Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyksissä äiti saa sektionkin jälkeen

Vierailija
14.03.2012 |

vauvan ihokontaktiin jo heräämöajaksi. Tai vaihtoehtoisesti isä, jos äiti ei esim. jaksa, mutta isä ja vauva saavat olla heräämössä.

Saisi tulla sama muihinkin sairaaloihin. Ei ole vaikea toteuttaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut molemmat ihokontaktiin, mutta mä olen aina päässyt heräämöstä vasta reilun neljän tunnin jälkeen sektiosta ja se on pitkä aika olla erossa vauvasta :( Samoin imetys nin pitkän ajan jälkeen on paljon tappisempaa.

Vierailija
2/8 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun tila ei ollut kummonen heräämössä. meillä kyllä isä piti vauvaa ihokontaktissa kunnes vauva nukahti ja siirrettiin osastolle. Mä olin aika sekaisin, en muista mitään siitä.

Vierailija
4/8 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta viime syksyltä. Heti kun pääsin leikkurista tuli vauva rinnalle ja oli siinä koko päivän. Siis ihan koko päivän. Sujui mukavasti, vaikka itse meinasin paistua ja hiki valui norona. Mutta ehdottoman suositeltavaa. Eihän siinä muuta tarvitse kuin maata ja lykkiä vauvalle tissiä suuhun. Makaaminen se onnistuu sektiopotilaaltakin. ;)

Vierailija
5/8 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tosin oli tunto pois käsistä, joten ajatuskin vauvan pitämisestä tumpeloilla käsillä siinä korkeassa sängyssä ahdisti. Vauvahan olisi voinut pudota. Lisäksi itse olin tipassa ja sain verensiirron, sekä muun ajan antibioottia suoraan suoneen. Tipassa olin yli 24 tuntia.

Vierailija
6/8 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tosin oli tunto pois käsistä, joten ajatuskin vauvan pitämisestä tumpeloilla käsillä siinä korkeassa sängyssä ahdisti. Vauvahan olisi voinut pudota. Lisäksi itse olin tipassa ja sain verensiirron, sekä muun ajan antibioottia suoraan suoneen. Tipassa olin yli 24 tuntia.

hoitaja nosti sängystä laidat ylös ja teki tyynyillä sellaisen sopivan "pesän" vauvalle jossa oli mun kainalossa eikä tipahtamisvaaraa ollut..:)

Vierailija
7/8 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siirsi vauvaa tarpeen mukaan. Itse en siihen ekana päivänä kyennyt. Pitelykin tuotti suurta kipua koko ajan.

Vierailija
8/8 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on tolkuissaan ja yläkroppa pelaa. Tiputukset ei estä imettämistä ja vierihoitoa.

Suurin syy siihen, miksi kaikissa sairaaloissa vierihoito heräämössä ei ole mahdollista on se, että heräämöhenkilökunnalla ei ole aikaa/koulutusta vastasyntyneen tarkkailuun. Tämä hoituisi laitamalla heräämöön yksi kätilö, joka tarkkailisi vastasyntynyttä ja auttaisi imetyksessä. Jollain tavalla erilliset tilat voisivat myös olla aiheelliset, varsinkin sairaaloissa, joissa ei ole omia leikkureita synnytyksille ja naistentaudeille. Tällöin isätkin voisivat olla läsnä häiritsemättä heräämön muuta toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä