Huh, pian on elloksen velkavankeus takana!
Aikamoinen kokuttaja oli elloksen tili. Helppo ostaa vaatteita ja maksella itselle sopivissa erissä. Yhtäkkiä huomasin, että joka kuukausi tuli elloksen lasku postiluukusta alas, enkä enää oikeastaan tiennyt mitä maksan. Sitten havahduin ja loppui -50% tarjousten "hyödyntäminen", laskin nimittäin paljonko olin maksellut pelkästään korkoa, osan sellaisista vaatteista jotka olivat jo aikapäivää sitten menneet roskiin.
Pari vuotta tätä sirkusta on nyt pyöritetty, ensikuussa lähtee maksuun viimeinen erä! Olen todella ylpeä itsestäni!
Tästä lähtien ostan vaatteet kaupasta ja silloin kun niitä on varaa ostaa. :)
Kommentit (19)
ei ole mitään mitä huolisin edes ilmaiseksi!
Ellos (ja toki moni vastaavaa muu) tuntuu olevan usean luottotietojen menetyksen alku ja juuri.
Toisekseen, ne vaatteet on kyllä aivan ala-arvoisia laadultaan.
että ne ovat "halpoja" ja sieltä löytyy vähän isompiakin kokoja. Halpa-halli laatuista kamaahan tuo on. Nostivat myös luottorajaani 800€, koskaan minulla tosin ei ole ollut tilillä velkaa "kuin" maksimissaan 200€.
Aluksi ostinkin aina vain niin, että maksoin heti koko laskun pois, jostain syystä se sitten lipsui siihen, että selailin sivuja aina kun tuli sähköpostiin ilmoitus "puoleen hintaan kallein tuote".
Ap
Onhan Elloksella merkkituotteita ym. laadukastakin.
Siinä olen kyllä ihan samaa mieltä, että luotolla ei sieltä kannata ostaa eli kannattaa maksaa heti koko saldo pois. Varmasti tulee kuitenkin loppujen lopuksi kalliimmaksi ostaa vaatteet normihinnalla kaupoista mutta jos se on taloudenpitosi kannalta parempi niin toki se on ok.
Turhaa ei kannata ostaa - postimyynnistä eikä kaupasta.
Miehen ex-vaimo on samanlainen ja vielä holtittomampi, ja kiitos hänen mieheni maksaa vieläkin kuukausieriä mm. Ellokselle.
lähinnä silloin, kun on paha kiire eikä ehdi kauppoja laukkaamaan. Syksyllä ostin koulujen alkaessa alesta lastenvaatetta, kun en ehtinyt muuten ja nyt tammikuussa tilasin tytöille sängynpeitot ja pojalle pussilakanan, kun sattui olemaan just se, mitä olin etsinyt.
Vaatteita ei kyllä kuuna päivänä kannata velaksi ostaa, lasken aina tarkkaan paljonko tekee ja mietin että mikä on oikea tarve. Ja laskun maksan heti, kun tulee.
Osa vaatteista on kestäviä ja hyvälaatuisia, osa taas todella huonoa kangasta.
Huomattavasti edullisemmaksi tulee ostaa kaupasta. Esimerkkinä: 40€:n housut puoleen hintaan. Minimi ostovaatimus 25€. Eli pitää keksiä jotain muuta ostettavaa. No tossa on kiva tunika 12€. Nyt summa on jo 32€, siihen vielä postituskulut, (olikohan 5€) ja laskutuslisä tais olla pari euroa ja lopputulos on se, että maksan kuitenkin sen 40€ niistä housuista (kaupan päällisenä tunika joka menettää muotonsa tai reikääntyy muutaman pesun jälkeen tms.)
Ja Halpa-Hallista tosiaan saa yhtä "laadukkaat" housut jopa ehkä vähän halvemmalla.
Tokihan elloksella on niitä merkkivaatteita, mutta niihin ei minulla ole varaa, edes puoleenhintaan :)
Ap
P.s. Juuri tipahti postiluukusta elloksen mainos jossa luvattiin taas jotain alennusta :D
ellokselta niiden omia vaatteita. Ainoastaan espritiä on tullut viimeks vuosi sitten tullut.
Se on salakavalaa tuo tilaaminen. Kokoajan tulee uusia vaatteita joita on "pakko" saada. Itse en ole koskaan halunut sitä tiliä. Pyydän aina laskun.
Miehen ex-vaimo on samanlainen ja vielä holtittomampi, ja kiitos hänen mieheni maksaa vieläkin kuukausieriä mm. Ellokselle.
minulla ei tosin ollut talous tähän kaatumassa, ei luottotiedot menossa tai muutakaan. Olen vaan maksellut ylihintaista korkoa turhan takia parisen vuotta ja nyt olen vihdoin irtautumassa tuosta typerästä laitoksesta :D
minulla ei tosin ollut talous tähän kaatumassa, ei luottotiedot menossa tai muutakaan. Olen vaan maksellut ylihintaista korkoa turhan takia parisen vuotta ja nyt olen vihdoin irtautumassa tuosta typerästä laitoksesta :D
mutta vaatii se 500e kuussa johonkin helvetin vaatelaskuihin vähän järjestelyjä kuitenkin.
Löytyy ihan kivan näköisiä puolijoukkuetelttoja ja kotona on mukavampi läskillä vaatteensa sovittaa mitä kauppojen ahtaissa sovituskopeissa, eikä kaupoista edes löydy tarpeeksi isoja kokoja.
Lastenvaatteiden laatu on elloksella ihan surkeaa, en osta.
minulla ei tosin ollut talous tähän kaatumassa, ei luottotiedot menossa tai muutakaan. Olen vaan maksellut ylihintaista korkoa turhan takia parisen vuotta ja nyt olen vihdoin irtautumassa tuosta typerästä laitoksesta :Dmutta vaatii se 500e kuussa johonkin helvetin vaatelaskuihin vähän järjestelyjä kuitenkin.
toiset ale-koodeista käy niidenkin ostoon.
Löytyy ihan kivan näköisiä puolijoukkuetelttoja ja kotona on mukavampi läskillä vaatteensa sovittaa mitä kauppojen ahtaissa sovituskopeissa, eikä kaupoista edes löydy tarpeeksi isoja kokoja. Lastenvaatteiden laatu on elloksella ihan surkeaa, en osta.
jos käteistä ei ole jotakin hankkia niin miksi tekisin VELKAA sen saadakseni??? Tulot kun eivät ykskaks nouse. Eipä tule haalittua nurkkiin mitään turhaa. Saman mallin ovat lapsetkin oppineet. Ei tarvi teinien kanssa tapella muotivaatteista tm. Kirppariltakin löytää hyviä merkkivaatteita. Ainoa mihin panostetaan eli hankitaan uutena ja kunnollista, on tekniikka (tietokoneet ym). Mutta niitäkään ei velaksi ostella vaan säästetään ensin. Lapsilla on myös vain prepaid-liittymät.
Nettikaupasta saa tilattua kyllä verkkomaksullakin niin ei tule tilattua enempää kuin mihin on varaa.
Minä myös sorruin näihin alennuksiin ja halpoihin kuukausieriin ja tilasin melkein parilla sadalla vaatetta. Ajattelin maksaa parikymppiä kuukaudessa.
Nyt sitten jälki"viisaana" tajusin kamalat korot ja kuinka kalliiksi hankintani todella tulivat. Ihan ok laatuista tavaraa tilasin, mutta kalliiksi se loppujen lopuksi tulee. En enää osta jos ei ole rahaa maksaa heti pois.
Tyhmeliini
kun olimme yhden tuloilla. Olin hoitovapaalla ja rahat oli tiukilla kun maksoimme talolainaa samaan aikaan.
Edullisia lasten vaatteita ja monesti vielä puoleen hintaan. Saatoin saada kolmelle lapselle ison kasan vaatteita 50 eurolla.
Tili oli, mutta totta kai maksoin sen aina heti pois. On omaa tyhmyyttä jättää laskut maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen kokuttaja oli elloksen tili. Helppo ostaa vaatteita ja maksella itselle sopivissa erissä. Yhtäkkiä huomasin, että joka kuukausi tuli elloksen lasku postiluukusta alas, enkä enää oikeastaan tiennyt mitä maksan.
Hallitsematon ostaminen - tapahtui se Internetissä tai vähittäiskaupassa - kertoo suurista elämänhallinnan ongelmista. Jos ihminen velkaantuu täysin turhan ostamisen ja kuluttamisen takia, on se täysin oma vika.
Ostoaddikti on koukussa ostamiseen. Hän ostelee vaatteita, kenkiä, laukkuja, meikkejä, kodintavaraa, harrastusvälineitä, elektroniikkaa ja kaikkea mahdollista tarvitsematta näistä mitään. Kun tilanne on karannut jo täysin käsistä, heittäydytään avuttomaksi. Kun perintätoimistot, haastemies ja ulosottomies ottavat yhteyttä, huudetaan yhteiskuntaa apuun.
Hienoa että olet saanut tilanteen hallintaan. Mulle tuli juuri Ellokselta ilmoitus että ovat nostaneet tilini luottorajaa... no ei kiitos, soitin ja kielsin nostamasta. Tili on olemassa, mutta aina jos jotain sieltä tilaan niin maksan sen saman tien poiskin.