Onko teidän 1-3 luokkalaiset saaneet stipendin?
Miten suuren ja millä ansioilla?
Mulla oli ennen luulo että hyvin koulussa pärjäävät saavat stipendejä mutta olenkin huomannut että niitä jaetaankin ihan eri perusteilla tyyliin kaikkien kaveri tai tsempannut matikassa..
Kommentit (7)
pieni kyläkoulu kun on. Minusta koulumenestys olisi hyvä syy kannustaa stipendillä mutta niin että samalle tyypille ei stipendiä enää myönnettäisi
Miten suuren ja millä ansioilla? Mulla oli ennen luulo että hyvin koulussa pärjäävät saavat stipendejä mutta olenkin huomannut että niitä jaetaankin ihan eri perusteilla tyyliin kaikkien kaveri tai tsempannut matikassa..
Kympin lapseni sai ekan stipendin vasta vitosella :) sitä ennen sai kuka tahansa, ja lähes tosiaan mistä tahansa.
opettaja päätti ainakin 1-2luokalla ,että stipendia ei jaeta vaan kaikki ovat niin hyviä, että ostetaan koko luokalle jätskit niillä rahoilla.
Hakivat ne vielä itse lähikaupasta ;) kaikilla oli kivaa...melkein kuin pieni "luokkaretki".
Ei niitä saa nykyään muut kuin juuri nämä "iloinen tyttö/poika" "tsemppaaja" jne. Itse olen aina pärjännyt hyvin koulussa (numerot peruskoulussa 9-10) enkä ikinä saanut ainuttakaan stipendiä, pikkasen katkeroitti silloin, etenkin kun sitten oli jotain tyyppejä jotka saivat kerralla monta stipendiä. Plääh... Hyvistä numeroista ei todellakaan palkita nykyään.
vuotta sitten). Luokan oppilaat saivat jokainen äänestää yhtä lasta, ope ei entanut kriteereitä. Lasten piti itse kirjoittaa lappuun miksi äänestivät valitsemaansa lasta.
Mun lapsen kriteereiksi olivat luokkakaverit kirjoittaneet: auttaa toisia tarvittaessa läksyissä, on kaikkien kaveri eikä kiusaa, ei kiroile, jos näkee tappelun/riitelyn hän menee väliin sovittelijan roolissa eli selvittelee luokan riitoja pyytämättä.
ja summa on 10 euroa, eli kyse on lähinnä kannustamisesta, ei palkkiosta.
omani on ekalla ja ei ole siellä kelleen mitään stipendejä jaeltu millään perustein : )
kai se hyvä on, jos kannustetaan lapsia.. toki kriteereistä voidaan aina olla erimieltä
onko järkevää sekään, että luokan ainoo higge saaa vuodesta toiseen kaikki stipendit ?