Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäsi suunnanmuutos

Vierailija
12.03.2012 |

Oletko tehnyt isoja suunnanmuutoksia elämässäsi? Minkälaisia ja onko ne auttaneet?

Vuosi sitten olin jotenkin ihan hakoteillä, oli AMK-koulutus ja vakituinen työpaikka, mutta homma ei tuntunut omalta. Päätin lähteä opiskelemaan täysin uutta alaa. Mistään muualta kuin omalta mieheltäni en kannustusta saanut. Kaikki vaan kauhistelivat, että pienet lapset teillä ja asuntolainaa jne. Oli vaan pakko repäistä, muuten olisi pää hajonnut. Oikeasti. En olisi pystynyt tekemään sitä työtä seuraavat 30 vuotta. Onko kolmekymppinen ammatinvaihtaja jotenkin vanha? No meni siihen samaan muutokseen myös se, että lopetin tupakanpolton ja aloitin liikunnan (en painon vaan kunnon vuoksi) ja kipeää teki ensimmäiset puoli vuotta. Onneksi otin itseäni niskasta kiinni, mutta ihmettelen muiden ihmisten reaktioita tosiaan siihen, että jos joku päättää muuttua, niin onko se toisilta pois? Miksi ei voi tulla positiivista palautetta. Edelleen kysellään esim lähdetkö tupakalle. Vieläkin saan tehdä töitä, että vastaan en. Tuottaako se mielihyvää sitten, kun joku epäonnistuu yrityksissään?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta avioliitoa takana ja kolme lasta. Mies jäi kiinni suhteesta toiseen. En selvitellyt asiaa hirveesti ulkopuolisille, miksi olisin ja sen takia moni piti tai pitää mua eron syynä.

Monille juoruajille just noi toisten epäonnistumiset on niitä parhaimpia puheenaiheita. Oon tyytyväinen valintaani vaikka se vaatikin paljon. Kerran täällävaan eletään ni tehköön jokainen siitä omasta elämästään onnellista tai edes siedettävämpää.

Muita vaan harmittaa varsinkin niitä viiskymppisiä työhönsä/mieheensä kyllästyneitä ku ei tehny muutosta aikoinansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla