Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä hävetti hammaslääkärissä! Hampaiden puhdistus ultralla vihloi niin että itkin!

Vierailija
14.03.2012 |

Hammaslääkäri oli sitä mieltä, että toimenpide on täysin kivuton. Hampaani ehjät.

Muita, joilla ultraäänipuhdistus on sattunut?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaat vuoti verta pari päivää ko. toimenpiteen jälkeen, mutta minun hammaslääkäri kyllä varoitti asiasta etukäteen, että se kyllä hieman sattuu mutta tehoaa hyvin.

Vierailija
2/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vuoti silmät kyseisen toimeenpiteen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se sattuu, ja se on kyllä minulle aina myös kerrottu. Eli hammaslääkärisi oli väärässä :)

Vierailija
4/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei KOSKAAN enää ultraa!

Vierailija
5/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt itkenyt, mutta vesi valui kyllä silmistä solkenaan. Ja veri ikenistä. Kyllä se yllättävän tuskallista oli. Poraamiseen en voi verrata kun sitä ei ole koskaan tehty. Mikä siinä oikeastaan sattuu?

Siis ITKITKÖ vai tarkoititko vaan että silmistä valui kyyneleet? Jotkut sanoo itkettämiseksi ihan sellaista fyysistä silmien vuotamista, vaikka siinä on ainakin mun mielestä iso ero, mun mun silmät on niin vuotoherkät että mähän "itkisin" joka kerta kun talviaikaan kävelen ulkona :D

Vierailija
6/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siis itkenyt itkenyt eikä vaan silmät vuotaneet. Kauhea paikka.

T. hammaslääkäripelkoinen

Vierailija
7/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyhtämään viisaudenhammasta ennen kuin puudute oli ehtinyt alkaa vaikuttaa. Silloin itkin ihan kunnolla.

T: ap

Vierailija
8/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi kukaan hammaslääkäri/suuhygienisti ei sitä käytäkään, kun olen kieltänyt. En yksinkertaisesti kestä sitä vihlontaa.

Hammaskivi poistetaan perinteisesti rapsuttaen ja hyvin on toiminut.

Vierailija
9/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ultraäänilaitteen värähtely ja vesisuihku yhdessä irrottavat hampaiden pinnalta värjäytymää ja hammaskiveä. Ultraäänilaitteen käyttö on kivutonta."

http://www.oral.fi/153

Vierailija
10/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se kyllä tais ottaa tolla enimmät ja rapasi sitte loput mekaanisesti...

mutta tekijöissäkin on eroja!!

Vierailija
11/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty kerran ja sen jälkeen kaupungin hammaslääkärissä ja sen jälkeen olen käynyt yksityisellä ja kieltänyt ultran käytön. Papereihin kirjattu, että saavat poistaa hammaskiven vain perinteisesti koukulla.

ja olen myös itkenyt yksityisellä hammaslääkärillä -eri kuin nykyinen- joka tuhahti minulle ilkeästi, että "tuo ääntely ei mitään auta", kun vikisin pelosta viisaudenhammasta poistetaessa. Loukkaannuin niin paljon, että itkin.

Vierailija
12/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen hammashoito, ei jonoja.

Vierailija
13/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla valunut silmät kosmetologillakin mekaanisessa ihonpuhdistuksessa.

No joo, saivartelua mutta mun mielestä itkemiseen liittyy se tunne, pelkkä nesteen valuminen silmistä on vain puhdas fysiologinen reaktio...

Vierailija
14/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattu kyllä aivan tolkuttomasti. Vesi vuosi silmistä ja pakko oli välillä äännelläkin kivusta. En halua koskaan enää.

Vierailija
15/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla valunut silmät kosmetologillakin mekaanisessa ihonpuhdistuksessa.

No joo, saivartelua mutta mun mielestä itkemiseen liittyy se tunne, pelkkä nesteen valuminen silmistä on vain puhdas fysiologinen reaktio...

Vierailija
16/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vissiin kokee tämänkin eri tavoilla. Ehkä hammaslääkäri ei itse koe sitä kivuliaana eikä voi käsittää että joku muu voi kokea toisin.

Olis muuten kohta taas tuokin edessä, voi sentään, käsin se taas ne hampaat rapsuttaa kuitenkin :(

Vierailija
17/72 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei tunteita puutu kun kidutetaan.

T: ei-viilipytty-ap

Vierailija
18/72 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti poistettu ultralla. 2 ekaa kertaa ok. Tänään kolmas, joka ei mennytkään ihan putkeen.

Ei satu minulla ikeniin, mitä nyt vähän nipistelee, mutta korviin kävi niin kipeästi, että pomppasin tuolista. Säikähdin itsekin ja niin säikähti hygienistikin. Koukulla sitten loput.

En tajua miksi nyt jotenkin resonoi korviin järjettömän kimeä ylähertzeillä oleva ääni, joka todellakin sattui. Ei kaikissa hampaissa tuntunut tuota ääntä vaan tietyissä antoi jotenkin merkkiä, että nyt kuuluu korviin. Kommentoinkin siitä kunnes sit ultran käyttö loppu tuolista pomppaamiseen.

Vierailija
19/72 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun USA:ssa ja juuri eilen keskusteltiin siitä, että kuinka täällä on ihan normaalia että potilas nukutetaan toimenpiteen ajaksi. Kaverini sanoi että hänelle ei edes ehdotettu mitään muuta kun piti esimerkiksi viisaudenhampaat poistaa.

Suomessa taas hammaslääkäri on kingi jota potilas vikinällään häiritsee, puudutusta saa jos maksaa. Mutta kukapa nyt sellaista haluaisi, "pikku vihlontaahan" se vain on?

Tultiin siihen tulokseen, että joku systeemi näiden välimaastosta voisi olla ehkö paras ratkaisu :D

Vierailija
20/72 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun alko sattumaan omiin hampaisiin tätä ketjua lukiessa :s

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan