jälkiehkäisy
olin eilen iltapäivällä neljän aikaan yhdynnässä, jonka aikana kondomi oli rikkoitunut. apteekki aukesi vasta tänään yhdeltätoista, joten olen ottanut jälkiehkäisypillerin 16 tuntia yhdynnän jälkeen. nappi pysyi sisällä, vaikka vähän oksettikin. mitäs nyt? onko ihan oikeasti realistinen pelko, että saatan olla raskaana? pillerihän ei keskeytä raskautta, jos se on ehtinyt jo tapahtua, mutta ehkäisee melko(?) varmasti raskauden alkamisen pillerin ottamisen jälkeen. kokemuksia ?
Kommentit (21)
tallaiselle lapselle :)
Oli erittäin uusi ja tuore suhde, nainen söi pillereitä ja kumiakin käyttivät... Mutta ei mennyt ihan putkeen!
(kahdesti). toisella kertaa otin parin tunnin sisään ja toisella 15 tunnin päästä. kaverillani ei toiminut, otti muutaman tunnin päästä ja tuli raskaaksi.
odotat kuukautisia luultavasti toimii hyvinkin 72 tuntiin asti aika suuri teho. jos kuukautisia ei tule, teet raskaustestin.
voisivatko ne kuitenkin tulla ja seuraavat jättää tulematta? tai siis että voisiko raskaus vaikuttaa näin pian jo alkamassa oleviin kuukautisiin? hankala selittää:(
mutta se ei tarkoita, että sä tulisit. mä olen saanut myös kierukka- ja sterilisaatiolapset että:)toisten ei vaan koskaan tarvitse yrittää:D
tekaisi äpärän naimisissa olevalle miehelle, vaikka oli ainakin omien sanojensa mukaan syönyt jälkiehkäisypillerin. Tiedä sitten, oliko oikeasti vai sanoiko vaan. Muualtakin kyllä olen kuullut, että eivät kovin luotettavia ole.
Jos kuukautiset pitäis alkaa muutaman päivän päästä ja ne tulee ihan normaalisti se ei vielä tarkota ettetkö olis raskaana. Noin viikkoa ennen tapahtuneesta yhdynnästä voi vasta sanoa...
Jos kuukautiset pitäis alkaa muutaman päivän päästä ja ne tulee ihan normaalisti se ei vielä tarkota ettetkö olis raskaana. Noin viikkoa ennen tapahtuneesta yhdynnästä voi vasta sanoa...
Ei toiminu. Olen kuullut muiltakin, ettei ole toiminut.
Kondomi petti tänä yönä, noin 12 tunnin jälkeen hain je-pillerin poikaystäväni kanssa. Minua stressaa jos olen raskaana, sillä tämä oli minun ensimmäinen kerta kun harrastin seksiä. Minulla juuri loppu kuukautiseni eilen, ajattelin jos odottaisin kuukauden seuraaviin menkkoihin ja tekisin testin varmuuden vuoksi. Olen vasta 15-vuotias, abortin idea pelottaa minua...
menkkoja ei vielä näy, keskiviikkona pitäisi normaalisti ihan viimeistään alkaa. toisaalta jälkiehkäisypillerikin voi sekoittaa?
ap
ja tee testi parin viikon päästä, jos ne eivät ala. tsemppiä!
about 6-8 kertaa olen norlevot napsinu ja lapsiluku pyöreä nolla.
about 6-8 kertaa olen norlevot napsinu ja lapsiluku pyöreä nolla.
tää kommentti lämmitti:)
kun otin pillerin ehkä 15 tuntia yhdynnän jälkeen. :)
Minä otin viime kuussa je-pillerin reilut 20h yhdynnän jälkeen eikä tullut mitään seurauksia.
sen raskaustestin kanssa? milloin kannattaa tehdä?
Kannattaa hankkia testi varmuuden vuoksi. Se on oikeasti hyvin epätodennäköistä että oisit raskaana. Mutta varmuuden vuoksi.
elämäni aikana ja aina on toiminut, vaikka joskus on mennyt pari vuorokautta ennen kun olen ottanut.