Minkä ikäinen nainen on mielestäsi vanha?
Onko 40v. vanha, vai nuori ihminen? Mihin raja nykypäivänä vedetään?
Kommentit (38)
37-vuotiaana, mutta mä täytän kohta 50 v, enkä todellakaan tunne itseäni vanhaksi. enkä näytä siltä. urheilen, vaikka näytän palsta mammojen mielestä rumalta, kun ei ole läskiä. mitä vanhemmaks elää, sen suvaitsevaisemmaks ja relammaks ihminen muuttuu, onneks. ei tietty kaikki, mutta suurin osa.
mun äiti on 74 v, eikä se ole edes mummon näköinen.
Mä sanon, että vanhuus alkaa noin 75-vuotiaana. Silloin tilastollisesti alkaa terveys ja toimintakyky heikentyä.
Vanha yleisesti on minusta n. 80-vuotias.
mä en tiedä, mitä tolle 2:lle on tapahtunut 37-vuotiaana,
mutta empiiristen tutkimusten perusteella n 37 ikävuoden jälkeen kaikki naiset tuntuvat rapistuvan. Anteeksi jos totuus sattuu.
t. nro 2
hyvä kielikorva ja artikulointi menee myös hyvin, ei vihreitä. 10+
Ei neljäkymppinen toki nuori ole, mutta ei vanhakaan.
Kymmenvuotiaan mielestä kaksikymppinen on jo vanha, kun taas viisikymppisen mielestä aikaisintaan joku 75-vuotias.
kumpikaan, ei nuori eikä myöskään vanha. Paras määritelmä olisi ehkä nykyaikana varhaiskeski-ikäinen.
20-vuotiaana, huonommassa kunnossa kuin mun 75 v äiti
koskahan niitä iän mukanaan tuomia muutoksia alkaa mullekin tulla, ei edes vaihdevuosia vielä. odotan jännityksellä tätä romahdusta. 37-vuotiaana en huomannut mitään.
t. 50-vuotias
Ei minun 65v äitini tunnu yhtään vanhalta, pirteäkin on vielä.
Ja jotkut on jo syntyessään vanhoja, toiset ikinuoria.
Äitini 82 v on vielä niin nuorekas ja virkeä, että en voi sanoa hänen olevan vanha. Mutta minulla on työkavereita, jotka on jo 30v vanhoja.
Itse olen 47v ja en kyllä koe itseäni vanhaksi. Mutta toki jonkun parikymppisen mielestä olen haudan partaalla ja 60 vuotiaat työkaverit tytöttelevät minua.
mä en tiedä, mitä tolle 2:lle on tapahtunut 37-vuotiaana,
mutta empiiristen tutkimusten perusteella n 37 ikävuoden jälkeen kaikki naiset tuntuvat rapistuvan. Anteeksi jos totuus sattuu.
t. nro 2
Joku voi olla vanha jo kolmekymppisenä kun taas joku ei ole vielä seitsemänkymppisenäkään.
Tiedän vähän yli kolmekymppisiä, jotka valittava vanhuuttaan ja todella tuntuvat sellaisilta. Sitten taas seitsemänkymppisiä, jotka pissaisivat poikki nuo valittajat miten tahansa.
Sanoisin että sitten kun se 90 alkaa häämöttää nii on vanha.
Terveisin : 23 vuotias
Vaihdevuosiin saakka, sit alkaa vanhuus..
En osaa 65-vuotiaita pitää vanhoina, kun lähipiirin kuusvitoset on niin nuorekkaita, harrastavaisia ja elämäänsä tyytyväisiä. Ja kun itse sain esikoisen 27-vuotiaana, olin mielestäni nuori äiti. :)