rintakipu vasemmalla, sydän, keuhkot verikokeet otettu, mitään ei löytynyt..
Mikä sitten vois olla? Ajoittain voimakastakin rintakipua vasemmalla, välillä pistelee vasempaan tissiin ja käsivarttakin välillä jomottaa..Koko rintakehää saattaa välillä ahdistaa ja puristaa.
Olin lääkärissä, jossa otettiin sydänfilmiä, keuhkokuvaa,verinäytteitä mm. veritulpan tai infektion varalta. Mitään ei löytynyt. Lääkäri vaan sanoi että kipulääkettä ja lämpöä, voi olla pelkkä rintalihaskipu. Sanoi että pitää tulla takaisin jos jatkuu, mutta kuinka pian?
Kommentit (23)
Mulla on ollut vuosia samanlaisia oireita. Johtuvat siitä että selässä nikamat jumissa. Suosittelen että menet käymään kalevalaisella jäsenkorjaajalla tai hierojalla.
Voi olla sivuoire.
Oletko viimeaikona käyttänyt runsaasti alkoholia edes yhden kerran, tai jatkuvasti jonkin verran? Haimatulehdus kipuilee siellä. Myös sappikivut voivat olla kylkikaaressa, mutta yleensä oikealla.
Vasemmalla puolella vain kipuilua, ei oikealla. Ja kipuilu rinnan seudulla ei oikeastaan kyljessä. Myös siis kainalossa ja käsivarressa. Jatkunut nyt kolmatta viikkoa ja päivittäin. Kipu vaihtelee ja muuttaa hieman muotoaan.
Olen normaalipainoinen kolmekymppinen nainen. En käytä mitään hormoonilääkitystä.
-ap
Mun miehellä sama juttu, kävi lääkärissä sydänfilmissä ja verikokeessa ja lääkäri totesi olevan rintalihaksesta lähtöisin olevaa särkyä. Mies kyllä pelkäsi hulluna ennen lääkärissä käyntiä, että on jotain sydänperäistä, koska välillä hengityskin 'ahdisti'.
Se kipu loppui onneksi nikamien rusautukseen.
lääkärissä ravaat, koita edes hierojaa...
Mutta muista myös että menet oikeasti hyvälle hierojalle joka kuuntelee sun vaivat niin osaa ne myös korjata.
Mun lihakset niskassa ja hartioissa menee jumiin mun työstä kun olen paljon koneella ja vielä sen lisäksi joudun kurkottelemaan paljon käsillä ylöspäin, eli ei ne välttämättä mee kaikilla jumiin mistään erikoisesta asiasta.
Hyvin usein on vaikea hengittää joka helpottaa kun saa lihakset auki selän puolelta, myös rintalastan kohdalta kuuluu päätä käännellessä napsutusta välillä ja se johtuu myös jumissa olevista rintalihaksista jotka menevät taas jumiin siksi kun ne hartiat ja yläselkä on jumissa...
lihas- ja niskanikamaperäisestä kivusta. Itselläni yliliikkuva niskanikama, joka aiheuttaa paljon riesaa ja jumissa olevat yläselän lihakset. Kipuja ja oireita voisi luulla vaikka MS-taudiksi, mutta oireet helpottuvat kunnon fysikaalisessa hoidossa. Päänsärkyjä, puutumista, huimausta. Hoidoksi lämpöä, sähköä, hierontaa, jumppaa, kipulääkettä.
lihas- ja niskanikamaperäisestä kivusta. Itselläni yliliikkuva niskanikama, joka aiheuttaa paljon riesaa ja jumissa olevat yläselän lihakset. Kipuja ja oireita voisi luulla vaikka MS-taudiksi, mutta oireet helpottuvat kunnon fysikaalisessa hoidossa. Päänsärkyjä, puutumista, huimausta. Hoidoksi lämpöä, sähköä, hierontaa, jumppaa, kipulääkettä.
rintakivun syyksi paljastui närästys. ei ollut sellaista perinteistä poltetta vaan pistävä kipu vasemmalla srintäkehällä, jonka pystyy tarkasti osoittamaan.
närästyslääkkeillä kipu tiessään. ja kun jättää rasvaiset syömättä..
Oletko käynyt mammografiassa eli rintatutkimuksessa? Rintasyöpä on yleinen myös nuorilla naisilla. Mutta luultavasti on lihaskipua.
Kyllähän tuo vähän liha/rankaperäiseltä ensisijaisesti kuulostaa. Onko flunssaista oloa ollut. Joskus voi olla lievä viruksen aiheuttama sydänlihaksen tulehdus, joka hoituu kotona levolla ja kipulääkkeillä.
Rintakivut kannattaa aina tutkituttaa. Itse olen käynyt sairaalassa varmana siitä että on sydänkohtaus ja olikin lopulta vain niskojen lihaksista kyse jotka aiheuttuvat KAIKKI sydänkohtauksen oireet vaikka sydän pumppaili hyvä kuntoisesti menemään.
Lihaskipua. Saattaa johtua myös siitä, että sitä jomotuspaikkaa hakiessasi tökit siihen lihakseen sormenpäillä vähän väliä :)
Pidä päivä taukoa tökkimisessä ja katso helpottaako edes joku noista kivuista.
On siis jatkunut jo 3 viikkoa. Ei ole varsinaisesti mennyt pahemmaksi. Pistelee välillä vasemmassa rinnassa ja käsivarressa.
Myös stressi/ahdistus voi tuntua rintakipuna.
Nimim. kokemusta on, ja tutkittukin on :)
kyse voi olla myös astmaperäisestä kivusta. mulla on astma, ja vasemman puolen rintakivut ja ahdistus on ihan selkeesti kytköksissä siihen että hoitotasapaino ei oo kunnossa. astmahan ei välttämättä edes tunnu hengenahdistuksena, vaan keuhkoputkien supistumistaipumus tuntuu kipuna... mulla ei esim näkyny keuhkokuvissa eikä tulehdusarvoissa mitään, vasta histamiinialtistuksessa huomattiin että on vahva supistumistaipumus.
Mulla mene hartiat jumiin todella helposti. Lapaluihin kasvaa lihas jostain syystä kiinni niin että luulin jossain vaiheessa sitä klomppia tuolla selässä luuksi... =)
No kivut ja pistelyt ja hengen ahdistukset vasemmalla puolella loppui siihen kun monen hieronta kerran jälkeen hieroja pääsi syviin lihaksiin kiinni jossa tämä klomppi oli ja sai sen auki. Ei että oli ihanan kevyt olo sen jälken ja niin ehlppo hengittää...
Mulla saattaa jos pääsee pahaksi puutua vasen käsi vaikka nukun oikealla kyljellä niin vasen käsi saattaa olla puutunut ja mulla myös otettu kaikki sydän yms testi tms... mutta johtuu niska hartia lapaluu vaivasta mulla nuo oireet.