Sveitsin bussiturma - missä jumala?
"Emme vaan ymmärrä jumalan tarkoitusperiä"... niinpä niin.
Kommentit (86)
antakaa lasten tulla tyköni, mutta todellisuus on köyhyyttä, nälänhätää, ihmiskauppaa, sotia ja kidutusta.
Lupaan uskoa Jumalaan jos saan jonkun järkeenkäyvän vastauksen.
Kaikki vastuu on Jumalalla, ihminen nyt vaan sotii ja kiduttaa, mutta hei ei siitä vastuuta tarvi kantaa.Meille annettiin vapaa tahto ja sen mukana tulee myös vastuu. On aivan turha syyttää Jumalaa ihmisen omista tekosista.
Jumala ei puutu sellaseen mihkä näkee luomiensa aivojen voivan vaikuttaa. Esim nälänhätään voi jokanen laittaa roponsa likoon ja jos kaikki laittaa ei oo nälänhätää, mutta kaiki eivät laita!
Hän kun antoi meille vapaan tahdon ja tällä kertaa se tarkoitti sitä että kuski painoi kaasua vähän liikaa. Syytön Jumala tähän on.
Jokaisella meillä on aikamme ja paikkamme ja sille emme mitään voi.Jumala on kaikkivaltias, taivaan ja maan luoja. On se nyt ihme jos hän ei voi yhdelle belgialaiselle bussikuskille mitään!
Jos Hän menisi joka kerta väliin kun joku meinaa tehdä pahaa tai jotain mistä voi seurata pahaa niin me olisimme vain Jumalan sätkynukkeja. Ei Jumala sitä tahdo. Turha siis syytellä Jumalaa, ihminen voi itse syyttää itseään pahuudesta, meillä on vapaa tahto valita myös se hyvä. Tuollakin kuskilla oli vapaus ajaa hiljempaa ja turvallisemmin, miksi hän ei niin tehnyt, siinäpä hyvä kysymys.
ne päivittäin raiskatut lapset, jotka myytiin alehintaan paskiaisten leluiksi ja lopulta tapettaviksi? Mitä he olisivat voineet tehdä vapaan tahtonsa mukaisesti toisin, jotta olisivat välttyneet uhriksi joutumiselta?
mitä me voimme tehdä jotta tuo loppuisi. Esim. ihan täällä kotomaassa on aivan mitättömät tuomiot pedofiileille. Maailmassa on paljon pahaa ja sen pahan takana on IHMINEN itse, ei Jumala. Ihmisellä on itsellään valta muuttaa paha hyväksi, ei meitä kukaan siihen pahaan pakota.
Hän kun antoi meille vapaan tahdon ja tällä kertaa se tarkoitti sitä että kuski painoi kaasua vähän liikaa. Syytön Jumala tähän on.
Jokaisella meillä on aikamme ja paikkamme ja sille emme mitään voi.Jumala on kaikkivaltias, taivaan ja maan luoja. On se nyt ihme jos hän ei voi yhdelle belgialaiselle bussikuskille mitään!
Jos Hän menisi joka kerta väliin kun joku meinaa tehdä pahaa tai jotain mistä voi seurata pahaa niin me olisimme vain Jumalan sätkynukkeja. Ei Jumala sitä tahdo. Turha siis syytellä Jumalaa, ihminen voi itse syyttää itseään pahuudesta, meillä on vapaa tahto valita myös se hyvä. Tuollakin kuskilla oli vapaus ajaa hiljempaa ja turvallisemmin, miksi hän ei niin tehnyt, siinäpä hyvä kysymys.
ne päivittäin raiskatut lapset, jotka myytiin alehintaan paskiaisten leluiksi ja lopulta tapettaviksi? Mitä he olisivat voineet tehdä vapaan tahtonsa mukaisesti toisin, jotta olisivat välttyneet uhriksi joutumiselta?
mitä me voimme tehdä jotta tuo loppuisi. Esim. ihan täällä kotomaassa on aivan mitättömät tuomiot pedofiileille. Maailmassa on paljon pahaa ja sen pahan takana on IHMINEN itse, ei Jumala. Ihmisellä on itsellään valta muuttaa paha hyväksi, ei meitä kukaan siihen pahaan pakota.
nii justiin , eikai ny Jumala auta ihmistä jonka tietää itse selviävän jostain ,johon on Itse antanut kapasiteetin , voi apua.
nii justiin , eikai ny Jumala auta ihmistä jonka tietää itse selviävän jostain ,johon on Itse antanut kapasiteetin , voi apua.
Sulla on kädet, sormet ja aivot. Joku antaa sulle tulitikkuaskin, että voit sillä jotain hyvää tehdä, vaikka sytyttää nuotion ja pitää tulta yllä. Ja sitten ajatteletkin, että tällähän voisi tehdä jotain ihan muuta. Sytytät jonkun asuintalon ja ihmiset palaa kuoliaaksi. Sitten syytät sitä henkilöä, joka sulle sen tulitikkuaskin antoi.
mutta hän ei tiedäkkään milloin ihminen tappaa itsensä tai toisensa, koska ihmisellä on vapaa tahto. Kaikkivaltiaskin hän on, mutta ei voi pelastaa lapsia liikenneonnettomuudelta tai pedofiilitappajalta tai...
Kannattaisi hiukan miettiä näitä asioita, eikä sokeasti uskoa. Ai niin mutta raamattuhan kieltää sen. Joukkosuggestio on tehokasta.
pelastaa kenet tahtoo jamistä tahtoo Hän on eka ja vika, alpha ja omega. Joukkosuggestiossa ovat kaikki epäuskoiset jotka vannovat väärien Jumalien nimeen , tai eivät tunne Jumalaa ollenkaan.....
nii justiin , eikai ny Jumala auta ihmistä jonka tietää itse selviävän jostain ,johon on Itse antanut kapasiteetin , voi apua.Sulla on kädet, sormet ja aivot. Joku antaa sulle tulitikkuaskin, että voit sillä jotain hyvää tehdä, vaikka sytyttää nuotion ja pitää tulta yllä. Ja sitten ajatteletkin, että tällähän voisi tehdä jotain ihan muuta. Sytytät jonkun asuintalon ja ihmiset palaa kuoliaaksi. Sitten syytät sitä henkilöä, joka sulle sen tulitikkuaskin antoi.
omatunto kyllä kertoo kuka teki väärin , tässä tapukses en minä, ET voi tällä vetää Jumalaa LIEKAAN vaikka yritit.
Enkä ehkä enää tiedä kenelle vastaan. Mutta tarkoitukseni oli sanoa, että minusta ihmiset, jotka huutelevat Jumalan perään, että miksi et auttanut, suojellut, miksi tuo kuoli nuorempana kuin toinen ja miksi joku tappaa jonkun eivät tajua Jumalaa. Olen aina ihmetellyt logiikkaa, miksi lapsi ei voisi kuolla. Hyväksymme sen, että vanhus kuolee. Mihin rajan vedämme? Jotkut hyväksyvät abortin, mutta surevat elinkelpoista vauvaa, joka syntymässään kuolee.
Tässä jotenkin kiteytyy se, että me haluaisimme itse olla päättämässä elämän ja kuoleman rajoista. Ja emme voi koskaan sitä hallita täysin. Ja kun sitä rajaa ei voi vetää, syytetään Jumalaa. Se Jumalan olemassaolon säännöt ovat eri maailmasta kuin meidän ymmärrys.
vaan kaikki on vastuussa itsestään ja jos tulee ammutuksi tai kidutetuksi tai raiskatuksi, se on vaan sen syy, että Jumalan mielestä näin on hyvä.
Mitäköhän hyötyä Jumalasta sitten on, jos se ei edes omiaan suojele?
Mukava heppu se Jumala, myy uskonsa heikoille ja sitten kaikki saa olla kuin ellun kanat ja vaikka suunnitella pommittavansa toisiaan atomipommeilla.
Jesh!
olla olemassa, koska kaikkivaltias Jumala, joka raamatussa esiintyy, on hyvä. Oikeasti maailma on ihan sairas ja paha paikka.
YK:n ruokahuippukokous: lapsi kuolee nälkään joka viides sekunti
YK viimeviikkoinen ruokahuippukokous avattiin Roomassa pääsihteeri Ban Ki-moonin sanoilla, joiden mukaan maailmassa kuolee päivittäin yli 17 000 lasta nälkään, vaikka maailmasta löytyy ravintoa jokaiselle jopa yli tarpeen.
Sitten vouhkataan naamat punaisena parista hiihtoreissun rikkaasta ipanasta, joille nyt vaan sattui käymään kamalaakin kamalampi onnettomuus.
vaan kaikki on vastuussa itsestään ja jos tulee ammutuksi tai kidutetuksi tai raiskatuksi, se on vaan sen syy, että Jumalan mielestä näin on hyvä.
Mitäköhän hyötyä Jumalasta sitten on, jos se ei edes omiaan suojele?
Mukava heppu se Jumala, myy uskonsa heikoille ja sitten kaikki saa olla kuin ellun kanat ja vaikka suunnitella pommittavansa toisiaan atomipommeilla.
Jesh!
vapaan tahdon, tahdon tehdä joko hyvää tai pahaa. On turha syyttää Jumalaa ihmisten tekemisistä, syytä niitä ihmisiä. Esim. me täällä yltäkylläisessä pohjolassa heitämme syömäkelpoista ruokaa tonnikaupalla jätteisiin ja siinä samalla syytämme Jumalaa siitä että afrikassa lapsia kuolee nälkään. Meissä ei ole mitään vikaa, kaikki vika on Jumalassa. Jumalan pitää käskeä ja määrätä meitä jotta osaisimme tehdä asiat oikein, oma viisautemme (vai oikeasti tahto?) ei siihen riitä. Ei vaikka näitä samoja juttuja on tahkottu jo tuhansia vuosia.
AINA vastuu omista lapsistaan!! Vanhemmat ja muut aikuiset ovat syyllisiä!
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja sitten kun tuo kuva ei jotakuta miellytä, syytetään vapaata tahtoa ja mitä lie.
Ja miten vapaa se tahto on esim. psykopaatilla tai muuten neurologisesti epänormaalilla ihmisellä, joka ei kykene esim. empatiaan tai itsehillintään? Mihin uskovainen vetää rajan omavastuun ja Jumalan vastuun välillä?
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja sitten kun tuo kuva ei jotakuta miellytä, syytetään vapaata tahtoa ja mitä lie.
Ja miten vapaa se tahto on esim. psykopaatilla tai muuten neurologisesti epänormaalilla ihmisellä, joka ei kykene esim. empatiaan tai itsehillintään? Mihin uskovainen vetää rajan omavastuun ja Jumalan vastuun välillä?
Jos omatunto ei kolkuta, saa tehdä mitä vaan.
Onkohan tätä asiaa mietitty ihan loppuun asti?
Maailmassa nyt vaan tapahtuu paljon pahaa. Mites ne Afrikan lapset tai Pohjois-Korean vankileiriläiset. Miksei kukaan muista niitä? Miksei niistä uutisoida yhtä dramaattisesti isoin otsikoin? Niimpä.
miksi kaikilla ei ole sitä? Tuliko Jumalalle pikku moka, kun unohti asentaa sen kaikkiin.
Psykopatia on viralliseen tautiluokitukseen kuulumaton luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti. Sille ominaisia piirteitä ovat mm. pinnallinen viehätysvoima, itsekeskeisyys sekä myötäelämiskyvyn, syyllisyydentunnon ja pidäkkeiden puute.
sehän on sairas se jolla ei kolkuta yhtään vääryys, eihän sitä voi tuomita samalla mittapuulla, Jumala ne järjetkin punnitsee kuka tekee mitä ja millä mielellä.
Kim Jong-il ja Kim Jong-un, Hitler, Auervaara, Breivik, Mussolini, Stalin, Gaddafi, Juha Paljakkala, Nicolae Ceau?escu, Charles Manson.
Jos kysymys on omastatunnosta ja Jumalasta, miten voi olla että muutamat omatunnottomat ovat saaneet puuhailla täällä muiden kustannuksella aika mukavia puuhia, eikä Jumala ole saanut heihin omaatuntoa puhallettua.
tähänkin ITSE