Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä piikki se on, mikä annetaan alatiesynnyksen jälkeisen verenvuodon tyrehtymiseen?

Vierailija
10.03.2012 |

Olen saanut sen jo kaksi kertaa jalkaani synnytyksen jälkeen, kun verenvuoto on vaan jatkunut. Tokan synnytyksen jälkeen sain tuon piikin varmaan liian myöhään ja verta pääsi vuotamaan liikaa, koska kun pedistä nousin olo oli tosi heikko ja sekavakin, kädet tärisi, ja piti syödä 5 leipää, pari jogurttia, paljon mehua ym. että tuli vähän parempi olo.

Kättärin haikaranpesässä synnytin, ja nyt mietityttää, mikseivät kysyneet olotilaani synnytyksen jälkeen/mitanneet hemoglobiinia.

Jos kolmatta yritämme vielä, pitääkö itse mainita tuosta piikistä (mikä se siis on?) etukäteen, kun pelottaa kaikista eniten, että vuodan taas niin paljon ja menen heikkoon kuntoon (tärisen).

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tippa molemmissa niin muistelen, että sen kautta pisti?

Vierailija
22/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kanyyli valmiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta kohtu supistuu, jolloin istukka irtoaa ja kun kohtu jatkaa hyvin supistumista, niin haavapinta siinä pienenee = vuoto vähenee. Pistetään lähes aina, yleensä reiteen. Ja siinä vaiheessa todellakaan kaikki äidit ei sitä huomaa/rekisteröi, kun saavat vauvan samaan aikaan syliin. Eihän sitä ole tietty aivan pakko pistää, jos istukka jo irronnut ja kohtu supistuu jne. Mutta yleensä pistetään. Joskus oksitosiinia annetaan jo niin isoja määriä tipan kautta, että se riittää.

Varsinaista vuotoa tyrehdytetään muilla keinoin. Ja kyllä sun täytyy ap tärinät kestää. Niitä ei voi estää, ne kuuluu synnytykseen. Ja aika monella on iso nälkä synnytyksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi