Tekisi mieli yrittää vauvaa... Millaisessa elämäntilanteessa
olette saaneet esikoisenne? Minulla on AMK-tutkinto. Valmistumisestani asti olen tehnyt töitä (n. pari vuotta), pätkätöitä. En ole löytänyt vakipaikkaa, eikä täältä missä asun tod.näk. sitä hevillä löydy. Mieheni valmistuu yliopistosta alkuvuoden tietämissä, saanee sitten töitä. Ainakin opiskeluaikana niitä on riittänyt. Pärjätään näin ihan mukavasti, mutta ylimääräistä ei ole eikä säästöjäkään vielä kertynyt. Ei ole omaa asuntoa.
Jotenkin arveluttaa, että pitäisikö sitä olla vakituiset työpaikat ja oma asunto, ennenkuin rupeaa lasta hankkimaan... Olisi myös ihanaa päästä kunnolla matkustelemaan, mutta voisi kai sitä lapsenkin kanssa??
Siksi minua kiinnostaisikin, että millainen elämäntilanne teillä on ollut, kun olette hankkineet lapsen? Miten olette pärjänneet?
Kommentit (2)
Raskauden aikana tein opinnot lopputyötä vaille valmiiksi, nyt työstän sen pois alta, jonka jälkeen aloitamme toisen lapsen yrittämisen. Mies on töissä ja valmistunut. Asumme vuokralla ja säästämme omaa kämppää varten. Hyvin pärjätään, vaikkei liikaa rahaa ole humplattavaksi. Mä tulen olemaan kotona, kunnes toinen lapsi on kolmivuotias, ja sitten katson omaa uraa.
opiskella. Sitten syntyi toinen lapsi ja mies jäi työttömäksi. Silloin oli vaikeaa. Tilanne helpotti, kun mies sai taas töitä. Nyt meillä on kolme lasta. Mies on töissä. Mulla opiskelut kesken. Asumme edelleen samassa omistusasunnossa ja maksamme lainaa pankille. Nyt menee taloudellisesti ihan riittävän hyvin. Ei ole ylimääräistä, mutta ei myöskään huolta huomisesta.