Migreeniäkö?
Mulla on ollut migreenityylistä pääkipua joskus, muttei koskaan mitään näköhäiriöitä, valoarkuutta kylläkin. Tänään näin sahalaitaisia ympyröitä näkökentässä, olin jonkin aikaa silmät kiinni. Sitten näköhäiriö ikäänkuin siirtyi silmieni ohitse vähitellen. Pääkipua ei tullut, mutta sivulle pään takaosaan vihlaisee välillä tosi ilkeästi.
Kuulostaako tämä migreeniltä ja onko kukaan kokenut samaa?
Kommentit (7)
Itselläni myös tuollainen melkein särytön aurallinen migreeni.
Kummastuttaa, kun ei koskaan ole mulla ollut. Oksettanut kyllä on ja aivan kauheita särkyjä ollut.
Kovasti aina vihlaisee, mutta päänsärkyä ei ole tullut.
Jos on lievä kohtaus niin ei päätä välttämättä suoranaisesti särjekään. Voi olla vaan sellainen vihlova tunne, varsinkin kun heilauttaa päätä äkkinäisellä liikkeellä.
Mutta _kaikki_ kovat päänsäryt eivät ole migreeniä - olen huomannut, että tämä on monelle epäselvää. Jotkut repivät päänsäryt voivat johtua niskahartiaseudun jännityksistä ja voivat olla koviakin.
Itselläni on paljon säryttömiä migreenikohtauksia, joihin liittyy aistihäiriöitä. Yliherkistynyttä tuntoa toispuoleisesti, kuulohäiriöitä (yliherkistynyt kuulo), näköhäiriöitä (kaksoiskuvia ja valonvälkkeitä).
Kun kipu on mukana, olen todella kipeä. Olen säikähtyneenä soittanut ambuanssinkin ja pääni on kuvattu useamman kerran kunnolla.
Sairastan migreenityyppiä, johon ei saa käyttää migreenilääkkeitä ollenkaan. Aiovsuonet spasmaavat eli kramppaavat ahtaiksi. Kipulääkkeiksi onsallittu vain Panadol, Panacod ja Tramal, kaikki buranat ja muut ovat kielletylä listalla.
Mene ihmeessä lääkäriin hakemaan varmuus. Itse jo tiedän päänsärkytyyppini ja se on hyvässä tiedossa myös kotikaupunkini hoitolaitoksissa. En siis välttämättä saa aivohalvausta, vaikka näkö sekoaakin, mutta se on silti pidettävä mielessä. Käsittääkseni kuulun aika voimakkaaseen riskiryhmään aivohalvauksen suhteen. Olen opettanut myös lapseni avun soittamiseen, jos huonosti käy.
poistuu sillointällöin. Ei tule päänsärkyä. Mulla on ollu ihan sitten migreeniä viimiset 30v johon estolääkitys.
Nuo pallot viipyy ehkä 15 min, kun alkavat ja loppuvat. Aloittavat pieninä ja suurenevat kunnes katoavat näkökentästä.
tuntui pelottavalta ja kummalliselta, kun en ole sitä aiemmin kokenut. Kuulostaako tuo aiempi kuvailuni sahalaitaisista pallomuodoista normaaliin migreeniin kuuluvalta?
Itselläni myös tuollainen melkein särytön aurallinen migreeni.