Kyllä olis ankeaa, jos joutuisin asumaam Suomessa pysyvästi
No onneksi saan asua suurimman osan vuodesta ulkomailla työni puolesta. Kävin viime kuussa 3 viikkoa Suomessa ja meinasin kuolla tylsyyteen. Kaduilta puuttuu elämä ja ihmiset pakkautuneet kerrostaloihinsa ja ne vähäiset palvelut mitä maasta löytyy ovat prisma, cittari ja lidl. Illalla ei oikeen mikään ole auki abc huoltoasemia lukuunottamatta. R-kioskitkin kiinni jo 9 jälkeen. Voi ankeuden ankeus millaisissa olosuhteissa "maailman onnellisin" kansa elääkin. Onneksi nyt oon pois sieltä.
Kommentit (50)
Niin olisi meille suomalaisillekin, hyvä että pysyt poissa suurimman osan ajasta.
Miksi muuten teet samaa aloitusta, etkö keksi uusia?
Trollol. Eli sulla on ankeaa ja yksinäistä= Suomi on paska maa. Tuo on senlaatuinen asennevamma että helppoa ei tule elämä olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin olisi meille suomalaisillekin, hyvä että pysyt poissa suurimman osan ajasta.
Miksi muuten teet samaa aloitusta, etkö keksi uusia?
Joo olet oikeassa. Viihdyn hyvin täällä auringon alla enkä siellä kaamoksessa pilviverhojen alla.
Vierailija kirjoitti:
Trollol. Eli sulla on ankeaa ja yksinäistä= Suomi on paska maa. Tuo on senlaatuinen asennevamma että helppoa ei tule elämä olemaan.
Ei suinkaan oo ankeaa täällä toisin kuin siellä kylmässä ankeassa loskassa.
Varmasti hyvin moni suomalainen viihtyisi mieluiten auringon alla. Minäkin menisin jos olisi mahdollisuus. Asuinkin siellä muutaman vuoden ja palaan heti kun saan taas työt sille mallille että voin taas lähteä.
Asun ulkomailla ja käyttämäni palvelut ovat Lidl ja Tesco. Iltaisin en nykyään käy missään.
Itse muutin takaisin Suomeen pari vuotta sitten oltuani 9 vuotta ulkomailla.
Täällä on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin takaisin Suomeen pari vuotta sitten oltuani 9 vuotta ulkomailla.
Täällä on hyvä.
Mistä muutit ja miksi?
Ei minulla ole ankeaa ja tylsää. Onkohan ongelma sittenkin sinussa eikä maassa.
Uskon meidän jotenkin pärjäävän ilman sinua, poissaolosi ei ainakaan huononna maata eikä ilmapiiriä. Onpahan yksi ruikuttaja vähemmän pilaamassa muiden elämää.
Asun ulkomailla ja nautin runsaasta palvelujen tarjonnasta, myös 24h, ja edullisesta ruoasta ja hyvistä ilmoista.
Kuulostaapa tosi tylsältä. Millaisia virikkeitä oma asuinpaikkasi sitten kantaa eteesi?
Minä asun paikkakunnalla koska on paljonkin tekemistä. Perheellisenä tykkään kyllä useimpina iltoina lukittautua kerrostaloon, mutta onhan minulla tokibharrastukset ja kaveripiiri.
Luulen että ihminen kantaa tylsyyttä mukanaan. En usko että tylsistyisin vaikka asuisin Suomen syrjäisimmässä kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole ankeaa ja tylsää. Onkohan ongelma sittenkin sinussa eikä maassa.
Uskon meidän jotenkin pärjäävän ilman sinua, poissaolosi ei ainakaan huononna maata eikä ilmapiiriä. Onpahan yksi ruikuttaja vähemmän pilaamassa muiden elämää.
Olen ihan merkittävä aivovuoto Suomelle.
Suomessa asuminen vaatii sisua ja sitä ei kaikilla ole.
Onneksi pääsee Yhdysvaltoihin Finnairin lennolla.
No oletko taas täällä, vai ylpeästi ulkomailta eksyit tänne avlle?
Eihän siitä mihinkään pääse, että Suomessa jopa Helsingin katukuva vaatisi piristysruisketta. Kovin karseat pn näkymät varsinkin talvikuukausina. Monet paikat myös kesällä sulkeutuvat liian aikaisin
Eikö nykyisen maan keskustelupalstat miellytä vai miksi tänne tulet narisemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan oo ankeaa täällä toisin kuin siellä kylmässä ankeassa loskassa.
Heh, miksihän sitten käytät aikaasi valittamiseen Suomen oloista? Todella vaikea uskoa että asuisit ulkomailla, saatika sitten että olisit elämääsi tyytyväinen. Sitä auringonpaistetta silti päivääsi (paistaa se aurinko risukasaankin sanovat)
Kanada