Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hitto mikä tilanne meidän perheessä..

Vierailija
12.03.2012 |

..Joopa joo eli mulla on vähintäänkin omituinen suku/perhe. Tarkoitan siis vanhempiani ja sisaruksiani.

Tilanne on se että meitä on siis kolme lasta, joista minä olen vanhin ja kaksi veljeäni ovat nuorempia (toinen 2 vuotta, toinen 8 vuotta). Minä ja tuo 2 vuotta nuorempi veljeni ollaan aina oltu hieman toissijaisia lapsia ja tuo nuorin veljemme on ollut puolijumala. Minä ja 2 vuotta nuorempi veljemme olemme molemmat kouluttautuneet ja hyvissä asemissa työelämässä, olemme naimisissa ja minulla on lapsi + veljelleni syntyy kohta esikoinen.

Nuorin veljemme ei koskaan opiskellut mitään. Asuu vanhempieni omistamassa asunnossa ilmaiseksi, ajaa isän ostamalla autolla (ilmaiseksi, vanhemmat maksaa vakuutukset yms). Veljeni ei käy töissä. Hänellä on oikeasti eräs sairaus joka kyllä karsisi esim. kaiken fyysisen työn mutta hän ei todellakaan ole niin sairas etteikö voisi esim. opiskella tai tehdä edes jotain työtä.. Mutta veljeni ehkä hiukan hydöyntää tuota vammaaansa ja on siis tekemättä yhtään mitään.. Saa rahaa vanhemmiltani joilla elelee.

Veljestäni ei saa äidilleni sanoa _mitään _ negatiivista/ kritisoida mitenkään. Äitini suhtautuu veljeeni kuin messiaaseen, hän ihan pokkana väittää että nuorimman veljeni seura "parantaa" käytöshäiriöisiä, sillä veljeni on niin rauhallinen, ystävällinen ja mukava. Ihan pimeetä, äidiltä on siis arvostelukyky täysin kadonnut veljeni suhteen.

No, vaikka nuorin veljeni onkin leppoisa ja mukava, hän osaa tietysti olla myös täysi kusipää. Nyt on käynyt niin että toisen veljeni vaimo oli täysin aiheesta hermostunut nuorimmalle veljelle ja tästäkös äitini oli saanut slaagin, haukkunut toisen veljeni ja hänen vaimonsta "täysiksi paskoiksi" jne, ja nyt siis tilanne on se että äidillä ja tällä veljeni vaimolla on välit poikki. Veljeni vaimo on ulkomaalainen, ja kulttuurista jossa toisia ihmisiä ei todellakaan nimitellä tms. On siis hyvin loukkaantunut äitini käytöksestä.

Tilanne on se että heidän vauvansa syntyy kohta, ja äitini ei aio mennä katsomaan lasta/ olla tekemisissä. Miten saisin äitini tajuamaan että nyt jos koskaan kannattaa oikeasti nöyrtyä ja yrittää korjata välit poikaansa ja tämän vaimoon. Äitini on voimakastahtoisin ihminen jonka tiedän, eikä IKINÄ pyydä anteeksi tai myönnä virheitään.

Tuntuu että äitini toimii nyt korostetun rakastavasti omaa lastani kohtaan ja oli ilmoittanut tuolle veljelleni jolle syntyy siis esikoinen kohta, että isäni ja hän aikovat lähteä mökille viikon päästä ja ottaa lapsemme mukaan. He EIVÄT aio käydä Helsingissä koko kesänä (eli, lähtevät juuri kun veljeni lapsen pitäisi syntyä eivätkä aio tulla katsomaan lasta tms). Minulle ei ole puhuttu mitään aikeista, että lapsemme viettäisi koko kesän ja kevään mökillä vanhempieni kanssa :D Eli ei tod. ole lähdössä.

Onko toivotonta yrittää saada jääräpäinen äiti heltymään?

Kiitos jos jaksoitte lukea.. Tämä on PIENTÄ perheessäni, meillä on draamaa ja tapahtumia ihan riesaksi asti.. :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitäisin huolen, että omat välit pysyy hyvänä varsinkin tuohon vanhempaan veljeen ja hänen vaimoon.

Äitisi on mitä on, ja sinun ei tarvi etkä myöskään voi häntä muuttaa. Mutta ei sinun tarvi myöskään kuunnella, jos hän haukkuu veljesi vaimoa. Sen voit kieltää tai alat vaan puhuun päälle tai jotain.

Vierailija
2/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne ei kyllä ole noin paha ja erilainen. kyllä vituttaa aina välillä, kun veli on "syönyt" perintöä vuositolkulla. mutta hän on luvannut hoitaa vanhempamme hautaan asti, kun asuu samalla paikkakunnalla. tämä on niin suuri "uhraus", ettemme me ulkomailla asuvat tyttäret jaksa asioista huomautella tai tapella. hyvä näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatikka, että saisit hänet muuttumaan, pahoittelen.

Oletko kokeillyt käyttää hyväksi tässä tilanteessa sitä nuorinta veljeäsi, voisiko hänelle puhua, sillä jos hän asiasta sanoisi äidilleen, voisi jopa kuunnella...

Mutta joo, keinot ovat vähäiset, ja jos ei toimi, niin unohtakaa ja eläkää omaa elämäänne.

Vierailija
4/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitäisin huolen, että omat välit pysyy hyvänä varsinkin tuohon vanhempaan veljeen ja hänen vaimoon. Äitisi on mitä on, ja sinun ei tarvi etkä myöskään voi häntä muuttaa. Mutta ei sinun tarvi myöskään kuunnella, jos hän haukkuu veljesi vaimoa. Sen voit kieltää tai alat vaan puhuun päälle tai jotain.

että äitini KIELTÄÄ että olisi riitaantunut veljeni vaimon kanssa. Kuulemma HÄNELLÄ ei ole mitään riitaa kenenkään kanssa..

Äiti on myös sitä mieltä että minä ja tuo 2 vuotta nuorempi veljeni olemme luusereita mutta tuo nuorin messias-veljeni on elämässään kaikessa onnistunut ja täydellinen..

Oikeesti kiehuttaa nyt tämä tilanne.

AP

Vierailija
5/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mö en ainakaan sun sijassa tekisi yhtään mitään vaan jatkaisin elämääni pitäen yhteyttä tähän 2 vuotta nuorempaan veljeen. Ehkä jopa korostetusti kertoisin äidilleni mitä kaikkea olette veljesi kanssa yhdessä tehnyt (vaikka ette mitään olisi tehnytkään) ja kehuisin kuinka ihana lapsi heille on syntynyt (sitten kun syntyy)ja kuinka käytte paljon hetiä katsomassa ja hoitamassa vauvaa (vaikkette sitä tekisikään) yms. Yrittäisin olla ihan kuin en välittäisi että äitisi ja veljesi vaimon välit olisivat menneet poikki. Tämä saattaisi ärsyttää äitiäsi vielä enemmän ja ehkä jossain vaiheessa tajuaa että hän ja nuorin veljesi eivät ole maailman napa. En ehkä osaa kunnolla selittää mitä tarkoitan....Mutta missään nimessä en antaisi äidille sellaista huomiota mitä hän kaikella hakee enkä missään nimessä voivottelisi tai yrittäisi saada häntä heltymään.

Vierailija
6/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia toivoin apuja 2:lta sisarukseltani ja he pilkkasivat minua kahjoksi, eihän äiti tuollaisia puhuisi, kun kerroin uusimmat loukkaukset äidin taholta.

Pari v siten äitini sitten iski kyntensä sisarukseeni, joka tuli mulle mankumaan, että auta ny vähän, äiti on kauhee, sano sille jotain. Totesin vain tylysti, että saat empatiani, mutta hoida itte soppas, en saanut apuja kun vuosia pyysin, en tosiaan sotkeudu siihen soppaan. Sain katkeria kommentteja.

Itse olisin toivonut ja suosittelen sinullekin, että tän veljes kanssa liittoudut. Ei mitään aktiivista rähjäämistä, mutta sanotte yhdessä äidille suoraan, että kaikkia kohdellaan samoin, tai sitten ei ketään. Teidän ne rajat on laitettava. Pahin mitä voisit veljellesi tehdä, on jättää hänet tähän soppaan yksin. Sun on valittava puolesi.

Vierailija
7/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinuna mä pitäisin sen veljen vaimon puolia. Eli kun ja jos äitis morkkaa häntä, niin puolustat AINA häntä ja menet hänen puolelle. Ja jos muut sukulaiset ovat kuulleet äitisi jutut ja puhuvat niistä sulle, niin oikaiset asiat ja kerrot miten ne todellisuudessa ovat.

Vierailija
8/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoit, äitisi on jääräpää, eikä ikinä pyytele anteeksi. Sitä lienee siis turha odottaa nytkään. Nuorimman veljesi vamma lienee aiheuttanut sen, että äitisi käyttäytyy leijonaemon tavoin, eikä pysty arvioimaan nuorimman veljen käytöstä ihan järkevästi.

Sinulla ja perheelläsi on tietenkin se ikävä tilanne olla kaiken tämän välissä. Suosittelsin olemaan pahemmin puuttumatta. Voisiko vanhemman veljesi vaimo tulla hivenen vastaan? Kaiketi järkevintä tilanteessasi on yrittää olla valitsematta kummemmin puolia ja yrittää pitää välit hyvinä kaikkiin osapuoliin. Tämä tietenkin vaatii aika paljon...

Vierailija
9/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

että äitini KIELTÄÄ että olisi riitaantunut veljeni vaimon kanssa. Kuulemma HÄNELLÄ ei ole mitään riitaa kenenkään kanssa..

[/quote]

äitisi ei mielestään ole riidoissa kenenkään kanssa. Mutta välit on poikki, sellaista sattuu.

Vierailija
10/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa missä kulttuurissa ei muka muita nimitellä?Ei sellaista olekaan,ainakaan suomessa ei ole sellaisen kulttuurin edustajaa.

Vierailija
11/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä riitauduin vanhempani kanssa, samantyylisestä syystä, niin olin äärettömän onnellinen että minun sisarukseni tukivat minua. Tue sinäkin nyt veljeäsi, koska hän ei ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
12/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaantulemista. Tuollaiset ihmiset, kuten ap:n äiti ovat hirmuvaltiaita, jotka saavat tehdä ihan mitä haluavat ja sanoa mitä tahansa, eivätkä koskaan ole tehneet mitään väärää. Jos sellaisen sallii ja laittaa vielä "syyttömät" anteeksipyytelemään, niin se ei lopu koskaan ja todennäköisesti vain pahenee mitä vanhemmaksi tulee.

Vierailija
13/13 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni assia ei sinänsä niin suoraan koske, mutta mieheni ja hänen sisarensa ovat aina olleet huonossa asemassa heidän nuorinpaan siskoonsa verrattuna.

Tämä sisar on aina saanut todella kaiken, ei tarvinnut käydä töissä, tehdä kotihommia nuorena, nostaa opintolainaa jne. kaksi vanhinta ovat jo lapsesta asti joutuneet ansaitsemaan itse jopa polkupyöränsä kotitöillään, mutta tämä nuorin vaan pyytää- ja varmasti on sen saanut.

Kohtelu on tuollaista hänelle vielä nykyäänkin, kun hän on kolmekymppinen-äitinsä maksaa elämisen samalla kun hän itse makailee kotona päivääkään ansiotyötä tehneenä. Kyllähän tuossa katkeruus nostaa päätään väkisinkin. Anoppi on eläkeikäinen reumaatikko, mutta ei voi jäädä eläkkeelle, koska on korviaan myöten veloissa, joita on tyttärensä puolesta ottanut kaikkiaan kymmeniä tuhansia. EMME VAAN YMMÄRRÄ MIHIN ANOPIN SSUHTEELLISUUDENTAJU VAIN KATOAA TÄMÄN LAPSEN KOHDALLA.

kaikkea on kokeiltu: sukulaisten painostusta, järkipuhetta, kerroimme jopa anopille kerran tämän loisen juttuja kun hän lällätteli helposta elämästään kun anopin hyväksikäytöstä moitimme. Hänen kommenttinsa oli vain, että olisitte itsekin pyytäneet, ja "sehän on tyhmä joka maksaa, ei joka pyytää". Tämänkin kuultuaan anoppi ei tyttärelleen selkäänsä kääntänyt.

Joten olkoon. Luotamme siihen että on olemassa jokin karma lopulta, jossa elämän teot tasapainotetaan. Anopin kohdalta sanoisin vaan että harmi, että typerä pitää olla.

Hyvä vinkki sinulle on, että tee elämäsi niin riippumattomaksi näistä harmia aiheuttavista ihmisistä, että mikään heidän temppunsa ei heilauta sinua.Valitettavasti käytännössä meillä paskan niskaan sataminen loppui vasta kun välit jäädytettiin kokonaan. Kun ei tiedä mitään, ei voi mieltään pahoittaa. Mitään kun emme niille voisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän