Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidiksi 31 v. ja isäksi 34 v. Olemmeko liian vanhoja?

Vierailija
13.03.2012 |

Yritetään ekaa lastamme. Olemmeko siis liian vanhoja vanhempia, jos lapsen onnistume saamaan?

Tuli vaan mieleen yhdestä keskustelusta, jossa lytättiin 38-vuotias mies liian vanhaksi isäksi...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo sun nuotrekas ulkonäkö liittyy siihen, että oletteko liian vanhoja saamaan lapsia? Biologinen ikäsi on mikä on eikä siihen ulkonäöllä ole mitään tekemistä. Henkinen ikäsi on sitten asia erikseen ja sillä enemmän merkitystä kasvatuksen kannalta.

siis ole aiemmin (ennen 28 vuoden ikää en vielä ajatellut ollenkaan lasten hankkimista), tuntenut itseäni tarpeeksi "vanhaksi" ja kypsäksi hankkimaan lapsia. Jotenkin siis pidin itseäni kakarana, vaikka en todellisuudessa sitä ollutkaan. Olen ollut nuoresta pitäen vastuuntuntoinen ja huolehtinut mm. nuoremmista sisaruksistani jo pienestä pitäen.

Ap

Vierailija
2/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette varmaankin maalla asuvia ja ammattikoulun käyneitä. Jos olisitte akateemisia ja asuisitte Helsingissä, kukaan ei pitäisi teitä vanhoina vauvan vanhemmiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt totta, että kolmikymppisistä osa on elänyt terveellisesti ja ovat saaneet hyvät geenit, jolloin fyysisesti ruumis on "nuoremmassa" kunnossa kuin joillakin toisilla, jotka ovat eläneet kuluttavammin ja on ollut huonompi tuuri. Ja nimenomaan ulkonäkö on se, mistä me ihmiset tuppaamme arvioida toisten terveyttä ja hedelmällisyyttä - ihan syystäkin. Jos joku näyttää ikäistään nuoremmalta, on se ihan hyvän merkki hedelmällisyyttä ajatellen, vaikka eihän siitä mitään varmoja johtopäätöksiä voi vetää.

Ja ihan hyvin voi tuossa iässä vasta hankkia lapsia. Poikaystäväni äiti sai hänet neljäkymppisenä, ja on nyt vähintään yhtä hyvässä kunnossa kuin minun äitini, joka on yli 10v nuorempi.

Vierailija
4/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nuorilta vaikutatte jos toissas kyyt tollasta!?

Mä olin 23 ja mies28 kun ekan saimme. Nyt oon 28 ja 3 lasta.

Vierailija
5/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä ette, 10 vuotta sitten oisin sanonut että ootte =)

Mä sain ekan lapsen 19 vuotiaana, toisen 34 vuotiaana ja nyt odotan kolmatta ja täytän tänä vuonna 31, ja vielä neljännestä haaveilen. Mies täyttää 37.

Juu ja lisätään vielä että kaikki mun lapset on yhden ja saman miehen kanssa ja yksikään ei ole ollut vahinko.

Vierailija
6/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan liian vanhoja! Minä olin 33 ja mies jo yli 40 ja nyt ollaan tietysti molemmat jo toinen jalka haudassa, kun lapsi muutaman vuoden ikäinen.

38 voi olla liian vanha isäksi, mutta ei se ole vain se numero, joka merkitsee. Osa miehistä muuttuu jotenkin vanhoiksi ukoiksi jo aikaisessa vaiheessa, toiset viisikymppiset taas on todella nuoren oloisia ja useamman yli-ikäisen pienen lapsen isän tunnenkin, joilla riittää energiaa, kiinnostusta ja erityisesti aikaa pienille lapsilleen.

Vierailija
7/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: NO ETTE OLE.

Maalaiset ja kouluttamattomat poikivat alle 20-vuotiaina. Niin ja nää uskovaiset, joiden pitää mennä naimisiin, ennen kuin saavat panna.

Vierailija
8/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: NO ETTE OLE.

Maalaiset ja kouluttamattomat poikivat alle 20-vuotiaina. Niin ja nää uskovaiset, joiden pitää mennä naimisiin, ennen kuin saavat panna.

Vierailija
9/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette varmaankin maalla asuvia ja ammattikoulun käyneitä. Jos olisitte akateemisia ja asuisitte Helsingissä, kukaan ei pitäisi teitä vanhoina vauvan vanhemmiksi.

asumme maalla, siinä olet oikeassa. Minä olen suorittanut alemman korkeakoulututkinnon, ja ollut työelämässä asiantuntijatehtävissä useamman vuoden. Mieheni on ihan perusduunari.

Täällä kyllä tehdään lapset keskimäärin hyvin nuorena, joten asenteet voivat kummuta sieltä.

Ap

Vierailija
10/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina riittää mielipiteitä.

Naisenhan pitää olla koulunsa käynyt ja vakityössä ja sitten onkin liian vanha. Ikinä ei siis sopiva. Jos siis kuuntelet muita.

Vierailija
11/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnassa, jossa puolet väestöstä kuuluu tiettyyn uskonlahkoon. Ei mun mielestä kukaan ole silti kattellut pitkään vaikka sain esikoisen 32-vuotiaana ja nyt 35-vuotiaana odotan kolmatta. Olin mielestäni 32-vuotiaana parhaassa iässä itselleni saada lapsi. Olisin ollut 25:na niin paljon huonompi äiti.

Muuta haittaa siitä ei ole kuin se ettei ole paljoa aikaa odotella lasten välissä, me kun haluaisimme ison perheen.

Vierailija
12/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa, mutta nainen on liian vanha silloin, kun vaihdevuodet alkavat. Näin oli ennen vanhaan, ei silloin mitään ehkäisyjä ollut ja äidiksi tultiin kun tultiin.

Vierailija
13/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen 34 ja kesällä saamme juhannusvauvan. Mieheni on mua vuoden vanhempi.

Vierailija
14/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta haittaa siitä ei ole kuin se ettei ole paljoa aikaa odotella lasten välissä, me kun haluaisimme ison perheen.

on juurikin sellainen asia, jonka tajusin itse vasta hiljattain. Jos sattuisimme saamaan lapsen, niin mitään ehkäisyä emme ota käyttöön enää sen jälkeen, sillä haluaisimme useamman lapsen.

Ap

Vierailija
15/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidiksi.

Susottelen!

Alle 30-vuotiaiden lisääntyminen on :(

tv. veronmaksaja

Vierailija
16/38 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret vanhemmat elävät lähes tyystin yhteiskunna rahoilla. Ei hyvä! Jopa näin veronmaksajan näkökulmasta paskamaista.

Vierailija
17/38 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itsetunto liian heikko lapsen kasvattamiseen

Vierailija
18/38 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse 27 ja mies 28. oltu 9v yhdessä eikä vieläkään haluta lapsia.. mikä kiire? kaverini KAIKKI tekivät jo ja yrittävät nyt leikkiä onnellista perhettä.. vain 1 ystävä siinä onnistunut. Tänäpäivänä buumina on tehä lapsie, mennä naimisiin vain koska muutkin tekevät niin jotta kuulutaan johonkin ja ollaan jotain. Minä elän ensin itse jotta jaksan olla sitten vastuullinen ja hyvä äiti. joku hullu sai minun päähäni sen että 30 on jo aivan liian vanha..nyt ymmärrän mistä hänen kenkä puristi. ÄLKÄÄ OLKO NIINKUIN MUUT VAAN OLKAA OMIA ITSEJÄNNE UPEINE LUONTEINENNE

Vierailija
19/38 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koe olevani vanha äiti vaikka sain lapseni 40v. Sinun iässä vasta tapasin aviomieheni ja lasta alettiin harkitseman vasta 38v.

Vierailija
20/38 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin lapsia tulee niin niitä voi tehdä. En mä ymmärrä, mitä päässäsi oikein liikkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi