Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä piikki se on, mikä annetaan alatiesynnyksen jälkeisen verenvuodon tyrehtymiseen?

Vierailija
10.03.2012 |

Olen saanut sen jo kaksi kertaa jalkaani synnytyksen jälkeen, kun verenvuoto on vaan jatkunut. Tokan synnytyksen jälkeen sain tuon piikin varmaan liian myöhään ja verta pääsi vuotamaan liikaa, koska kun pedistä nousin olo oli tosi heikko ja sekavakin, kädet tärisi, ja piti syödä 5 leipää, pari jogurttia, paljon mehua ym. että tuli vähän parempi olo.

Kättärin haikaranpesässä synnytin, ja nyt mietityttää, mikseivät kysyneet olotilaani synnytyksen jälkeen/mitanneet hemoglobiinia.

Jos kolmatta yritämme vielä, pitääkö itse mainita tuosta piikistä (mikä se siis on?) etukäteen, kun pelottaa kaikista eniten, että vuodan taas niin paljon ja menen heikkoon kuntoon (tärisen).

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy vaan sitten kestää nuo tärinät ja heikotukset, olen kai sitten liian mukavuudenhaluinen ;).

Ap

Vierailija
2/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippana suoneen tehostamaan supistuksia ja synnytyksen jälkeen pistoksena reiteen irrottelemaan istukkaa..

t.kätilö

kun ei ole ollut tippaa vaan pikemminkin syöksysynnytyksiä nämä omani. kaikki osaset tulleet pyytämättä ulos vähän liiankin aikaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis avautumisvaiheen aikana niin ei olis niin kauhea nälkä jälkeenpäin...

Minulla on muistikuva, että oli koko sairaalassa olo ajan nälkä! JA sitte sitä maitoa olis vielä pitäny irrota... ei kai sitä tuu ko ei saa ruokaa itsellekään!

Vierailija
4/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektioon kun mennään, vatsan pitää olla tyhjä.

Vierailija
5/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies niitä sieltä tarjoili sitten, jos pyysin. Sai tai ei. Vähän olis voinu olla (vielä) tukalammat oltavat 17h synnytyksessä.

siis avautumisvaiheen aikana niin ei olis niin kauhea nälkä jälkeenpäin...

Minulla on muistikuva, että oli koko sairaalassa olo ajan nälkä! JA sitte sitä maitoa olis vielä pitäny irrota... ei kai sitä tuu ko ei saa ruokaa itsellekään!

Vierailija
6/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektioon kun mennään, vatsan pitää olla tyhjä.

mutta siihen että osastolla ei saa tarpeeksi ruokaa ei ole mitään syytä!

Vierailija
7/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konakion?

Vierailija
8/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyrehdyttämään, mikä se sitten oli?

Vierailija
9/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki hyytymiseenhän se vaikuttaa mutta vaikuttaako ihan akuuttiin vuotoon?

Vierailija
10/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit saa oksitosiinipiikin jotta kohtu supistelisi jälkeiset kunnolla ulos.

Vierailija
11/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, oikeasti huonossa kunnossa ei pistellä voileipiä ja mehua poskeen...

Vierailija
12/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeiselle: en väittänyt, että oli kyse vakavasta, mutta mutta se tuntui niin kurjalta, kun pyörrytti ja tärisi ja haluaisin välttyä siltä ensi kerralla, jos mahdollista.

ap

Vierailija
13/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laitetaan jokaiselle synnytyksen jälkeen, jotta istukka ja muut jälkeiseit tulisivat rivakasti ulos.

Vierailija
14/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laitetaan jokaiselle synnytyksen jälkeen, jotta istukka ja muut jälkeiseit tulisivat rivakasti ulos.

MITÄÄN piikkiä, ainakaan ei ole ennen laitettu. Mä olen viimeksi synnyttänyt 2008, enkä todellakaan ole saanut luomusynnytyksen aikana yhtä ainoaa piikkiä.

Synnytyksen jälkeisenä päivänä olen saanut sen Anti-d-piikin, koska mun kaikki lapset on rh + ja mä olen rh -, mutta muita en ole saanut.

Vierailija
15/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti ei sitä itse huomaa?

Vierailija
16/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille pistetään oksitosiiniä..

eri asia on sitten nää hörhökkeet ketkä on jostain lukenut että on tosi cool kieltäytyä siitä..

Vierailija
17/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset meinaa loppua?

minulle omasta mielestä pistettiin ekalla kerralla synnytyksen aikana ja jälkeen ja toisella vain jälkeen.

Vierailija
18/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille pistetään oksitosiiniä..

eri asia on sitten nää hörhökkeet ketkä on jostain lukenut että on tosi cool kieltäytyä siitä..

takapuoleen? häpyhuuliin? kohdunkaulaan? sääreen?

en ole tästä ikinä kuullutkaan eikä kukaan synnytyksiäni hoitanut kätilö tai lääkäri ole moisesta koskaan maininnut, vaikka pienimmät karvojen ajelutkin on selvästi infottu ennenkuin mihinkään on alettu.

Vierailija
19/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ja mitään kyselemättä.

Vierailija
20/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippana suoneen tehostamaan supistuksia ja synnytyksen jälkeen pistoksena reiteen irrottelemaan istukkaa..

t.kätilö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi