta kyllähän se oman (ja myös sen tulevan (?) lapsen) kannalta on parempi käyttää sitä ehkäisyä siihen asti, kun " riskiaika" on varmasti ohi. Toivotaan että aika lentäisi ihan siivillä ja päästäisiin molemmat viettämään sitä kumitonta aikaa!

ON: ilmeisesti mies on nyt sitten todellakin sillä kannalla että se neljäskin saa tulla, ei vaan pysty sitä suoraan sanomaan... Onneksi kohta on joulu ja uusi vuosi, niin aika menee todella nopeasti (kun on PALJON muutakin mietittävää) ja se (ilmeisesti?) huhtikuu, jolloin seuranta lopetetaan, tulee taas pikkaista nopeammin. Menkat pitäisi kai kohta alkaa, vatsa turvottaa siihen malliin. En ole yhtään perillä kp:stä, täytyisi kai alkaa taas hieman tarkkailemaan noita kiertoja...

LT: painoa on tullut taas hieman lisää, mutta alle 80 kg:n ollaan silti. Nyt ollaan ihan tosissaan aloitettu spinning, jolla toivottavasti tulisi tuloksia. Alussa käydään kerran viikossa puolen tunnin pätkässä, ja ehkä jossain vaiheessa sitten kaksi kertaa tuo puoli tuntia viikossa...

Vierailija
31/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sani-74: Näin vähän arvelinkin ja olen kans lukenut ja kuullut, että ne solut jakaantuu alussa sitä tahtia, että se korjaa itse itsensä jos sinne jotain haittaa on tullut tuosta lääkkeestä. Mutta kyllä sitä huomaa olevansa silti varoivaisempi kun noita km:ja takana ja VAIKKA tietää että tuskin on niihin itse mitenkään pystynyt haitallisesti vaikuttamaan, niin kai sitä yrittää kaiken mahdollisen haittatekijän karsia pois. No selkä on saatava kuntoon, joten parempi nyt se lääke ottaa, että saisin sen pian paranemaan. Tolla sähkömittarilla mitattuna, mun normaalilämpö on 36,6 ja nyt eilen illalla oli 37,1¿mulla ei tarvi olla kun 37 lämpöö, niin on ihan kipee olo. Niin oli eilenkin. Tänään oli aamulla tasan 37. Hissukseen pitää nyt vaan olla¿en tiedä johtuuko tuo lämpö lähenevistä menkoista vai siitä että selässä on tulehdus¿tai sitten molemmista.

Neronja: Hyvä että saat nyt huokaista kun verikokeet on vihdosta viimein odotettu. Sama fiilis on tääläkin ollut noiden km:jen jälkeen siinä touhuilussa, että kun moni sanoo, että kantsii nyt tässä välissä varmaan pitää taukoa, ja itekkin mietti nyt tän toisen jälkeen, että pitäskö sitä ehkäisyä käyttää, mutta what the hell¿annetaan palaa nyt vaan. Kun on kerran alotettu, niin viedään nyt homma loppuun asti. =) Me kuitenkin jokaisen km:n jälkeen toivotaan silti, että kaikille haahusiskoilla aina se SEURAAVA kerta olis sit se parempi. Eihän tässä oikein muutakaan voi.

Ai niin¿kiva kun et ole meita kuitenkaan jättänyt. Varmaan moni miettii tota, että pitää taukoa ja sit vasta tulis kertomaan kun oikeesti jotain kertomista olis. Mutta sitähän varten tää pino nyt nimenomaan on, että saadaan täällä jakaa näitä tuntoja, mitä monen muun on vaikea ymmärtää. Ja ikävähän meillä Sinua tulisi. =)

Katri72: Voi vitsit¿huomenna me sitten varmaankin kuullaan niitä ekoja plussauutisia tälle kuulle. Olis jo aikakin¿ja joku muukin oli mun muistaakseni Katrin kans tekemässä testiä huomenna. Oliko se Kaksonen? Tsemppiä molemmille.

ON: Ens viikolla ite ainakin piinailen, vaikka toi eilinen testaus olikin Aconilla selkee nega. Mut niin kun Sanikin sano, ettei sielä vielä mitään olis voinut näkyäkään. Joten vielä en menetä toivoa¿siinä vaiheessa vasta jos täti pahanen taas saapuu liehottaen paikalle. = / Jänskää aikaa aina tää. =) Toivottavasti ens vkolla mahd. monella tuottaisi piinailu tuloksen.

Tänään on pakko ottaa vähän rauhallisemmin. Olis tehnyt mieli lähteä ulos kävelylenkille miehen kanssa, kun ainakin täällä Tampereen suunnalla on pikkuisen valkoista maassa ja sen verran pakastaa, että ilma on raikas. Mutta lähde nyt sit tällä selällä. Blääh! Olen kirjonut ristipistoin jouluaiheisia kuvia ja tehnyt niistä kortteja¿nyt pitäisi vielä kirjoitella niihin joulutervehdykset. No nyt kun pitää vaan ottaa levon kannalta, niin saan hyvällä omalla tunnolla tehdä ristipistoja minkä ehdin. Ihanaa. Mä olen niiiiiiiiiiiiiin koukussa niihin. Harmi, ettei ehdi niin paljon niitä tekemään kun on suunnitelmia ja ideoita. Lupasin siskon vauvan sängyn päälle kirjoa sellaisen suojelusenkelin. Katsotaan ehdinkö vielä jouluksi sen tekemään. =) Sit tulee aina hyvä mieli kun niitä antaa toisille.

Illalla mennään katsomaan miehen toivomuksesta ¿Harry Potter¿ =) mutta se käy mulle kyllä. Käydään nyt vielä paljon leffassa kun se on mahdollista. Sit jos/ kun on nyytti kainalossa, niin lähteminen ei sit enää ookkaan niin helppoa. Ja syömäään mennään johkin ravintolaan. Se on jo päätetty. Yritän nilkuttaa tän selkäni kans jotenkin. =)

Haahusiskoset¿mä painun nyt alakertaan rustailemaan niitä joulukortteja. Palataan taas. =)

titi75

Vierailija
32/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoomme Sartsa ja Zilla, pahoittelut!

Täällä ei testailla. Täti kurvasi kylään, eli nyt on kp2 :( no, uuteen yritykseen vaan. Huomenna on totuuden hetki taestaajilla :) bd bd bd

Vierailija
33/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä rouva on taas illassa töissä, ei kyllä yhtään jaksais kun väsyttääkin niin kauheasti. Aamulla oltiin miehen kanssa tekemässä polttopuita ja sitten kun söi siinä ennen töihin lähtöä niin nyt sitten väsyttää kamalasti.

Porkkana: Ihana kuulla sinustakin! Tule ihmeessä tänne meille kertomaan, että miltä sinusta tuntuu. Ja, sitä ainakin minä toivon että tulet. Puhuminen auttaa, vaikka välillä se puhuminenkin voi olla raskasta. Voimia sinulle! =)

Titi75: Kivaa, että löytyy muitakin hätähousuja testailijoita. Minä olen kanssa yleensä hätähousu testaileen. Viime kierrosta minähän testailin jo paria päivää ennen ku oli edes tädin tarkoitus tulla. Eli, et ole ainoa hätähousu testaileen. =) Taisi muuten joku muu myös olla hätäinen tuon testailun suhteen.

Katri72: huominen on todella lähdellä.. =) Vai oletko jo mahdollisesti testaillut? Huomenna taidetaan saada sinulta sitten ensimmäinen plussauutinen tälle kuulle. =) Odotamme niitä innolla.

Oma napa: kp 24/26-31.. Kyllä täytyy myöhtää, että minä olen tutkaillut noita mahdollisia oireita.. =) Vaikka menin tuossa kierron alussa sanomaan, että en tutkaile.

Tuossa taisin jo eilen kirjoitella, että mahassa on nippaillut ja kutittanut. Nippailut on tänään jatkunut, myös kyljistä on alkanut nippaileen. Rinnoissa on tuntunut tänään enemmän viime päiviin verrattuna. Ja, kainalo on ollut kipeä.. Mitä lienee sekin tarkoittavan? En tiedä. Kun olen käynyt vessassa, olen huomannut että tulee sellaista kirkasta valkovuodon tyylistä vuotoa, joka myös tuoksahtaa. (sori tuo kuvaus) Nivusissa on tuntunut myös jonkin verran vihlontaa. Tässä olikin noita mun oireitani taas.. Minä se osaan etsiä ne pienimmätkin mahdolliset oireet. =)

Mitäs haahusiskojen lauantai-iltaan kuuluu? Itse olen siis töissä, taas.

Lauantain jatkoa! =)

Kaksonen76

Vierailija
34/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

masunasu:

Jotakin vastausta kysymyksiisi: endometrium tarkoittaa kohdun limakalvoa, ektopia puolestaan sitä, että esim. kudos on tavanomaisesta poikkeavassa paikassa... Mitä siinä ennen ektopiaa luki? Voisi kenties tarkoittaa epäilemääsi limakalvoa kohdun suulla? Kannattaa soittaa polille ja kysyä itseä mietityttävät asiat.

Joo, tiesinkin, että endometrium on kohdun limakalvoa. Mutta se ei vielä ihan selvennä mulle, että tarkottaako toi nyt sitten vaan sitä, että PAD näytteenä on lähetetty mm.limakalvoa. Vai onko toi nyt sitten jo se vastaus siitä kokeesta? Luulis, että siinä ois pidemmästi jotain kirjoitettuna, kun ei ole kui tuo yks rivi vaan, eikä ketään kokeen tekijää eikä mitään mainintaa mistään. Voihan se olla, että tulokset ei vielä olleet tulleet, sain noin paperit n. 5vkon päästä kaavinnasta.

Ennen ektopiaa tossa lukee, että " kohdunsuu siisti, ektopiaa näkyy" .

Kiitos masunasu vastauksistasi! :)

-Porkkana-

Vierailija
35/44 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

maria80:

Itsekin olen joskus miettinyt tota ehkäisyjuttua. Tuntuu niin hölmöltä käyttää sitä kumia, kun kumminkin itse sen lapsen haluaisi (ja ilmeisesti nyt sitten kumminkin mieskin :)). Välillä sitä jo miettii uhmakkaasti, että nyt lopetan koko seurannan ja heitän kumit menemään. Mutta kyllähän se oman (ja myös sen tulevan (?) lapsen) kannalta on parempi käyttää sitä ehkäisyä siihen asti, kun " riskiaika" on varmasti ohi. Toivotaan että aika lentäisi ihan siivillä ja päästäisiin molemmat viettämään sitä kumitonta aikaa!

Toivottavasti joo aika menis nopsasti!

Meillähän ei periaatteessa mitään " riskiaikaa" nyt ole. Ekat menkat km jälkeen olivat ja menivät. Joten periaatteessa nyt sais alkaa yrittämään taas. Tosin, totes se lääkäri km todettuaan, että olishan se hyvä antaa pään vähän levätä. Ja oikeessahan se toisaalta oli. Mutta toisaalta, kyllä musta taas tuntuu, että mä olisin jo valmis taas yrittämään. Tietty, sit jos olis taas kohta raskaana niin en tiiä miten pää sen sit kestäis.

Hmmmm.....

Mut kumitonta aikaa meillä näköjään edelleen vietellään. Kun ei sitä ehkäsyy vaan jotenkin pysty käyttään. Voi kuulostaa ihan tyhmältä, mutta joku vaan aivoissa vastustaa sitä ehkäsyajatusta. Voi voi. En mä kyllä usko, että meillä nyt tärppäis yhtä nopsaan ku aikasemmin. Tiedä sitten. MUTTA...mitä jos olisinki sit raskaana niitten verikokeitten aikaan!?! Voikohan niitä silti tehdä, paitsi sen prolaktiinin?

Kun muistelisin, että vaan tosta prolaktiinistia lääkäri sanoi, että siihen raskaus vaikuttaa!??! No joo, turha näitä nyt miettiä etukäteen.

Anteeks kun tämmösiä ees kirjottelen. Kai mä vaan siltikin pikku hiljaa taas alan olla vähän täpinässä, siis siitä pienestä ajatuksesta, että mitäs jos sittenkin...jos se vauva vielä saataisiin.

-Porkkana kp10-

Vierailija
36/44 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaha, täällähän on jännät piinailut menossa.. plussasäteitä!

kiva kuulla wbm:stä ja porkkanasta, ja muistakin, joita ei ole kotvaan näkynyt.

perjantaina tehtiin inssi. johonkin oli se toinen munarakkula kadonnut, eli yksi munasolu sieltä sitten kait oli justiin irtoamassa. kunnioitettavat 52miljoonaa valioyksilöä, eli 1.luokan simppaa pistettiin matkoihin. hoitaja ja lääkäri naureskelivat, että oikea loton pääpotti, kun oli niin paljon ykkösiä! en noista normaaleista määristä tiedä, mutta 4miljoonaa on kai se inssiin tarvittava vähimmäismäärä.

voi, tovottavasti .. tiedättekin varmaan loput ajatuksesta..

olen nyt toista viikkoa ottanut obsidan-rautatabletteja. olo on vieläkin tosi huono, kestää kait aikansa, ennen kuin hemoglobiini nousee. (kävin taannoin terkalla valittelemassa tosi nuutunutta oloa, kauheeta väsymystä kun tartten välillä jopa kahdet päikkärit, mutta silti väsyttää ja välillä huimaa, niin joo-o, verenpaineet aina alhaalla niin nytkin, ja hemo 106 ja rautavarastot 0 ) jospa sekin siitä.

ainahan mulla hemo huonohko on, siinä 120 kieppeissä silloin kun on hyvä. ihme sinänsä, että miten se on nyt yht' äkkiä voinut noin laskea, kun syön ihan monipuolisesti, lihaa ja kasviksia, hedelmiä, viljatuotteita jopa paljon, maitoa en kohtuuttomasti..

menkat kun tulee, niin vuotaa kuin seula pari kolme päivää, mutta silti.

en tiedä voiko se olla osasyy, että vajaat puolitoista vuotta sitten synnytyksessä mulla oli aika suuri verenhukka kun jouduin leikkaukseen synnytyksen jälkeen, niin oli hemo laskenut tonne 90 paikkeille, ja sain heräämössä kolme pussia verta, niin jospa se ei olekkaan siitä sitten korjaantunut kun on koko vuoden kuitenkin väsyttänyt.. aattelin, että tää on sitä vauva-aikaa.. (hölmö!!)

kyllä mä jonkun aikaa synnytyksen jälkeen söin rautaa, mutta ei sitä kukaan mitenkään erityisesti käskenyt syödä, eikä hemoa mittailtu.

sellaista. iltapalalle, metforemit kitaan ja vaihteeksi taas punkkaan..

aneeminen tyyppi

-ennis-kp17(vissiin kait) , pp1

Vierailija
37/44 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänä aamuna uteliaisuuttani ovistestin. Selvää negaa näytti (kaksi viivaa kuitenkin). Eilen mulla selvästi jomotteli mahaa, mutta nyt on jo hellittänyt. Luulisi kuitenkin, että jos ovis olis tapahtunut, niin testi olis näyttänyt vielä plussaa. Vai miten äkkiä teillä muilla on LH-huippu hävinnyt? Veikkaan kuitenkin, ettei ovista sitten kuitenkaan tapahtunut, vaikka merkkejä siihen suuntaan oli.

Ensi viikolle luvattiin lämpenevää. Me ollaan saatu nauttia lumesta siitä lähtien, kun oli se myrsky (15. päivähän se taisi olla). Jouluvalojakin jo laittelin, kun heti tuli joulu mieleen, kun saatiin lunta. Poika on hiihtänyt kovasti ja tytötkin (paitsi kuopus) innostui eilen hiihtämään ihan pitkän aikaa. Täytyy siis nauttia tuosta lumesta niin kauan kuin sitä riittää. Todennäköisesti saadaan ilman lämpenemisen myötä tosi liukkaat kelit :-(. No, täytyy vaan toivoa, että pian sataisi sitten uudestaan lunta.

Ennikselle on peukut pystyssä inssin onnistumisen puolesta!!!!!

Kaksonen, sulla on hauska tapa käyttää itsestäsi nimitystä rouva :-). Mieheni käytti myös yhteen aikaan minusta nimitystä rouva. Se juonti juurensa siihen kun kävin ennen esikoista laparoskopiassa ja silloin päiväkirurgisen hoitajat rouvittelivat minua. Minusta se oli tosi hassua. Taitaa se mies vieläkin joskus puhutella minua rouvaksi ;-).

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Vierailija
38/44 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja:

näyttänyt vielä plussaa. Vai miten äkkiä teillä muilla on LH-huippu hävinnyt? Veikkaan kuitenkin, ettei ovista sitten kuitenkaan tapahtunut, vaikka merkkejä siihen suuntaan oli.

Kyllä mulla muistaakseni ainakin parina päivänä näytti plussaa ovistesti. Tai en tiedä, että miten kauan ois näyttänyt, kun ei ollut enempää ovistestejä ja yhden viimosen testin sit tein vaikka jo ovisplussan olinkin saanut.

-Porkkana-

Vierailija
39/44 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haahujen pino on kovin hiljainen, itse olen seuraillut vähän sivusta nyt, kun olen taas alkukierrossa ja rassaa vähän taas hermoja tämä ikuinen yrittäminen ja pettyminen. Mutta Katrin uutisia odotan minä, niin kuin varmaan kaikki haahut, isolla mielenkiinnolla ja plussaa toivoen...oletko jo testannut?? Nyt kaivattaisiin kovasti sitä marraskuun ekaa plussaa, taisihan siellä joku muukin olla piinailemassa? Tsemppiä!

Vierailija
40/44 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivotaan, että pian saisimme lukea marraskuun plussaajista.

Itsellä on menkkaolo, joten viim. ti se täti saapuu.. näin kaksi päivää ennen se aina alkaa, maha alkaa löystymään, masu alkaa turpoamaan hieman ja ne tuntemukset (joita minä vihaan).. reilun kahden vuoden kuumeilu on tuottanut ainakin sen, että alkaa tuntea oman kehonsa kuin kellon. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta.. alussahan sitä piinaili melkein joka kuukausi, nyt tietää jo melkein oviksen mentyä onko aihetta piinaan. Näin se vain minulla on. Sen vain tietää.. Olisi niin mukava piinailla joskus, mutta ei viitsi itseään huijata. Olisi edes jotain tuntemuksia joista voisi pitää kiinni, mutta ei ole. Mutta en lannistu vaikka kirpaiseekin.

Meillähän on lupa sinne tutkimuksiin, lähinnä puuttuu enää klamydiatestin teot molemmilta. Pitäis päästä labrassa käymään ja sit vois alkaa soittelemaan aikaa.

Olen lueskellut aika paljon (mitä nyt on vähän aikaa ollut käytettävissä) lapsettomuudesta. Melko moni on lapsettomuushoitojen jälkeen plussannut ihan luomuna.. olenkohan stressaantunut. Työ ja raksa.. hirveä kiire koko ajan. Muistan kun kesällä pistin haskat tiskiin, en ajatellut koko asiaa.. ja silloin se auttoi. Nyt on vähän samat fiilikset.

Väsyttää koko ajatus kuumeilusta, mutta koskaan en ole väsynyt ajatuksesta omasta lapsesta.

Anteeksi tulee nyt niin itsekkäästi kirjoiteltua omista ajatuksistaan.

Kyllä tämä tästä..

Mutta titi75: toivottavasti kipu hellittää ja lämpöily olisi raskaudesta johtuvaa.

Neronja: ihanaa kun on lunta, miten olet jaksanut? Olisikohan se ovis vasta kohdallasi tulossa?

Vm1974: tiedän tunteesi..aina sitä vain on jostain voimia saanut uuteen kiertoon.

Ennis: Toivotaan että hemppasi nousee.

Kaikille muillekin jaksuja t. wbm