Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkimökin rakentaminen, voisinko minäkin -tumpelo nainen-onnistua?

Vierailija
10.03.2012 |

Haluan lapsille leikkimökin. Osaako sellaisen rakentaa "kuka vaan"? Osaisiko joku vinkata täydellisen ohjekirjan jota lukemalla voisin onnistua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset rakastavat mökkiä, tuli siitä millainen rötiskä hyvänsä. Kerovat varmasti ylpeinä kaikille, että meidän äiti rakesi tuon talon ihan itse :)

Vierailija
2/8 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan miehen kanssa rakennettu talo, pääosin itse ja nyt funtsaillaan, että josko tehtäis kesällä leikkimökki. En odota, että tekisimme sitä muutamassa päivässä, tai että osaisimme tehdä siitä ilman kunnon ohjeita ja piirustuksia suoraa ja kaunista. Eli enpä suoraan sanottuna tiedä, jos oikeasti olet tumpelo, niin ehkä marssisin sinuna rautakauppaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mielelläni otan neuvoja vastaan eli mitä mä sieltä rautakaupasta sitten saan? Koko hommelin palveluna valmiiksi tehtynä? Vai mitä muita vaihtoehtoja mulla oikein on? Piha on sellainen ettei sinne pääse millään nosturilla tuomaan mitään kamaa eli kaikki on kannettava läpi kapeasta portista.

Mitähän muuten pitäisi jollekulle osaavalle maksaa leikkimökin teosta? Siis ihan realistisesti? Ja löytyisiköhän sellaista henkilöä edes? (olen säästänyt tätä varten nyt aika pitkään, mutta en tiedä mihin mun rahat riittää)

ap

Vierailija
4/8 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no, tarkoitin rautakaupasta valmista mökkiä, jonka voisit vaikka itse maalata, mutta toisaalta, jotkut puusepänverstaat myy myös sellaisia hirsimökkejä, joihin on määrämittaiset tarvikkeet valmiina ja se vaan kootaan ohjeiden mukaan. Meidän lähellä yksi rakennusmies tekee perusleikkimökkejä, muistaakseni jotain 400-500e:lla, mut ne on tosiaan ihan perusperus, ilman maalia. Tutki vähän netistä vaihtoehtoja! Ja huutiksessakin on joskus myynnissä valmiina, kai sen jotenkin pihaan sais, vai saisko millään? Missä päin muuten asut?

Vierailija
5/8 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Huutiksesta. Kyllä sellainen kelpais mutta sitä ei oikeasti saa millään meidän pihaan:(

ap

Vierailija
6/8 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan simppeli koota. Ne vaan ladotaan kerros kerrallaan. Tietysti alustan täytyy olla suorassa jne. Etkö saisi ketään vähän kokeneempaa aluksi avuksi? En epäile etteikö yksinkin onnistuisi mutta pienellä avustuksella varmaan huomattavasti nopeampaa kuin ei kaikkea tarvitse itse pähkäillä.

Vierailija
7/8 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niita on erilaisia ja erikokoisia eri suuruisten perheiden tarpeisiin. Jos laittaa ikkunan taakse, niin kay hyvin tilanjatkeena, ja jos ikkunat on matalalla, on helppo kulkea sisalta suoraan mokkiin ja toisinpain. Ollaan valiaikaisesti joskus nukuttukin siella, kun on ollut yovieraita.

Vierailija
8/8 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laske tuleeko edullisemmaksi kuitenkin ostaa. Esim. vankilatyöpajat muistaakseni myyvät jotain 400-450e mökkiä joka on jo aika halpa. Puutavara maksaa yllättävän paljon, lisäksi toki kaikki ikkunalasit, katteet, perustustarvikkeet.

Olen itse ex-tumpelo. Rakensimme miehen kanssa talon ja opettelin ihan kaiken. Siis sirkkelit, naulapyssyt, rälläkät, hiomalaikat, iskuporakoneet, kaikki. Ne ovat asioita jotka ovat OPITTAVISSA, eivät miehetkään automaattisesti niitä osaa koska niiden käyttö ei ole geeneissä valmiina olemassa :)

Talon jälkeen nikkarointilistalla ollut pergola, hiekkalaatikko, vaja, piharakenteita jne.

Joten oppii jos haluaa oppia. Mökin voi suunnitella itsekin. Yhtä asiaa painotan aloittelijalla ja se on tarkka mittaus. Millinkin heitto kostautuu ja aina pitää otta ristimitat ja muutenkin olla tarkka mitoissa. Ei voi ajatella että "nääh, milli pari, ei se mihinkään näy".

Muistaakseni kodinrakentajan (tai oma koti kullan kallis lehdellä) taisi olla joku mökin mallipiirustus ja ohje webbisivuilla, googlettele.

Ja todellakin onnistut itse, kun vaan HALUAT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän