Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naistenklinikka, kättäri vai haikaranpesä

Vierailija
11.03.2012 |

Eli mihinkäs kannattaisi mennä synnyttämään :D

Ongelmani on, että muutan Helsinkiin kesäkuussa, LA lokakuussa ja nyt pitäisi kaiketi tämänhetkisen kotipaikkakunnan neuvolan kanssa sopia Helsinkiin synnytyspaikka...huoh....

Esikoista odotan ja kaikennäköisiä kokemuksia kaipaan!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapseni synnytin Naistenklinikalla. Henkilökunta ei ollut kovin tukevaa, imetystä ohjaavaa tai muutenkaan en tuntenut oloani kovin tervetulleeksi sinne...

Kättärillä synnytin toisen lapseni. Ihana paikka. Sain apuja ja tukea kaikkeen mitä halusin. Suosittelen ehdottomasti!

Vierailija
22/43 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin hätäsektio, paikalla 7 lääkäriä ja lapsi suoraan happikaappiin Lastenklinikalle lääkärin kärräämänä suoraan käytäviä pitkin. Parhaat lääkärit on naikkarilla ja in case, siellä on paremmat lastenlääkärit ja tilat.

Ja vielä muissakin Husin sairaaloissa!

Terv. Hoitsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa, missä saisi varmimmin perhehuoneen ? Ja voiko yksityshuoneen saada nykyään maksamalla vai onko tuurinkauppaa ?

Vierailija
24/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikaranpesässähän ei enää ole mitään kun siellä on joku vesivahinko.

Vierailija
25/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittäisin sen tarkoittavan sitä , että koko perhe on yhdessä , eli kyllä siellä on perhehuoneita.

Vierailija
26/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden olen siellä pullauttanut ja toisen menen myös... muista ei ole kokemusta. Itse olin oikein tyytyväinen henkilökuntaan (vaikka yksi yöhoitaja oli kyllä NIIN väärällä planeetalla kun olla ja voi, mutta asialle ei voinut muuta kuin nauraa). Perhehuoneet loistavia.

Ja käsittääkseni remontti olis ilmeisesti alkamassa ensi vuoden keväällä, mikäli viime viikolla ultrakäynnin yhteydessä kätilön jutustelusta oikein ymmärsin...??

Vierailija
27/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sitten ne Naistenklinikan synnyttäjät menee ?

Vierailija
28/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naistenklinikka on kaikkien riskiraskauksien kanssa niin tukkoinen (olen kuullut), etten sinnekään lähtisi.

Itse olen käynyt siis hakemassa yhden kättärin normipuolelta (Ei ikinä enää! pieleen meni sekä kätilöiden että opiskelijoiden ja vielä lekurinkin touhut synnärillä ja piittamattomuutta vuodeosastolla) ja yhden haikaranpesästä (loistava synnytyskokemus, mutta täysin heitteillä perhehuoneessa)

Helsingissä asuva saa vapaasti valita HUS-sairaaloita... viimeiseni syntyi Hyvinkäällä, ja pienuudestaan huolimatta oli loistava kokemus.

Vierailija
29/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. riskiraskaudet pystytään ilmeisesti hoitamaan NKL:lla...? Synnärinhän saa itse valita, ellei kuulu edellämainittuun ryhmään.

Vierailija
30/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naikkarilla syntyy n. 5000 lasta vuodessa !

Vierailija
31/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkoi hyvin, jouduin sitten sektioon ja lapsi myöhemmin Lastenklinikalle. Onneksi oli lähellä, pääsin olemaan mukana. Ja hoito oli erinomaista ja sain suurta tukea henkilökunnalta myös Naikkarin osastolla. Aivan ihanat muistot jäi vaikeuksista ja peloista huolimatta. Henkinen tuki oli loistavaa.

Vierailija
32/43 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne siis helmikuussa. Ja naikkari minusta mukava ja turvallinen paikka. Kättärillä koin oloni turvattomaksi kiireen vuoksi, kätilö jätti minut aivan liian yksin selviytymään.

Vierailija
33/43 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kivunlievitys, ylimielinen letkautteleva nuori kätilö ja pahat repeämät. Ainoa hyvä oli lapsivuodeosasto, jossa kätilö oli todella ystävällinen ja auttoi paljon imetyksessä.

Vierailija
34/43 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonon tai hyvän kokemuksen. Turha näitä on vertailla.

Itse katsoisin lähimmän sairaalan. Haikaranpesään en menisi, koska en halua mitään luomuilua. Kättäri tai Naikkari , kumpi vaan kävisi.

Vierailija
35/43 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinasin mennä haikaranpesään, mutta sitten kätilöopistolla vietetyn osastojakson jälkeen tykästyin ihan siihen normaalipuoleen. Olen synnyttänyt kahdesti nyt kättärillä, ja hienoja kokemuksia ovat olleet. Siskoni on synnyttänyt neljästi naistenklinikalla, ja on ollut joka kerta tyytyväinen.

Varmaan enemmän sitten sattumaa kohtaako kemiat kätilön kanssa tai sattuuko muutoin jotain kurjaa.

Haikaranpesä on varmaan ensisynnyttäjälle kiva, kun siellä saa useammin perhehuoneen.

Vierailija
36/43 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikket useampaa vauvaa odotakaan

Vierailija
37/43 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikket useampaa vauvaa odotakaan

Vierailija
38/43 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, etten haaveillut Haikaranpesään kun meni sektioksi. Haikaranpesää ovat kehuneet kaikki tuttuni. Kättärin normiosasto oli ihan ookoo kun itse kyseli ja vaati, jos oli jotain mielessä tai vailla. Osasto oli nimittäin ihan piukassa ja hoitajilla kiire. Remonttien myötä tilanahtaus on varmaan entistä suurempi. Myös tavallisilla osastoilla on perhehuoneita.

Nkl:llä on käsittääkseni maan paras valmius leikkausmeininkeihin, jos tulee jotain erityistä.

Jorvista olen kuullut vain haukkuja.

Vierailija
39/43 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavat 2 lasta siten Naikkarilla. Mulla taas niin huono kokemus Haikaranpesästä. Pitkä tarina jota en jaksa tänne kirjoitella.

Haikaranpesässä oma synnytysvalmennus mihin miehesi tai tukihenkilö pitää olla mukana.

Jos synnytyksessä vauvalle tulee jotain niin kyllä hoitovalmius on parempi Naikkarilla kuin Kättärillä. Tämä on fakta.

Vierailija
40/43 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytyksessä käy jotain sellaista, että lapsi tarvitsee välitöntä apua, niin naistenklinikalta on maan alla kulkeva tunneli lastenlinnaan. Siellä ollaan minuutissa apua saamassa. Kättäriltä menee 10 minuuttia ambulanssilla. Kaikkihan kuitenkin tietävät, kuinka kriittisiä ensimmäiset minuutit lapsen syntymässä ovat.

Siihen on varmasti myös syynsä, että riskiraskaudet menevät automaattsesti naistenklinikalle - osaava ja ammattitaitoinen henkilökunta. Maan huippu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän