Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on vaatebudjettisi, jos pukeudut töihin omiin vaatteisiisi?

Vierailija
13.03.2012 |

Eli ei niille, jotka pukeutuvat työasuun (tyyliin sairaanhoitaja). Mun työpaikalla pukukoodi on normaali asiallinen toimistotyyli, eli mitään jakkupukuja tms. en käytä. En myöskään edusta. Käytän vaatteisiin noin 200 euroa kuussa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t-paita 3,99e

collegehousut 8,99e

työkengät 29,95e

sukat 1e

rintaliivit 15,95e

pikkuhousut 2,99e

eli ei tartte kauheesti panostaa duunivaatteisiin.

(Näiden omien vaatteiden päälle tulee työliivi.)

Vierailija
2/40 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti? Käyttääkö koko perheesi myös 200 euroa vaatteisiin? Sehän tekee kolmilapsisessa perheessä jo tonnin kuussa VAATTEISIIN? Mihin oikein laitat ne vaatteet???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluuko ne jotenkin vai miksi?

Itse aloitan pian työt ja tuskailen, kun vaatekaappi on täynnä käyttökelvotonta räsyä. Mutta kaipa sieltä taas jotain saa raavittua kasaan... Ei ole oikein varaa ostella, enkä edes halua vaatekauppaan. En enää edes osaa ostaa itselleni vaatteita ja vihaan sovituskopin peilin edessä riisuutumista.

Vierailija
4/40 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluuko ne jotenkin vai miksi?

Itse aloitan pian työt ja tuskailen, kun vaatekaappi on täynnä käyttökelvotonta räsyä. Mutta kaipa sieltä taas jotain saa raavittua kasaan... Ei ole oikein varaa ostella, enkä edes halua vaatekauppaan. En enää edes osaa ostaa itselleni vaatteita ja vihaan sovituskopin peilin edessä riisuutumista.

Ja tuo 200 on siis keskiarvo. Jonain kuukausina en osta mitään. Tässä kuussa olen (juuri töiden aloittamisen takia) shoppaillut vähän enemmän: takki 200e, mekko 100e, housut 30 e, hame 30 e, kauluspaita 30e, neuletakki 45 e, pari trikoopaitaa yhteensä 40 e.

Pyrin ostamaan laadukkaita ja kestäviä vaatteita.

Vierailija
5/40 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Hirveesti rahaa menis vaatekaapin päivittämiseen :( Tarvisin nuo samat ja vielä enemmänkin.

Vierailija
6/40 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun töissä tilanteen mukaan - joskus farkkuihin, joskus jakkupukuun, jne.

En todellakaan ole laskenut, mitä vaatteisiin menee. Jos huomaan tarvitsevani jotain, lähden shoppailemaan. Jos satun näkemään kaupassa kivan vaatteen muuten vaan, ostan sen.

Jossain kuussa voin polttaa tonnin vaatteisiin, jossain kuussa en mitään.

Yleensä ostan suurimman osan vaatteista ulkomaanreissuilta ja kotimaassa sitten täydennystä.

Vierailija
7/40 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 x housut = 3 x 50 e = 150 e

talvitakki 400 e

pipo ja hanskat = 50 e

kengät 100 e

4 puseroa 4 x 50 e = 200 e

rintaliivit ja sukkia 100 e

neuleliivi 70 e

vyö ja huovi = 100 e

Varmaan aika samoihin menee kuin sullakin.

Tosin tuolla takilla pitäisi muutama talvi pärjätä.

Vierailija
8/40 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa nyt ei ole kamalasti. Yhdet hyvät farkut maksaa jo 60-90 euroa. Jakkuun menee äkkiä 150-400 euroa. Puseroon/muuhun yläosaan 30-50 euroa. Kenkiin 60-120 euroa.

Ja tuolla ei vielä edes saa mitään ihme merkkejä, vaan ihan perus keskihintaisia, hyvälaatuisia vaatteita.

Joskus voi käydä tuuri ja löytää marketista tosi hyvän vaatteen jollain alle 20 eurolla.

Vierailija
9/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakankainen talvitakki 250 euroa.

Turkistupsupipo 70 euroa

Hanskat + kaulahuivi 100 euroa

Toiset hanskat 25 euroa

farkut 80 euroa

suorat housut 80 euroa

talvikengät 80 euroa

sisäkengät 90 euroa

rintaliivit + alushousut 120 euroa

puseroita 4 kpl a 50 euroa = 200 euroa

villapaita 80 euroa

Huh, kuluupa noihin äkkiä aikamoinen summa... Lisäksi jotain liikuntavermeitä, sukkia, sukkahousuja, pyjama... Kääk. Pitäsköhän alkaa pitää kirjaa menoista?

Vierailija
10/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa nyt ei ole kamalasti. Yhdet hyvät farkut maksaa jo 60-90 euroa. Jakkuun menee äkkiä 150-400 euroa. Puseroon/muuhun yläosaan 30-50 euroa. Kenkiin 60-120 euroa.

Ja tuolla ei vielä edes saa mitään ihme merkkejä, vaan ihan perus keskihintaisia, hyvälaatuisia vaatteita.

Joskus voi käydä tuuri ja löytää marketista tosi hyvän vaatteen jollain alle 20 eurolla.

Ihan vaan kiinnosti muiden vaateshoppailut, kun itse on tosiaan nyt tullut osteltua tavallista enemmän. Tykkään noin muutenkin ostaa vaatteita, olin vähän aikaa työttömänä joten silloin ei oikeastaan ollut rahaakaan (eikä tarvetta) ostella vaatteita.

ap

Vierailija
11/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kiinnosti muiden vaateshoppailut, kun itse on tosiaan nyt tullut osteltua tavallista enemmän. Tykkään noin muutenkin ostaa vaatteita, olin vähän aikaa työttömänä joten silloin ei oikeastaan ollut rahaakaan (eikä tarvetta) ostella vaatteita.

ap

Ei ollut tarkoitus kritisoida tai mitään. Kommentoin lähinnä tolla yhdelle, jonka mielestä käytit kamalsti rahaa vaatteisiin, että eihän tuo nyt ole kuin varmaan aika perusraha. Ainakaan, jos yhtään kestävämpää ja istuvampaa hankkii.

Vierailija
12/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis omiin vaatteisiin.

Pyrin omassa pukeutumisessani panostamaan takkeihin, kenkiin, käsilaukkuun, ja hyviin, istuviin housuihin, ja kestäviin laadukkaisiin neuletakkeihin.

Olen maksanut yhdestä talvitakista 600 euroa alennuksesta (kahdeksan vuotta vanha, ja edelleen käytössä ja siistikuntoinen), viime keväänä ostin kaksi välikausitakkia yhteensä 700 euroa maksoivat, ja kenkiin meni 110 euroa, käsilaukusta en raaski maksaa kuin sen 200-300 euroa, joten olen jättänyt haaveeni ostaa Mulberryn nahkaisen käsilaukun, jossa haluamani laukkumalli maksaa 700 euroa.

Mutta sitten on kuukausia, jolloin ei mene vaatteisiin juuri mitään. Neuleista maksan yleensä 60-80 euroa, ja aluspaidoista 30-40 euroa. Suorathousut on päälle sata euroa yleensä.

Pyrin kyllä ostamaan alesta vaatteita. Esim ostin kevyttoppatakin ja housut ulkoiluun yhteensä 140 euroa alennuksesta tammikuussa, sekä alennuskengät 70 euroa (ale -40 %).

Keskimäärin menee varmaan vuositasolla katsottuna 150 -200 euroa kuukaudessa vaatteisiin.

Ostan vaatteeni Stockmannilta, tai sitten pikku putiikeista Stadista, esim. Korkeavuorenkadulta Lilly.

Kyllä on kallista, kun siihen vielä kampaamokulut 100 euroa kuuden viikon välein! Naisena olo on kallista!

Vierailija
13/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita rintaliivit, niitä ostan vuositasolla kuudet-seitsemät rintaliivit per vuosi. Liiveissä ei kannata ottaa sitä huonolaatuista ja helposti rikkimenevää, joten liiveistä pulitan noin 50 euroa keskimäärin. Hyvät liivit on ihan ehdoton pukeutumisen kulmakivi, inhoan halpisliivejä, koska ne eivät istu yhtään niin hyvin kuin kunnolla suunnitellut ja laadukkaasta materiaalista tehdyt rintaliivit, jotka on mukavat yllä.

Vierailija
14/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja trikoopusero nyt sit maksais? XD

Joskus mulla saattaa olla päällä toppahousut tai verkkaritkin. Työpaikan puolesta mulla on huppari ja gore-takki.

Juu, ei kauheesti tarvii panostaa. :P Riittää kun on vaatteet.

Vierailija
15/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen ostanut yhden trikoopaidan 10 euroa.

Viime vuonna heinä - joulukuu rahaa kului yhteensä 500 euroa eli vähän alle 100 euroa / kk. Vaatteita on (liian) vähän eli enemmänkin voisi ostaa. Ei vain kiinnosta.

Saman budjetin eli 500 euroa / puoli vuotta olen antanut kouluikäisille lapsille.

Vierailija
16/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen muuten ,että numero 13 reilusti aliarvioi vaatteisiin kuluvan summan. Omalla hieman alle 100 e/ kk ei kyllä montakaan ostosta tee. Äkkiä se raha hupenee.

Vierailija
17/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän talven aikana olen ostanut:

-toppatakki 35 euroa huutonetistä

-villakangastakki 28 euroa huutonetistä

-kolmet housut 10, 22, 25 euroa, huutonetistä

-kaksi villatakkia 8 ja 16 euroa huutonetistä

-kolme tunikaa 24, 15 ja 15 euroa huutonetistä

-talvikengät 46 euroa huutonetistä

-lakki ja hanskat x 2, yhteensä noin 35 euroa, kaupasta

-huivi 18 euroa kaupasta

-alusvaatteita noin 50 euroa kaupasta

Aika paljon tulee yhsteissummaksi, vaikka pyrin ostamaan edullisesti.

Vierailija
18/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa en ostanut mitään, kun joulunajan luottokorttilaskun jälkeen tili oli tyhjä. Mutta kyllä vaatteisiin, alusvaatteisiin, likuntavaatteisin, kenkiin ja laukkuihin menee äkkiä 250 e kuussa, vaikkei ostaisi ihan kallimpia merkkejäkään. Itse tilaan paljon postimyynnistä ulkomailta. Käytetyistä vaatteista sain lapsena tarpeekseni, kirppareilta en osta.

Muilla perheenjäsenillä ei ole samanlaisia pukeutumispaineita kuin minulla (n.s. mielikuva-ala), joten heidän vaatteisiinsa ei kulu yhtä paljon.

Tämän talvikauden ostoksia:

- villainen kotelomekko töihin 130 e

- edestä solmittava neule mekon kanssa käytettäväksi 80 e

- juhlapusero silkkiä alennusmyynnnistä (Andiata) 137 e

- kasmirvillatakki 130 e

- tweedpuolihame 60 e

- sukkia 27 e

- yöpaita, olohousut ja kaksi alushametta 103 e

- farkut 90 e

- trikoomekko 140 e

- rintsikat alennusmyynnistä 30 e

- kaksi t-paitaa 21 e

- kaksi narutoppia 24 e

- iltalaukku nahkaa 80 e

Keskimäärin käytin viime vuonna 240 e kuussa.

Vierailija
19/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteet halpisliikkeistä kuten kappahl, lindex, h&m, marketit tms. ja mahdollisuuksien mukaan alesta.

Viimeksi olen ostanut farkut 30€ ja neuletakki 7€, molemmat alesta.

En ole ikinä tykännyt vaatteista tai niiden ostamisesta ja yritänkin pärjätä mahdollisimman vähällä vaivalla ja rahalla.

Onneksi töihin ei tarvitse tälläytyä vaan normaali siisti pukeutuminen riittää.

Vierailija
20/40 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita rintaliivit, niitä ostan vuositasolla kuudet-seitsemät rintaliivit per vuosi. Liiveissä ei kannata ottaa sitä huonolaatuista ja helposti rikkimenevää, joten liiveistä pulitan noin 50 euroa keskimäärin. Hyvät liivit on ihan ehdoton pukeutumisen kulmakivi, inhoan halpisliivejä, koska ne eivät istu yhtään niin hyvin kuin kunnolla suunnitellut ja laadukkaasta materiaalista tehdyt rintaliivit, jotka on mukavat yllä.

Saan pulittaa hyvistä, istuvista liiveistä 80-20 euroa. Halvemmalla ei löydy istuvia - eikä usein edes kokoja. Kuppikokoni on G.