Syömishäiriöisellä (?) halu oksentaa, tsemppiä kaipaisin
Kärsin siis ilmeisesti jonkinasteisesta bulimiasta. Syön mielestäni liikaa ja sitten oksennan. Tiedän kyllä kaikki oksentamisen terveyshaitat, mutta jotenkin pää uskottelee mulle että ei ne mun kohdalle osu :/
Tänään olen oksentanut jo kaksi kertaa ja nyt on mahassa taas ruokaa joka painaa ikävästi ja pystyn ajattelemaan vain huomista aamun vaakalukemaa joka näyttää ties mitä jos en nyt oksenna. En kuitenkaan haluaisi enää oksentaa.. Mitenkähän saisin nyt mieleni käännettyä niin että saisin pidettyä ruoan sisälläni? Ehkä jo tämän asian tähän kirjoittaminen auttaa vähän..
Kommentit (8)
Nyt haluaisin vaan lopettaa tai edes vähentää. Pelkään koko ajan että muut perheenjäsenet saa tietää. Itseasiassa miehelle joskus kerroinkin mutta siitä on niin kauan että hän on joko unohtanut tai ei vaan välitä. Onneksi meillä pyörii muutenkin pyykkikone ja kuivausrumpu melkein koko ajan joten äänet saan piiloon..
t. ap
Joka kerta kun annat periksi oksennushalulle, se saa sinusta voimakkaamman otteen!!
Siksi älä tee sitä.
Kerrot miehellesi ja pyydät häneltä apua tai jos et halua hänen tietävän niin ulko puolista apua.
Voimia !
että normaali ruokailu ja satunnainen herkuttelu ei lihota auttaa mua välillä pitkiäkin aikoja.
Joitain auttaa terapia ja lääkkeet. Yritä päästä irti koukusta heti alkuunsa. Minä en enää pelkää, että kuolen tämän asian vuoksi, mutta luulen, että oon kroonikko jossain määrin koko lopun ikäni, näin 16 vuoden vaihtelevalla sairaustaustalla. Se vähän harmittaa.
ehkä miettiä, että missä tilanteissa sun ahmiminen alkaa. VAi oletko edes ahmija vai onko vaan niin, että oot oksentaja?
Mulla on ahmimis-oksu-kierre välillä. SE liittyy sosiaalisiin tilanteisiin. JOs olen epäonnistunut sosiaalisesti, esimerkiksi mut on torjuttu jotenkin, niin ahmin tähän torjutuksitulemisen tunteeseen. Sitten tietty oksennan.
Tätä tapahtuu harvoin. SIksi en ole panikoinut. Olen ajatellut, että onko tuo niin vaarallista, jos vaikka kerran kuussa oksentaa. siksi ehkä homma on pysynyt kuosissa, kun en ole tehnyt siitä numeroa.
En tiedä sun tilanteesta, kuinka usein oksennat. Jos viikottain, tai erityisesti päivittäin, niin sulla on ongelma. JOs kerran kuussa tai harvemmin, niin ehkä ei ole kauheeta hätää vaikka joskus oksentaisitkin. Kaikki riippuu kaikesta.
Olennaisinta oisi sun huomata, onko tossa jotain laukaisevaa tekijää. Jos, niin sen tunnistaminen auttaisi varmasti sua (olkoonkin, että ei se mua auttanu : D, ahmin ja oksennan vaikka tiedänkin miksi. Mutta joka tapauksessa TSEMPPIÄ
dokumentti naisesta jolla oli paha paha bulimia. mutta yritti kaikin keinoin piilotela sitä mieheltä. niinpä fiksuna neitosena oksensi jätesäkkeihin omassa vaatehuoneessa koska ei kylpyhuoneessa uskaltanut ja piti niitä oksennussäkkejä vaatekaapissaan viikkotolkulla. sitten vei nittä silloin tällöin vaan roskiin kun uskalsi
Älä tee sitä, koska minäkään en aio tänään oksentaa!
Olen sairastanut bulimiaa jo 15vuotta ja vasta nyt viimeisen vuoden ajan olen todella ottanut askeleen parempaan.
Tämä vaikuttaa niin moneen asiaan negatiivisesti elämässä, että toivon todella kaikkien sairastavien pystyvän pyristelemään itsensä terveeksi!
Siihen jää koukkuun. Saa sut tuntemaan itsesi oudoksi, huonoksi, hitaaksi, turvonneeksi, vaikka vakavampia haittoja ei tulisikaan.
Terv. kroonikko