Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ala-asteella mulla oli enkun tuntien nimenä Margaret

Vierailija
15.03.2012 |

Huh, mikä nöyryytys. Sain tietenkin lisänimen "Thatcher".

Ei sitten Marikalle voinut ope muuta keksiä?

Mikä sun englanninkielinen nimi oli? Piditkö siitä?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yök. Inhosin sitä koko ala-asteen eikä se vieläkään tunnu hienolta. Kaiken lisäksi KAIKILLA MUILLA oli joku kiva nimi, ainoastaan mulla ihan tyhmä. Oon 36 v enkä vieläkään päässyt yli tästä traumasta, kiitti vaan ap:lle joka muistutti :-D

Vierailija
62/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ap. Olen Marika ja piti olla Margaret. Inhosin sitä nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope olis antanu Jill -nimen, mutta ajattelin, että "oo itte" :D

Vierailija
64/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos, tuota hassua tapaa on ollut muuallakin. Meillä vain kansakoulussa (1960-luvulla!), keskikoulun opettaja ei pelleillyt, enkä ole omilta lapsilta moisesta kuullut. Oma nimeni on Laura, mutta minusta piti vääntää Lucy. En tykännyt, lisää väänneltävää kiusankappaleille (Lusikka, lusikka, onneksi eivät tienneet mikä Tenavien Tellu oli alkukielisenä...)

Vierailija
65/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

colombe voi ihan yhtä lailla tarkoitaa kaupunkien kyyhkyjä eli puluja tai muita kyyhkylajeja.

colombe = pulu. Onko tuo "pikkupulu" tms. ;)

olin Colombine, meni koko lukio ennen kuin tajusin mitä se tarkoittaa:)

En ota kantaa mksi vielä lukiossa piti olla jotain nimileikkejä..

Kyllä colombe on pikemminkin kyyhky, se harmaa kaupunkioloissa viihtyvä versio on pigeon. En ole koskaan näiden 10 vuoden täällä viettämäni vuoden aikana kuullut ranskalaisten kutsuvan puluja colombeksi.

Mutta käytännössä kukaan ei kutsu puluja colombeiksi vaan pigeoneiksi.

Vierailija
66/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukioaikaiselle Colombinelle, että onko sen nimisiä olenkaan olemassakaan? Kaikki on jotain Delphineja ym..

olin Colombine, meni koko lukio ennen kuin tajusin mitä se tarkoittaa:) En ota kantaa mksi vielä lukiossa piti olla jotain nimileikkejä..

Kyllä colombe on pikemminkin kyyhky, se harmaa kaupunkioloissa viihtyvä versio on pigeon. En ole koskaan näiden 10 vuoden täällä viettämäni vuoden aikana kuullut ranskalaisten kutsuvan puluja colombeksi.

Vierailija
67/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

DORIS

Vierailija
68/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukioaikaiselle Colombinelle, että onko sen nimisiä olenkaan olemassakaan? Kaikki on jotain Delphineja ym..

olin Colombine, meni koko lukio ennen kuin tajusin mitä se tarkoittaa:) En ota kantaa mksi vielä lukiossa piti olla jotain nimileikkejä..

Itse en ole yhteenkään Colombineen törmännyt, näköjään vuodesta 1900 yhteensä 110 lasta nimetty Colombineksi Ranskassa:

http://www.tous-les-prenoms.com/prenoms/filles/colombine.html

Vierailija
69/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen Diana... Olihan se kiva, kun oli prinsessan nimi. :D

Vierailija
70/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muistuta omaa nimeäni, mutta nimet valittiin opettajan tauluille laittamista nimistä ja tämä jäi minulle.

En hirveästi tykännyt, mutta ei siitä traumojakaan jäänyt.

Vierailija
71/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok!

Vierailija
72/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenkään sen nimiseen en ole törmännyt oikeassa elämässä, vaikka englanninkielisen ( ja sain tietty suvun kapuanpälle) miehen nainkin:-)

Vierailija
73/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Barbara. Saatiin vielä ite valita ne nimet, vähän nolottaa näin jälkikäteen;-) Oma nimi ei oo mitään sinnepäinkään:-)

Mä jo meinasin että oon maailman ainoo joka meni hölmöyksissään ottamaan Barbaran :)

Eikä tosiaan mullakaan nimi sinnepäinkään, se vaan oli siinä lyhyessä listassa harvoja vapaita eikä oma mielikuvitus riittäny ottamaan mitään listan ulkopuolelta.

Sain kyllä kuulla nimestä sitten koko ala-asteen :)

Barbara, muahahahah :D Nykyään jo itteeki naurattaa :D

Vierailija
74/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti siis valita myös sukunimi. Lisäksi piti valita toinen varanimi myös sukunimen kanssa mutta sitä en enää muista.

Vierailija
75/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valita. Sai myös itse ehdottaa nimeä, mutta vain yksi poika halusi välttämättä olla Michael (Ritari Ässä -fani). Oikea nimeni on Anna ja sain valita, olenko Ann, Alice vai Allie ja valitsin tuon ekan, koska se oli helpoin kirjoittaa.

Vierailija
76/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muistanut moista ennen tätä ketjua. = )

Vierailija
77/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea nimeni on Riina. Ihan tyytyväinen olin ja en muista saaneeni pilkkaa sen nimen takia. Vasta myöhemmin törmäsin sellaiseen kirjaan/leffaan kuin rosemaryn silmät.

Vierailija
78/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary ja se oli mielestäni ihan kiva.

Se lausutaankin englanniksi melkein samanlailla, kuin oikea nimeni suomeksi. :D

Vierailija
79/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea nimeni on Riina. Ihan tyytyväinen olin ja en muista saaneeni pilkkaa sen nimen takia. Vasta myöhemmin törmäsin sellaiseen kirjaan/leffaan kuin rosemaryn silmät.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rosemaryn_painajainen

Ensimmäinen mielleyhtymä ko. nimestä. :)

Vierailija
80/89 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Rosemaryn_painajainen" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Rosemaryn_painajainen">http://fi.wikipedia.org/wiki/Rosemaryn_painajainen</a&gt;

Ensimmäinen mielleyhtymä ko. nimestä. :)

Mistäköhän mä ne silmät sain siihen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan