Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten aloitan pitämään blogia?

Vierailija
15.03.2012 |

Jäin työttömäksi ja ajttelin , että blogin pitäminen saisi päivään jotain sisältöä... Tosin aihettakaan en ole vielä kehitellyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Valitset aiheen, josta kirjoitat. Voit tietysti kirjoittaa omasta elämästäsi yleensä, mutta harvan elämä itsessään on niin huippu kiinnostavaa. Mikä itseäsi kiinnostaa: matkailu? Ruoka? Muoti? Sisustus? Terveys? Kuntoilu? Politiikka? Leppäkertut?

- Valitset sivuston, jonka palvelujen kautta alat blogia kirjoittaa. Näitä on mm.

- blogger

- vuodatus

- wordpress

Sitten vaan kirjoittamaan.

Selaile vaikka ensin blogeja blogilista.fi -sivustolta. Mieti, millaisilla blogeilla on seuraajia ja ennen kaikkea, millaisia blogeja jaksaisit itse seurata.

Visuaalisuus on blogeissa tärkeää, tekstejä on hyvä täydentää kuvilla. Pidä huolta, etteivät kuvat ole tärähtäneitä, tuhnuisia ja hämäriä, sellaiset kääntävät lukijan nopeasti pois.

Vierailija
2/4 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti ja piristi päivääni tuo ehdotus leppäkertut :) Onko noilla blogisivuilla jotain ohjeita, kuin ja miten aloitan kirjoittamaan? En tiedä tekisinkö tuon lähinnä itselleni, ei lukijamääristä niin väliä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teknistä puolta mietit, niin Blogger on ainakin suht simppeli käyttää.

Sisältöpuoleen ei ole mitään taikaratkaisua, päätät itse mitä kirjoitat. Joillain ensimmäinen postaus esittelee blogin kirjoittajaa ja sitä, millaista blogia on tarkoitus kirjoittaa, toisilla taas mennään suoraan asiaan. :)

Älä turhaan aristele ensimmäistä postausta tai kirjoituksia yleensä, muuten kirjoittamiseen nousee turha kynnys. Mitä enemmän ja useammin postailet, sen helpompaa se on ja sitä enemmän hioudut bloggaajanakin.

Yritä postailla alkuun vaikka lyhytkin postaus päivittäin/joka toinen päivä, näin bloggaamisesta tulee luonnollinen osa elämää.

Vierailija
4/4 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tää tästä hioutuu, mulla jo pieni aiheentynkäkin mietittynä valmiiksi. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme