Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi pitäisi antaa lapsi yökylään?

Vierailija
11.03.2012 |

meillä tyttö kohta 2-vuotias ja syntymästä asti häntä on kärtetty yökylään... tai siis anoppi on. Tänään sanoi että me ollaan nyt papan kanssa päätetty että me halutaan tyttö meille yökylään. Ja joka kerta sanoo tästä yökyläilystä... Pää räjähtää!!!

En halua antaa lastani sinne yöksi muutaman "pikkuseikan" vuoksi (enkä ala niitä tässä ruotia). En luota tarpeeksi.

Alkaa ahdistaa jo valmiiksi. Miten sitten ahdistaa ja vaivaa kun lapsi siellä olisi..

Lapsen pitäisi saada kuulemma lomaa kotoa. Aha, 2-vuotiasko tarvitsee lomaa äidin ja isin luota?

(Ja kyllä, kyllä minuakin surettaisi jos lapsella ei olisi isovanhempia lainkaan ja olen onnellinen kun he haluavat olla lapseni kanssa.)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole ykasikään lapsista yökyläillyt isovanhemmilla ja vanhin on jo 12v. eikä tule yökyläilemäänkään.

Vierailija
2/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa sille anopille että voit tuoda lasta hoitoon vaikka ihan päiväsaikaan muutamaksi tunniksi jos sulla vaikka joku meno tai haluat vaikka siivota "rauhassa" mutta ei munkaan mielestä toi nyt oo kovin perusteltua että 2-vuotiasta pitäis viedä yökylään.

Mun vanhemmat ottaa usein mun sisarusten lapsia yökylään mut omiani (2,5 v ja 10kk) en oo vielä vienyt koska koen että meille riittää ihan se että voidaan kyläillä päivällä siellä ja samalla leikkiä jos siellä sattuu serkkujakin olla paikalla. Ehkä sitten kun lapset on isompia ja haluavat mennä serkkujen kanssa sinne samaan aikaan yökylään mutta ehkä tyyliin 5v, jopa vasta ala-asteella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko sitten saanut kuulla tästä asiasta heiltä? Katsos kun tyttö on ollut yhden kerran omilla vanhemmillani, niin tottakai näiden toistenkin pitää saada... mutta, enpä ole antamassa lasta sinnekään yöksi. En vaan halua!

Vierailija
4/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on siellä päivällä ollut hoidossa. Ja serkkunsa ovat siellä alvariinsa, vauvasta asti olleet...

Vierailija
5/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot anopille, että lapsi ei tule sinne yökylään tänään, eikä huomenna, eikä ylihuomenna, eikä ruinaaminen auta.

Vierailija
6/15 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökyläilyä mihinkään. Meillä 2-vuotias on ollut isovanhemmilla muutaman kerran yökylässä, mutta ei todellakaan siksi, että se olisi lapselle jotenkin tarpeellista, vaan siksi, että me itsekkäät vanhemmat saisimme vähän omaa aikaa ja nukkua välillä kaikessa rauhassa. Ja tietysti isovanhemmista on myös kiva saada lapsi hoitoon vähän pidemmäksi aikaa. Ihan aikuisten tarpeista lähtöisin siis...

Vierailija
7/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sanoneet että pitäis tuoda useammin yökylään niin tottuis yökyläilyyn mut oon sanonut et mun mielestä 2-vuotiaan ei tarvi tottua yökyläilyyn eikä varmaan tottuiskaan ellei veisi tyyliin joka toinen yö mummolaan.

Mun vanhemmat tosin haluais ottaa ihan sillä että me vanhemmat saatais helpotusta arkeen. Mä en nyt kuitenkaan tällä hetkellä koe tarvitsevani mitään yökyläapua, lähinnä auttaa just muutaman tunnin hoidot päivällä kun on joku meno tai tekeminen :)

Vierailija
8/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. isovanhempien alkoholinkäyttö tms. niin pysyt tiukkana. Tarvittaessa voit ystävällisesti ja suoraan sanoa esim., että koska et voi olla varma heidän alkoholinkäytöstä, lapsi ei yökyläile heillä, mutta te voitte päiväseltään vierailla siellä koko perha ja heillä on mahdollisuus tavata lasta.

Tai jos et luota, että siellä noudatetaan lapsen allergiadieettiä, sanot, että et voi olla varma, että ette anna hänelle sitä ja tätä, mikä voi aiheuttaa anafylaktisen shokin, niin et voi valitettavasti antaa lasta yökylään.

Ja ihan hyvä peruste on sekin, että ette koe tarvetta yökyläilyille. Piste.

Vierailija
9/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan sitten, kun lapsi osaa itse pyytää.

Mulla on ihan samanlainen anoppi, kuvittelee että ollaan viemässä meidän lasta sinne hoitoon ja aina jaksaa puhua siitä. Lapsi nyt 6 kk, enkä todella ole viemässä sinne varmaan ikinä, ellei ole ihan pakko. Inhoan anoppiani enkä luota pätkääkään siihen, että pitäisi huolta meidän lapsesta, hyppisin vain seinille koko ajan kun lapsi olisi siellä.

Olen ajatellut, että siinähän odottelee lasta hoitoon, ei ole mun ongelmani. Olen sanonut, että näin pieni lapsi viihtyy parhaiten kotona ja piste.

Itse asiassa, mä olisin melkein tyytyväisempi, jos anoppi ei ois lainkaan kiinnostunut meidän lapsesta, ois niin monta ongelmaa vähemmän tässä elämässä.

(Ja ennen kuin alatte arvostelemaan, niin luulen, että aika moni ois samoilla linjoilla, jos tietäis millanen anoppi mulla on. Jääköön nyt kuitenkin tarkemmin erittelemättä tällä kertaa.)

Vierailija
10/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mulla on vain tyttöjä, niin musta ei tule koskaan sitä hirviöanoppia, joka ei saa katsoa lapsenlapsiin päinkään...

Vierailija
11/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole antanut enkä anna. Ei ole tarvetta eikä halua.

Anoppi varmasti pitäisi hyvin, on pitänyt paljon lastemme serkkuja, ja HÄTÄtilanteessa saattaisin viedä hänelle. Omalle äidilleni en todellakaan antaisi missään tilanteessa, ikinä.

Vierailija
12/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä on annettu lapset yökylään jo 1-vuotiaasta ja pidetty sinä aikana romantiikkaa yllä. Nyt lapset jo koulussa ja parisuhde voi hyvin, kun nelisen kertaa vuodessa käydään hotellissa tai kaupunkilomalla lämmittämässä välejä. Myös parisuhde tarvitsee aikaa.

Vierailija
13/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on enemmän kuin neljä viikonloppua vuodessa. Suhde kukoistaa runsaammin, kun yhteistä aikaa on enemmän.

Vierailija
14/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdothan ovat paska arki ja sitten sitä hyvitellään hotellissa tai loistava arki ja ollaan aina napanuorassa lapsiin ja ollaan ihan koko ajan tosi onnellisia ;-)

Vierailija
15/15 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lapsena ollut mummolassa yökylässä vain siksi, koska asuvat niin kaukana ja päivävierailu ei tulisi kysymykseen. Tuolloin vanhempani tai ainakin äitini olivat aina mukana. Lähellä asuvalla isoisällä en ollut koskaan yötä.

2v on aika pieni, meillä vasta 4v on oppinut "haluamaan" yökylään mummin tykö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan