Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kauanko teillä meni että aloitte luontevasti kutsumaan itseänne äidiksi?

Vierailija
13.03.2012 |

Mulla meni varmaan melkein pari kk, sitä ennen se tuli aina jotenkin töksähtäen ja piti oikein miettiä ennenkuin sanoi sen. Yleensä sanat tulivat vai ulos tyylillä "mä tuun kohta" "mä annan sulle maitoa". Nykyään tulee jo sitten luontevasti "äiti tulee ihan kohta, äiti tuo maitoa.."

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks oo tyhmää puhua itestään kolmannessa persoonassa? Etkä sä oo mikään äiti, sä oot sä! Mä en aio alkaa ollenkaan tollaseen "Äiti nyt tässä kirjoittaa tietokoneella, äiti nussii isiä, äiti juo kahvit"-juttuun, täytyy olla jotenkin vajaa ihmisen jos vapaaehtoisesti tuollaista.

Itsekin ajattelin noin joskus, mutta sitten luin hiukan kehityspsykologiasta ja aloin pitää hyvänä tapana sitä, että käytetään yksikön kolmatta. Ei ihan pieni lapsi tajua, miksi "minä" on välillä äiti, välillä isä ja välillä joku muu. Sehän on ihan käsittämätöntä. Kyllä hän oppii käyttämään persoonamuotoja myöhemminkin, ei niitä tarvi heti synnärillä ottaa käyttöön.

Vierailija
22/22 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelee minua ja miestäni nimellä. Ei kyllä myöskään olla koskaan kielletty käyttämästä äitiä tai isää, mutta kun emme käytä niitä lapselle puhuessa itsestä emmekä toisistamme niin eivät varmaan niin helpolla tartu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän