Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko "nöyristely" vaikuttaa siihen että kavereitani ei haluta olla?

Vierailija
12.03.2012 |

Olen miettinyt, kun olen toisille mukava, enkä puhu muista pahaa.

Kuitenkin mulla on huono itsetunto ja usein vähän sellainen nöyristelevä asenne (vaikka olen yrittänyt skarpata ettei se näy), haluaisin miellyttää kaikkia. Ja yritän toimia niin että kaikki pitäisi musta. Nöyristelevä asenne näkyy mm. puhetavassani itsestäni ja kertoessa ajatuksistani jne..

Voiko tässä olla syy, että monet tuttavuudet jää enemmän pintapuolisiksi ja oikein kukaan ei halua viettää mun kanssa sen enempää aikaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä vastausta. ihmettelen samaa,että miksi mulla ei ole ollut oikeastaan koskaan ystäviä. :(

Vierailija
2/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kyse on enemmän siitä, että useimpien ihmisten kanssa se kanssakäyminen jää hyvin pinnalliseksi joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen nöyristelijä kuin sinä enkä kovin suosittu. En toisaalta itsekään pidä ihmisistä, jotka ovat tylyä eivätkö yhtään nöyristelijöitä. :) Aika isoksi osaksi koen, että minun nöyristely on muiden huomioonottamista ja jotenkin odotan myös muiden olevan minua kohtaan yhtä kohteliaita. Elleivät he ole, niin en välttämättä välitä itsekään heidän seurastaan.

Vierailija
4/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nöyristelystä ja miellyttämisenhalusta saattaa tulla vähän sellainen olo, ettei ihminen ole ihan aito. Itse en ainakaan tykkää teennäisistä ihmisistä. Toisaalta arvostan todella paljon sitä, että kaikille on ystävällinen eikä toisista puhuta pahaa. Ole vaan reippaasti oma itsesi :) Kaikista ei voi kumminkaan pitää vaikka mikä olisi, tärkeintä että on sinut itsensä kanssa.

Vierailija
5/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tarkkaan tiedä mitä te tarkoitatte nöyristelyllä, mutta en minä ainakaan jaksaisi olla sellaisen ihmisen kanssa jonka itse ymmärrän nöyristelijäksi. Tulee itselle semmoinen olo että polkee toista, vaikka niin ei olisikaan. Pää pystyyn.

Vierailija
6/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nöyristely ei ole kyllä sama asia kuin kohteliaisuus.

Valitettavasti ainakin meidän pikkupaikkakunnalla on niin, että kaikki kohteliaat ihmiset ovat muka perseennuolijoita ja nöyristelijöitä. Jos sanot kiitos aina oikeissa kohdissa, niin olet kauhea nuoleskelija ja yrität olla mieliksi. :(

Vierailija
7/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä munkin korvaan aika negatiiviselta. Pieni nöyryys on aina hyvästä, mutta nöyristely ja kaikkien miellyttäminen on lähinnä ärsyttävää, ja antaa epäaidon kuvan ihmisestä (ainakin mulle).

Mä olen itse joskus vähän liian kiltti, kannatan kompromisseja, enkä ole aina suuna päänä vaatimassa asioita. En kuitenkaan mielistele ketään, jos kehun, tarkoitan sitä myös. En halua nöyristellä, koska mielestäni kaikki me tässä ollaan saman arvoisia, inhoan niitä jotka yrittää nostaa itsensä muiden yläpuolelle ja polkea alemmas.

Mutta niin, itse en siis ainakaan pidä sellaisista, joille on kauhean tärkeää, että kaikki tykkäävät :)

Vierailija
8/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä munkin korvaan aika negatiiviselta. Pieni nöyryys on aina hyvästä, mutta nöyristely ja kaikkien miellyttäminen on lähinnä ärsyttävää, ja antaa epäaidon kuvan ihmisestä (ainakin mulle).

Mä olen itse joskus vähän liian kiltti, kannatan kompromisseja, enkä ole aina suuna päänä vaatimassa asioita. En kuitenkaan mielistele ketään, jos kehun, tarkoitan sitä myös. En halua nöyristellä, koska mielestäni kaikki me tässä ollaan saman arvoisia, inhoan niitä jotka yrittää nostaa itsensä muiden yläpuolelle ja polkea alemmas.

Mutta niin, itse en siis ainakaan pidä sellaisista, joille on kauhean tärkeää, että kaikki tykkäävät :)

Et sittenkään vaikka itse olet täsmälleen sellainen, haluat että mahdollisimman moni pitää sinusta. Itsereflektointi on joskus ihan tarpeellinen väline, suosittelen..

Vierailija
9/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaat ihmiset ovat asia erikseen, mutta nöyristelevyys on ärsyttävää. Exälläni on esimerkiksi tapana kiittää kaikesta. Jos vaikka soitan ja kysyn että voinko ottaa lapset mukaani serkkujensa synttäreille, hän kiittää siitä! Hän myös pyytelee anteeksi ihan epäloogisia asioita.

Näiden seurauksena hän antaa itsestään ihan äärimmäisen lattiarätti kuvan, enkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä kuin ihan pakolliset. Itselle kun tulee sellainen olo, että pompotan ja dominoin häntä, vaikka kaikin puolin pyrin pitämään kanssakäymisemme tasavertaisena. Se on vaan mahdotonta, kun toinen nöyristelee itsensä sinne alemmalle tasolle aina.

Vierailija
10/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaistoo sellaisen liiallisen kiltteyden ja jostain syystä se ärsyttää. en tiedä miksi, mut siinä on jotain semmosta lähmästä. Ja tämän sanon siitä huolimatta, että olen itsekin joidenkin ihmisten suhteen sellainen. SIlloin aina välillä näen, miten naamat vääntyy sellaiseen vähän ärtyneeseen ilmeeseen. Joskus taas kun olen sellaisen ylikiltin seurassa mulle tulee sellainen olo, että tekisi tökkästä se ihminen eloon. EI mitään järkee. Mutta ehkä sun kannattaa vähän ottaa etäisyyttä ylikilttiin rooliin. Kokeile, kyllä kiltiksi pystyy muuttuu takas jos ei toimi.

Vierailija
11/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee nöyristelevistä ihmisistä jotenkin vaivaantunut olo, siksi en heidän kanssaan välitä viettää aikaa.

Jos ihminen ei uskalla/kehtaa sanoa ikinä mitään poikkipuin niin eihän keskustelustakaan tule mitään, kun toinen vaan myötäilee. Vähän selkärankaa kehiin, tai sitten yritätte olla rennomman oloisia, niin se nöyristelevyyskin muuttuu enemmän sellaiseksi laid back-asenteeksi.

Vierailija
12/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vasta kävin oikein miettimään itseäni. Olen joka paikassa ylenpalttisesti pyytämässä anteeksi ja vääntelemässä käsiäni ja "piristämässä" ja ymmärtämässä kaikkia. Voin vaan kuvitellä, miten falskilta se vaikuttaa. Mtta mitä sit voi tehdä? Jotkut ihmiset vaan on syntymästä saakka sellaisen vahvan oloisia. Ei sellaista epämääräistä vaikutelmaa, joka vaan jotenkin huokuu niistä, voi mitenkään oppia jos sitä ei ole luonnostaan.

Vierailija
13/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja matelu tekee kanssaihmistenolon kiusalliseksi. Heille jää vastuu siitä, että joudu liian kiusallisiin tilanteisiin, heille jää kauhean suuri vastuu "hyvinvoinnistasi". Jokainne heidän sanansa ja tekonsa aiheuttaa sinussa suuria reaktioita.

En oikein osaa selittää tätäsinulle, mutta tästä oli puhetta ryhmäterapiassa, jossa kävin. Meistä moni oli (itselleen) vaativa persoona ja jollakintavalla riippuvainen ja takertuvainen. Vasta siellä omat silmäni aukesivat siitä, että liiallinen "kitteys" ei olekaan muille mukavaa ja miellyttävää, vaan kuluttavaa ja ahdistavaa.

On kaikille kivepaa, kun uskallat olla omaamieltäsi, myös eri mieltä kuin muut.

Vierailija
14/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muitten asioille? Ehkä sä jäät siksi muilta huomaamatta, ne ei tutustu suhun, eivät tiedä millainen sä todella olet.

Suutupa joskus kun on aihetta, niin reaktiot voivat olla jopa positiivisia, ilahtuneita: "Ai säkin osaat suuttua?" Eli säkin oot olemassa.

Vierailija
15/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sittenkään vaikka itse olet täsmälleen sellainen, haluat että mahdollisimman moni pitää sinusta. Itsereflektointi on joskus ihan tarpeellinen väline, suosittelen..

mä kyllä ole nöyristelijä, vaikka osaankin tehdä kompromisseja asioissa, jotka eivät ole mulle kovin tärkeitä, eikä mulle tosiaankaan ole tärkeää, pidetäänkö musta (ja monet eivät pidäkään) tai ainakaan en ala sen takia madella ja mielistellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi