Mikä piikki se on, mikä annetaan alatiesynnyksen jälkeisen verenvuodon tyrehtymiseen?
Olen saanut sen jo kaksi kertaa jalkaani synnytyksen jälkeen, kun verenvuoto on vaan jatkunut. Tokan synnytyksen jälkeen sain tuon piikin varmaan liian myöhään ja verta pääsi vuotamaan liikaa, koska kun pedistä nousin olo oli tosi heikko ja sekavakin, kädet tärisi, ja piti syödä 5 leipää, pari jogurttia, paljon mehua ym. että tuli vähän parempi olo.
Kättärin haikaranpesässä synnytin, ja nyt mietityttää, mikseivät kysyneet olotilaani synnytyksen jälkeen/mitanneet hemoglobiinia.
Jos kolmatta yritämme vielä, pitääkö itse mainita tuosta piikistä (mikä se siis on?) etukäteen, kun pelottaa kaikista eniten, että vuodan taas niin paljon ja menen heikkoon kuntoon (tärisen).
Kommentit (23)
tippana suoneen tehostamaan supistuksia ja synnytyksen jälkeen pistoksena reiteen irrottelemaan istukkaa..
t.kätilö
kun ei ole ollut tippaa vaan pikemminkin syöksysynnytyksiä nämä omani. kaikki osaset tulleet pyytämättä ulos vähän liiankin aikaisin.
siis avautumisvaiheen aikana niin ei olis niin kauhea nälkä jälkeenpäin...
Minulla on muistikuva, että oli koko sairaalassa olo ajan nälkä! JA sitte sitä maitoa olis vielä pitäny irrota... ei kai sitä tuu ko ei saa ruokaa itsellekään!
Hätäsektioon kun mennään, vatsan pitää olla tyhjä.
Mies niitä sieltä tarjoili sitten, jos pyysin. Sai tai ei. Vähän olis voinu olla (vielä) tukalammat oltavat 17h synnytyksessä.
siis avautumisvaiheen aikana niin ei olis niin kauhea nälkä jälkeenpäin...
Minulla on muistikuva, että oli koko sairaalassa olo ajan nälkä! JA sitte sitä maitoa olis vielä pitäny irrota... ei kai sitä tuu ko ei saa ruokaa itsellekään!
Hätäsektioon kun mennään, vatsan pitää olla tyhjä.
mutta siihen että osastolla ei saa tarpeeksi ruokaa ei ole mitään syytä!
tyrehdyttämään, mikä se sitten oli?
toki hyytymiseenhän se vaikuttaa mutta vaikuttaako ihan akuuttiin vuotoon?
Äidit saa oksitosiinipiikin jotta kohtu supistelisi jälkeiset kunnolla ulos.
Ja ap, oikeasti huonossa kunnossa ei pistellä voileipiä ja mehua poskeen...
Äskeiselle: en väittänyt, että oli kyse vakavasta, mutta mutta se tuntui niin kurjalta, kun pyörrytti ja tärisi ja haluaisin välttyä siltä ensi kerralla, jos mahdollista.
ap
Se laitetaan jokaiselle synnytyksen jälkeen, jotta istukka ja muut jälkeiseit tulisivat rivakasti ulos.
Se laitetaan jokaiselle synnytyksen jälkeen, jotta istukka ja muut jälkeiseit tulisivat rivakasti ulos.
MITÄÄN piikkiä, ainakaan ei ole ennen laitettu. Mä olen viimeksi synnyttänyt 2008, enkä todellakaan ole saanut luomusynnytyksen aikana yhtä ainoaa piikkiä.
Synnytyksen jälkeisenä päivänä olen saanut sen Anti-d-piikin, koska mun kaikki lapset on rh + ja mä olen rh -, mutta muita en ole saanut.
kaikille pistetään oksitosiiniä..
eri asia on sitten nää hörhökkeet ketkä on jostain lukenut että on tosi cool kieltäytyä siitä..
supistukset meinaa loppua?
minulle omasta mielestä pistettiin ekalla kerralla synnytyksen aikana ja jälkeen ja toisella vain jälkeen.
kaikille pistetään oksitosiiniä..
eri asia on sitten nää hörhökkeet ketkä on jostain lukenut että on tosi cool kieltäytyä siitä..
takapuoleen? häpyhuuliin? kohdunkaulaan? sääreen?
en ole tästä ikinä kuullutkaan eikä kukaan synnytyksiäni hoitanut kätilö tai lääkäri ole moisesta koskaan maininnut, vaikka pienimmät karvojen ajelutkin on selvästi infottu ennenkuin mihinkään on alettu.
tippana suoneen tehostamaan supistuksia ja synnytyksen jälkeen pistoksena reiteen irrottelemaan istukkaa..
t.kätilö
täytyy vaan sitten kestää nuo tärinät ja heikotukset, olen kai sitten liian mukavuudenhaluinen ;).
Ap