auttakaa, sekoan tähän pahoinvointiin.
Eli raskauspahoinvoinnista kyse. nyt toista päivää jo putkeen. Mitä konsteja teillä on käytetty ja onko tehonnut. jäävesi kokeiltu ja syönti pienillä ateriolla useasti. ei auta. oksennusta ei tule ja pahaolo vaan on ja voimat loppuu..
Kommentit (10)
Odotin esikoista, tästä on siis jo 11 vuotta aikaa, mutta olo oli niin kamala, etten unohda sitä koskaan... Seuraavat raskaudet (2) menivät paremmin.
Pahoinvointia jatkui viikot 6-14. Yötäpäivää oksettti. Mikään ei tahtonut pysyä sisällä, etenkin alkuvaiheesssa. Oksensin kaiken, mitä yritin syödä tai juoda. Parin viikon jälkeen tuntui, että ruoka alkoi pysymään sisällä, ja tärkeää oli, että söin usein ja vähän kerrallaan.
Jotkut sanoo, että yöpöydällä kannattaa pitää esim. mehua ja näkkäriä, jotta voi syödä ne ennen kuin nousee aamulla sängystä. Kuulemma verensokerin nosto auttaa pahaan oloon. Tiedä sitten, jos mikään ei pysy sisällä, kuten minulla alussa. Joskus piti yölläkin käydä oksentamassa.
Minulla oli jääkaapissa valmiiksi kuorittuja porkkanoita, joita säilytin vesiastiassa. Imeskelin sitten niitä kylmiä märkiä porkkanoita, kun mikään muu ei maistunut. Appelsiini-tuoremehua join niin, että täytin lasin jääpaloilla, ja imeskelin niitä jääpaloja samalla kun join mehua.
Omaan pahaan oloon auttoi myös se, että kävi oksentamassa. Se toi helpotuksen joksikin aikaa. Jos ei meinannut oksennusta tulla, työnsin sormet kurukkuun, koska tiesin, että siitä tulisi oikeasti parempi olo. Ällöä, mutta toimi minulla.
Todellakin on jo 11 vuotta aikaa, mutta edelleenkin tietyt ruuat, joita oksensin raskauden alussa, saavat vieläkin voimaan pahoin. Ja eräs cd, jota tuli kuunneltua paljon siihen aikaan, siitäkin tulee ällö olo :P
Tsemppiä ap, kyllä se siitä
Tuo on kyllä kamalaa. Tsemppiä! Kokeile viiliä tai piimää.
Mulla tota ympärivuorokauden jatkuvaa pahoinvointia kesti kaks viikkoa. Hetken helpotuksen sain ku söin viinirypäleitä, porkkanatikkuja ja päärynää..
Minua kuvotti 24/7 viikolta kuusi viikolle kuusitoista +.. elovenakeksejä pupelsin, ja tosiaan söin usein jottei olo pääsisi liian pahaksi. Noilla selvisin työpäivät, illat makasin sohvalla kun en jaksanut muuta. Väsymys oli kaamea, ja huono olo pahimmillaan iltaisin.
Kokeile jäisiä pakastemarjoja ja jäävettä, niillä voi hetkeksi tulla parempi olo.
Itselläni on kaksi raskautta takana ja molemmissa pahoinvointi alkoi vkolta 6 ja loppui viikko synnytyksen jälkeen (yliaikaisia molemmat)... Pitkät 8 kuukautta huonovointisuutta, harvinaista mutta mahdollista. Toivon todella, ettei sinulle käy niin! Onnellista odotusta ja sinnittelyä pahoinvoinnin kanssa.
moni on saanut niistä apua raskauspahoinvointiin!!! Suosittelen! Maksaa muistaakseen n. 20€
ei siihen auta mikään vippaskonsti olen tosi pahillani. Minä yritin myös kaikki mahdolliset mitä mainostettiin vitamiineista homeopatiaan mutta tasan 6 viikkoa joka kerta oksentelin kunnes loppui kuin seinään. Yritä jaksaa!
Sulla on vasta pari päivää kuvottanut ja nyt jo oot ihan rikki? Heh! Otan osaa kyllä ja ymmärrän täysin... Paitsi että itselläni ollut nyt tosiaan viitisen viikkoa yökkö olo melkein koko ajan etenkin iltapäivästä iltaan on kauheeta oloa. Mut siis eipä auta sanoa kuin tsemppiä ja juo nyt ainakin kylmää vettä jos se jotain auttais. Et ole ainoa yökössä olossasi ja palkinto on kuitenkin sitten paras mahdollinen joten peukut pystyyn!
että oksensin kun katsoin tietokoneenruutua. Hieman vaikeutti työntekoa! Ei koskaan enää!
mulla oli pahimmillaan niin imeskelin hapankorppua tai korppua, sitten heti kun olo antoi periksi niin söin vähän jotakin. Pian huomasin, että vähintään 2 tunnin välein piti syödä jotain pientä tai alko oksettamaan. Mut onneksi pahoinvointi loppui sitten jotain viikolla 14. Imeskele vaikka appelsiinin tai mandariinin siivua, ihan mitä vaan tuntuu siltä, joka oksettais vähiten, mulla ne oli noi korput.