2v sanoo : " isi....hakkaa....ei...saa"
Soitin illalla kotiin ja juttelin mieheni kanssa. Hän antoi puhelimen 2v tyttärellemme, ja kysyin mitä kuuluu. Tyttö vastasi: " isi...hakkaa......ei..saa" . Mitä tuosta pitäisi ajatella vai pitäisikö ajatella yhtään mitään?
Kommentit (9)
Mutta tottakai kuitenkin kannattaa seurata, ikinä ei voi olla liian varovainen!
Lapsilta tosiaan pääsee suusta aina mielenkiintoisina yhdistelminä kaikki kuullut sanat, joten en sinuna olisi ollenkaan huolissani. Tuskinpa lapsi sitä osaisi sanoa, jos tilanne oikeasti olisi se, että isi hakkaisi.
Itse tosin olisin varmasti tuossa tilanteessa sanonut miehelle leikkisästi että lopetas nyt se lapsen hakkaaminen... :-)
Jos luottaisit mieheesi ja tuntisit hänet, niin tietäisit kyllä onko juttu totta vai ei. Kyllä sinä tiedät itse, pitääkö epäillä jotain vaiko ei.
" Antti on surullinen." Äiti: " Miksi?" Lapsi: " Koska isi repii sen naamaa ja kaataa kahvia päälle." Myös: " Äiti lyö minua." jne. koskaan ei olla väkivaltaa käytetty.
Eikä ole ikinä lastaan lyönyt... ;)
Halusin nähdä, mitä te ajattelisitte tuossa tilanteessa. Ja hyvin osaa näköjään äiti-ihmiset ajatella, että ei ihan välttämättä ole totta kaikki mitä lapsi sanoo.
Tilanne meni oikeasti näin: Mies soitti minulle ja annoin puhelimen lapselle. Mies kyseli kuulumisia ja lapsi sanoi ärhäkkäästi " äiti...hakkaa...ei saa!" Ja mies nauroi toisessa päässä, että jaa, äitis hakkaa vai? Tyttö vastasi; " too!" Minä kikatin vieressä. Oikeasti oli tapahtunut niin, että lapsi oli hakannut hirveällä paukkeella leikkivasarallaan lastenhuoneessa vähän joka paikkaa. Kielsin hakkaamasta muuta kuin työkalupenkkiään, josta tyttö ilmeisesti hiukan suutahti, kun piti isille kannella ;)
Mutta...näin sitä huomaa, miten asiat ei aina ole sitä miltä näyttää ja KUULOSTAA. Ajatteles, jos joku tuntematon olisi kuullut lapseni suusta nuo sanat? Olisinko saanut sossun tätit kyselemään oven taakse? Ei kaikki ymmärrä lapsen höpötyksiä...
ap
ulkopuoliset kuuntelemassa 2-vuotiaan puheita ;)
11
unohti vaan mainita että nauloja seinään.