Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni on sitä mieltä että hiuksia ei sovi värjätä raskaana?

Vierailija
15.03.2012 |

Miksi?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ruokahössötykseen; järki käteen! Eli kyllä olen värjännyt hiuksia raskaana ollessani, sillä ei ole minkään maailman todisteita MIKSI se olisi vaarallista.

Vierailija
2/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä, että uskaltaako tässä enää värjätä ollenkaan, kun on noita uutisia noista hirveistä reaktioista lukenut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite istun täälä väri päässä 9 viikolla raskaana ja tuli vaan samalla mieleen kun on niitäkin äitejä JOTKA EIVÄT MISSÄÄN NIMESSÄ IKINÄ PAKOSTAKAAN värjää päätänsä raskaana...

Vierailija
4/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain määrin myös sikiön verenkiertoon. Tai siis ne aineet, joita värissä on. Kai siitä jotain tutkimusta on olemassa, että osa aineista ei ole turvallisia.

Vierailija
5/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väriaineet on myrkkyjä. Ne lisäks allergisoi aikuisenkin, just tänään oli juttua taas.

Vierailija
7/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan perustietoutta

Vierailija
8/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenkiertoonhan ne myrkyt sieltä päänahasta imeytyy ihon läpi. On eri asia myrkytää itseään kuin vauvaa.

Vierailija
9/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levityksen ja vaikutusajan. Miten paljon se mahtaa imeytyä päänahan läpi verenkiertoon? Vasta viime viikollahan av-mammat tiesivät, ettei veri ja siinä mahdollisesti olevat taudit imeydy ihon läpi kun hoitajat eivät tyrehdyttäneet puukotuksen uhrin verenvuotoa paljain käsin.

Vierailija
10/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyisin kenellekään suositella värjäystä kovin usein.

Vierailija
11/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä raitoja voisin laittaa, kun ne eivät mene päänahkaan kiinni - toki jonkin verran ovat kosketuksessa päänahkaan tietty pesun aikana, mutta se on aika lyhytaikaista kuitenkin.

Vierailija
12/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyy värjäämästä raskaana olevien tai lasten hiuksia. Kyllä kampaaja tuntee myrkkynsä.

Vierailija
13/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä olen värjännyt hiuksia raskaana ollessani, sillä ei ole minkään maailman todisteita MIKSI se olisi vaarallista.

Väri ei imeydy hiuksista, vaan päänahasta. Katsoin juuri viime viikolla erästä Ylen dokumenttia (Kemikaalikekkerit, valitettavasti ei enää katsottavissa Areenasta), jossa eräs tutkija (joka muuten käy esim. marttojen tilaisuuksissa kertomassa kemikaaleista ja niiden vaikutuksista ihmiseen) sanoi, ettei missään nimessä itse värjäisi hiuksiaan raskausaikana. Muistaakseni värit sisälsivät karsinogeenejä.

Kyllä minä ainakin luotan sellaisen ihmisen sanaan, joka on alan ammattilainen. En siis värjäisi.

Vierailija
14/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että väriä joutuisi verenkiertoon (saatika siitä sikiöön) vaarallista määrää! Älkää olko noin helkkarin salaliittoteoreetikkoja..

Vierailija
15/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa minkään maailman tutkimuksia siitä, että väriä joutuisi verenkiertoon (saatika siitä sikiöön) vaarallista määrää! Älkää olko noin helkkarin salaliittoteoreetikkoja..

Jos jostain kemikaalista tiedetään, miten se imeytyy, niin totta kai tiedetään, imeytyykö se ihon läpi verenkiertoon vai ei. Ja jos se imeytyy verenkiertoon, totta kai sitä on myös sikiön verenkierrossa. Kyllä mä tosiaan uskon mieluummin kemian tutkijaa kuin vaikkapa sinua.

Ei tässä ole mistään salaliittoteoriasta kyse (sivumennen sanoen salaliittoteoria olisi kyseessä silloin, jos uskoisin jonkin tahon tahallaan panevan sikiölle haitallisia kemikaaleja hiusväreihin saavuttaakseen asian x), ei ole mikään salaisuus, että kemikaaleja otetaan käyttöön tutkimatta ollenkaan, mikä niiden vaikutus ihmiseen on.

Vierailija
16/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen näitä hössöttäjiä vasta sitten, kun he:

-jättävät meikit kokonaan

-Ovat käyttämättä deodoranttia, shampoota, hoitoainetta, särkylääkettä, autoa, rasvoja, hajuvettä, lisäaineta TÄYSIN, karkkia tai mitään missä olisi mahd väriaineita.

Ainiin ja muuttavat maalle, sitten voi tulla moralisoimaan mun tukan värjäystä. :D Muuten melko tekopyhää. ;)

Vierailija
17/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet aineet ovat myrkkyä sikiölle. Ei se ole sinun kiusaksesi keksitty asia.

Vierailija
18/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten esimerkiksi shampoo, dödö, meikit?? Yhtälailla täynnä myrkkyjä ja niitä käytetään joka päivä... Jopa ilmasta saa hengitettyä myrkkyjä itteensä että äkkiä vaan lasikaappiin raskauden ajaksi...

Vierailija
19/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen näitä hössöttäjiä vasta sitten, kun he:

-jättävät meikit kokonaan

-Ovat käyttämättä deodoranttia, shampoota, hoitoainetta, särkylääkettä, autoa, rasvoja, hajuvettä, lisäaineta TÄYSIN, karkkia tai mitään missä olisi mahd väriaineita.

Ainiin ja muuttavat maalle, sitten voi tulla moralisoimaan mun tukan värjäystä. :D Muuten melko tekopyhää. ;)

Vierailija
20/47 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusväreissä on ilmeisesti erilaisia aineita kun deodoranteissa.